Ἡ οἰκία Μιαούλη καί τό Volvo Ἠλιόπουλου

Ἕνα στιγμιότυπο τοῦ 1963, σέ ἕνα σημεῖο πού δέν ὑπάρχει πιά...

Αὐτή ἡ νύχτα μένει: Ἡ σκηνή πού ἔγινε viral ἀπό τό κοινό!

Ἡ ἐπεισοδιακὴ ἄφιξη δύο τραγουδιστριῶν ἀπὸ τὴν Ξάνθη στὸ Ἀγρίνιο μὲ τὸ λεωφορεῖο.

Ἑπτά κλίκ πού μᾶς γυρίζουν στή δεκαετία τοῦ '70

Ἀποκλειστικὲς ἀπεικονίσεις ἀπὸ τὸ «The Little Drummer Girl» τοῦ κ. Πὰρκ Τσὰν Γοὺκ γιὰ τὸ BBC.

Τέσσερις θρύλοι στό Decemberfest τῶν Busoldtimers

Μεγαλύτερη ἀπὸ ποτὲ ἡ ἐτήσια συνάντηση τῶν ἱστορικῶν λεωφορείων.

Ἀποκριάτικη συνεστίασις τῷ 1962 εἰς τήν οἰκίαν Βεργῆ

Ἡ φωτογραφία του Κλεισθένους δημοσιεύεται γιὰ πρώτη φορά, 62 ἔτη μετὰ τὴν λῆψιν της.

28/09/12

"Οι δύο όψεις του Ιανουαρίου" σε παλιά λεωφορεία


Επιδιορθώσεις στο ιστορικό Mercedes Benz R495 της Βιαμάξ ακόμα και μέσα στη νύχτα.

 
Πρόκειται για έναν ψεύτικο φόνο φυσικά, ένα φόνο κινηματογραφικό, στον οποίο εμπλέκονται διάσημα ονόματα της έβδομης τέχνης, ο Βίγκο Μόρτενσεν και η Κίρστεν Ντανστ συμπρωταγωνιστές μαζί με τον Οσκαρ Αϊζακ σε ένα θρίλερ, που μόνον η Πατρίτσια Χάισμιθ θα μπορούσε να γράψει: «Τα δύο πρόσωπα του Ιανουαρίου».
 
Πρόκειται άλλωστε για το μυθιστόρημα που χάρισε στη Χάισμιθ το Βραβείο του Ασημένιου Στιλέτου της Ένωσης Αστυνομικών Συγγραφέων της Βρετανίας. Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Χοσέιν Αμινί που κάνει το ντεμπούτο του ως σκηνοθέτης, πλην όμως ήταν υποψήφιος το 1997 για Οσκαρ διασκευασμένου σεναρίου για τα «Φτερά της Αγάπης» και σεναριογράφος του «Drive». Ο ίδιος έχει διασκευάσει και το μυθιστόρημα της Χάισμιθ.

Η ταινία διαδραματίζεται στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960 (Αθήνα και Κρήτη) αλλά και στην Κωνσταντινούπολη και το Λονδίνο.
 
Την Αθήνα, το Ηράκλειο, τα Χανιά και το Ρέθυμνο είχε άλλωστε επισκεφθεί και η Χάισμιθ όταν ήρθε στην Ελλάδα, έναν χειμώνα στα τέλη του '50 συνοδευόμενη από τη φίλη της. Και παρ΄ όλο που δεν πέρασε καλά σ΄ αυτό το ταξίδι, επέλεξε τους συγκεκριμένους τόπους για την δράση του επόμενου μυθιστορήματός της που ήταν το «The Two Faces of January», το οποίο εκδόθηκε το 1964 (Στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Αγρα»).

Εκτός από τις πόλεις όπου κινούνται οι πρωταγωνιστές η εταιρεία ZELUS PICTURES LTD πήρε την άδεια γυρισμάτων και στην Κνωσό (έγιναν στις 28 Σεπτεμβρίου). 
Πυρετώδεις ετοιμασίες από τη ΛΑΕΓΕ.
Άλλωστε η ταινία αποτελεί μία πρώτης τάξεως προβολής της Ελλάδας διεθνώς!
Η ιστορία αφηγείται την ιστορία ενός λαμπερού, φαινομενικά, ζευγαριού, του χαρισματικού Τσέστερ ΜακΦάρλαντ (Βίγκο Μόρτενσεν) και της γοητευτικής, νεαρής γυναίκας του Κολέτ (Κίρστεν Ντάνστ), που φθάνουν στην Αθήνα το 1962 με πλοίο δια μέσου του Ισθμού της Κορίνθου.
 
Στην διάρκεια της παραμονής τους στην Αθήνα και ενώ βλέπουν τα αξιοθέατα γύρω από την Ακρόπολη, γνωρίζουν έναν νεαρό αμερικανό φοιτητή τον Ράυνταλ Κήνερ (Οσκαρ Αιζακ), που γνωρίζει ελληνικά και δουλεύει ως ξεναγός. Οι ΜακΦάρλαντ διαμένουν στο ξενοδοχείο Κίνγκ'ς Πάλας, όπου προσκαλούν τον γοητευμένο από την Κολέτ φοιτητή για δείπνο.

Από εκεί και πέρα αρχίζει η περιπέτεια. Οι ΜακΦάρλαντ δεν είναι αυτοί που φαίνεται καθώς ο Τσέστερ κρύβει ένα σοβαρό μυστικό, ότι τον καταδιώκει η διεθνής αστυνομία για απάτες. Οταν φθάνει ο καλεσμένος τους βρίσκεται μπροστά σε ένα απροσδόκητο γεγονός: Ο Τσέστερ έχει σκοτώσει, χωρίς να το θέλει έναν περίεργο αστυνομικό και ζητεί από τον φοιτητή να τον βοηθήσει. Αυτός συμφωνεί.
 
Στη συνέχεια όμως ο έρωτας του Ράυνταλ για την Κολέτ θα κάνει έξαλλο τον Τσέστερ και η σύγκρουση μεταξύ των δύο ανδρών αρχίζει. Στο μεταξύ από την Αθήνα του Κίνγκ'ς Πάλας, της Μεγάλης Βρετανίας, του Μουσείου Μπενάκη, του Μπραζίλιαν αλλά και φτηνών ξενοδοχείων της πλατείας Ομονοίας η δράση θα μεταφερθεί στην Κρήτη. Οπου και το υποτιθέμενο ξέγνοιαστο ζευγάρι θα θελήσει να δει και την Κνωσό…
 
Στην συνέχεια κυνηγημένοι διαρκώς από την Αστυνομία οι ΜακΦάρλαντ θα φθάσουν στην Κωνσταντινούπολη και εκεί θα έρθει το τραγικό τέλος στα στενά σοκάκια πίσω από το Μεγάλο Παζάρι.

22/09/12

VIDEO: Έρωτας μέσα σε υπεραστικό Magirus Deutz

Καρέ από τη σκηνή στο λεωφορείο πάνω αριστερά...

Παλιά ελληνικά λεωφορεία εμφανίζονται σε ταινίες -τόσο της εγχώριας, όσο και της ξένης παραγωγής- θυμίζοντάς μας πώς ήταν η χώρα μας στην εποχή της… δραχμής.

Με αφορμή τα γυρίσματα της ταινίας “Two faces of January (ή «Οι δύο όψεις του Ιανουαρίου») με τη συμμετοχή δύο μουσειακών λεωφορείων Mercedes Benz R495 της Βιαμάξ, ο δημοφιλής κριτικός κινηματογράφου κ. Τάσος Θεοδωρόπουλος μάς θύμισε μια ενδιαφέρουσα σκηνή από την ταινία «Μ’ αγαπάς» του Γιώργου Πανουσόπουλου.
Η ταινία αυτή γυρίστηκε το καλοκαίρι του 1988 στην Κέρκυρα με τους Ανδρέα Μπάρκουλη, Μπέτυ Λιβανού, Αντώνη Θεοδωρακόπουλο, Μυρτώ Παράσχη, Βάνα Μπάρμπα, Σοφία Αλιμπέρτη, Γιώργο Κώνστα και πολλούς άλλους.
Σε μια σκηνή διακρίνεται ένα υπεραστικό λεωφορείο Magirus Deutz, το 25 του ΚΤΕΛ Κέρκυρας, στο οποίο εμφανίζεται ως επιβάτιδα η Ευαγγελία Ανδρεαδάκη που δεν μπορεί να αντισταθεί στον επιβάτη Γιώργο Κώνστα που τη φλερτάρει από απέναντι. Καταλαβαίνει τη ματαιότητα της ζωής όταν μπαίνουν κάποιοι χωριανοί που μοιρολογούν έναν δικό τους αλλά ενώ ο οδηγός του λεωφορείου, ο Αργύρης Μπακιρτζής (του συγκροτήματος «Χειμερινοί Κολυμβητές») τραγουδά το «Να πεθάνεις» του μεγάλου Μάρκου Βαμβακάρη.
Δείτε τη σκηνή μιας από τις πιο νοσταλγικές και… ερωτεύσιμες ελληνικές ταινίες που έχουν γυριστεί. Φυσικά, τα σχόλια είναι ευπρόσδεκτα:
 
 

21/09/12

VIDEO: Λεωφορείο Mercedes με εμφάνιση 60’s


Αποκλειστικές φωτογραφίες από την επισκευή και αποκατάσταση μουσειακού υπεραστικού λεωφορείου Μερσεντές της Βιαμάξ.
Παρακολουθήστε στιγμιότυπα από την είσοδο μουσειακού υπεραστικού λεωφορείου Mercedes Benz R495 της Βιαμάξ για έλεγχο, συντήρηση και επισκευές.

Αυτό το λεωφορείο όπως κι ένα ακόμα που έχει διασωθεί από τους Χ. και Β. Λαζαρόπουλο θα λάβουν μέρος στα γυρίσματα ξένης ταινίας, στη χώρα μας. Μέσα στις επόμενες ημέρες το ιστολόγιο busoldtimers.gr θα αναρτήσει περισσότερα αποκλειστικά βίντεο και φωτογραφίες από την προετοιμασία των δύο ιστορικών λεωφορείων R495 γι’ αυτή τη μεγάλη παραγωγή.

Επίσης, θα παρουσιάσει ειδήσεις και παρασκήνιο για την ταινία που θα συζητηθεί πολύ και θα προβληθεί το 2013. Ακολουθεί το βίντεο:
 
Διαβάστε επίσης:
 
 
 

19/09/12

VIDEO: Δύο Mercedes Biamax σε προληπτική συντήρηση

 
Σε προληπτικό έλεγχο σε κινητήρα, συστήματα κίνησης, ηλεκτρικά και δίκτυο αέρος πέρασαν δύο μουσειακά λεωφορεία Mercedes Benz με αμάξωμα «Βιαμάξ».
Πρόκειται για ένα αστικό Ο322 κι ένα υπεραστικό R495 τα οποία πέρασαν από τις εγκαταστάσεις Αργυράκη στου Ρέντη.
 
Δείτε το βίντεο από την προηγούμενη προληπτική συντήρηση. Τις επόμενες ημέρες θα δείτε μια νέα αποκάλυψη με ένα νέο ιστορικό λεωφορείο που είναι έτοιμο να κλέψει καρδιές.
Περιμένουμε τα σχόλιά σας…

Zwei Mercedes Biamax
in der vorbeugenden Wartung

Vorbeugende Steuerung zu den elektrischer und Luftsystemen der Maschine, der Bewegung, für zwei historische Griechebusse MERCEDES-BENZ hergestellt von Biamax.
Diese sind städtischen O322 und IntercityR495, die zu den Argyrakis Installationen in der Rendi Stadt überprüften.
Passen Sie ein exklusives Video von unserem blogspot auf.
 

07/09/12

Video: Πανόραμα Mercedes, Scania και Volvo


Ένα ολιγόλεπτο βίντεο από επίσκεψη στο αμαξοστάσιο που φυλάσσονται μερικά από τα μουσειακά λεωφορεία που έχουν περισώσει οι κ.κ. Χάρης και Βαγγέλης Λαζαρόπουλος ετοίμασε η δημιουργική ομάδα του ιστολογίου “Busoldtimers & Rebuilders”.
Ο οδηγός κ. Σταύρος Τσαλτούμης πηγαίνει στους διαδρόμους του αμαξοστασίου.
 
Στον πρώτο διάδρομο βλέπει δύο λεωφορεία Volvo SB 756 Σαρακάκη, ένα αστικό Mercedes Benz ΟF1317 Βιαμάξ, το θρυλικό Mercedes Benz O317 Βιαμάξ.
 
Στον δεύτερο συναντά το αγαπημένο αυτοφερόμενο υπεραστικό Mercedes Benz R495 της Βιαμάξ, πίσω του ακριβώς άλλο ένα αστικό Mercedes Benz O322 Βιαμάξ και μετά ακολουθεί η μεγάλη αποκάλυψη.

Για πρώτη φορά εμφανίζεται το πλήρως ανακατασκευασμένο Scania Vabis BF76 που κατασκευάσθηκε από τον Κων. Ρεντούμη το 1968 και επισκευάσθηκε εξ ολοκλήρου στο αρχικό σχέδιο πρόσφατα.

Στα δεξιά θα δείτε κι άλλες εκπλήξεις. Απλώς κάντε ένα κλικ στο βίντεο…
 
 

20/08/12

Ο διάσημος "καρχαρίας" της Βιαμάξ, το ελληνικό Mercedes Ο315

Έγραψε χιλιάδες χιλιόμετρα ενισχύοντας τις γραμμές του πάλαι ποτέ 3ου ΚΤΕΛ.
Σήμερα περιμένει στωϊκά τη στιγμή που θα αρχίσει η ανακατασκευή του.
Ο θρυλικός "καρχαρίας" της Βιαμάξ...
Μοναδικό του πλεονέκτημα, παρά τα εμφανή σημάδια του χρόνου, η γερή του "καρδιά"... Ο κινητήρας του βρίσκεται σε καλή κατάσταση και μπαίνει σε λειτουργία με την πρώτη ευκαιρία.
Είναι ένα ιστορικό λεωφορείο αστικού τύπου Mercedes Benz Ο315 με αμάξωμα Βιαμάξ. Κυκλοφόρησε από το 1958 έως το 1984 ως το 97 του 3ου ΚΤΕΛ.

Ανήκε στα λεγόμενα "μανδριναίϊκα λεωφορεία" επειδή οι παλιοί του ιδιοκτήτες κατάγονταν από τη Μάνδρα. Δεν είναι τυχαίο ότι το 3ο ΚΤΕΛ εξυπηρετούσε με ιδιαίτερη συνέπεια τις γραμμές που συνέδεαν την Αθήνα, από τις αφετηρίες της πλατείας Κουμουνδούρου, προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Μάνδρα, καθώς και τις τοπικές τους.

Οικογένειες παλαιών λεωφορειούχων από τους "Μανδριναίους" του 3ου ΚΤΕΛ είχαν τα επίθετα Αντωνίου, Νέζη, Μακρυγιάννη, Μαρούγκα και Προκοπίου.

Το συγκεκριμένο όχημα εντάχθηκε στη συλλογή ιστορικών λεωφορείων των αδελφών Λαζαρόπουλου πριν από μερικά χρόνια και σε σύντομο διάστημα θα μεταφερθεί από τις εγκαταστάσεις του Θριασίου στο αμαξοποιείο.

Εδώ, σε δοκιμή λειτουργίας του κινητήρα...

Deutsche Zusammenfassung:

Dieses ist ein historischer städtischer Bus MERCEDES-BENZ O315 mit dem Körper, der von Biamax, der Jahrspitzenbushersteller in Griechenland gebildet wird.
Gespeichert durch Lazaropoulosbrüder und wird völlig bald repariert.

Die Maschine dieses Busses schält ein!

01/08/12

Video: Πράσινο VOLVO Σαρακάκη με πολλά γκάζια...

Το χθες και το σήμερα των αστικών συγκοινωνιών, στο τέρμα του Περάματος.

Σε παλιότερους καιρούς ήταν τα πιο… «βρωμόγκαζα» των αστικών συγκοινωνιών. Τα γερόντια ήταν μέσα στην γκρίνια και έκαναν τραμπάλα από τις χειρολαβές, οι νεώτεροι καταλάβαιναν ότι η αδρεναλίνη είναι σουηδική υπόθεση κι έχει την υπογραφή Volvo.

Ο λόγος για τα θρυλικά Volvo SB 756 με αμάξωμα Σαρακάκη που εξυπηρετούσαν τις γραμμές του Περάματος, του Συντάγματος, του Αγίου Γεωργίου Κερατσινίου και της Χαροκόπου.
Ένα τέτοιο όχημα έχει περισωθεί και συντηρείται ως μουσειακό.
Κι επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, παρακολουθήστε βίντεο με πλάνα από τη δοκιμαστική διαδρομή του λεωφορείου στον Πειραιά. Δεν είναι τυχαίος ο τίτλος: «Ένα VOLVO, όλο νεύρο»...


Οι εικόνες που παρακολουθήσατε είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι οπτικοακουστικού υλικού που θα δημοσιεύουμε σταδιακά στο ιστολόγιο busoldtimers.blogspot.gr για ενημέρωση και ψυχαγωγία.

Φυσικά, τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα…

31/07/12

Αστράφτει το Mercedes O302 της Biamax

Τακτική συντήρηση για ένα μουσειακό Mercedes Benz O302 με αμάξωμα Βιαμάξ που κυκλοφορούσε στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων.
Στιγμιότυπο από τον καθαρισμό του Ο302.

Αφού έγινε έλεγχος στα μηχανικά μέρη, στα ηλεκτρολογικά, στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και στα ελαστικά, το λεωφορείο καθαρίστηκε και μεταφέρθηκε στο χώρο στάθμευσης των μουσειακών λεωφορείων.

Θα ακολουθήσει νεώτερη ανάρτηση με στιγμιότυπα από το υπεραστικό Mercedes Benz O302 της Βιαμάξ να κυκλοφορεί δοκιμαστικά στο δρόμο.
Το συγκεκριμένο όχημα είναι από τα πλέον αξιόπιστα κομμάτια που έχουν διασωθεί μαζί μέ ένα όμοιο, του υπεραστικού ΚΤΕΛ Κέρκυρας κι ένα μοναδικό τουριστικό λεωφορείο Mercedes Benz της Βιαμάξ.

Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο.

30/07/12

Αφετηρίες ΕΚΤΕΛ στην Ακαδημίας, 1978

Στιγμιότυπο από τη ζωή της Αθήνας, πριν από 35 χρόνια.

Εδώ, οι αφετηρίες της οδού Ακαδημίας (από τις παλαιότερες της πρωτεύουσας): Διακρίνεται το στέγαστρο του ΕΚΤΕΛ για το δρομολόγιο προς Άγιο Νικόλαο – Ζωγράφου (πάλαι ποτέ «40»).

Το λεωφορείο που επιβιβάζει επιβάτες πρέπει να είναι το 22 του 6ου ΚΤΕΛ.
Υπενθυμίζουμε ότι το επόμενο λεωφορείο στην κατάταξη, το 23 του 6ου, έχει διασωθεί κι έχει ανακατασκευαστεί πλήρως.
Σημειώνουμε επίσης πως το πρώην 6ο ΚΤΕΛ ή 6ο κλιμάκιο του ΕΚΤΕΛ αποτελεί το σημερινό Α/Σ Μπαχαμίου του ΟΑΣΑ.


27/07/12

Καλοκαίρι σε στάσεις και αφετηρίες (φωτό)

Δύο φωτογραφίες αρχείου αναρτούμε σήμερα για να παρακολοθήσετε πώς οι επιβάτες σε προηγούμενες δεκαετίες υπέμεναν τη ζέστη και την ταλαιπωρία, σε μια καλοκαιρινή Αθήνα διαφορετική, πιο ανθρώπινη, πιο απλή και κυρίως πιο όμορφη...

Περιμένουμε φυσικά τα σχόλιά σας:

Αφετηρίες του 6ου ΚΤΕΛ στην οδό Σίνα, στα μέσα της δεκαετίας του '50.
Στάση του 3ου ΚΤΕΛ στις αρχές της δεκαετίας του '60.


Οι φωτογραφίες δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό "Car & Truck".

24/07/12

Χίος: Το λεωφορείο που ανατράπηκε (φωτό)

Φωτογραφία από το σημείο του δυστυχήματος

Αυτό είναι το μοιραίο λεωφορείο "Neoplan" του ΚΤΕΛ Χίου με αριθμό ανεμοθώρακα "16" που έκανε χθες τη βουτιά θανάτου στη Συκιάδα και στοίχησε τη ζωή σε τρεις επιβάτες ως τώρα.

Αυτό είναι το μοιραίο λεωφορείο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου,
σε φωτογραφία που τραβήχτηκε στις αφετηρίες πρόσφατα.
Νεκροί είναι οι Ευστράτιος Γιαρίμογλου, 66 ετών και η σύζυγός του Αικατερίνη, 70 ετών. Εγκλωβίστηκαν και απανθρακώθηκαν στο λεωφορείο όταν αυτό αναποδογύρισε και πήρε φωτιά.

Το τρίτο θύμα της τραγωδίας είναι η γνωστή εικαστικός και ενδυματολόγος Μαρία Πασαλή - Γεράλδη, 50 ετών από την Θεσσαλονίκη. Η Γεράλδη παρέδιδε τα τελευταία χρόνια σεμινάρια γλυπτικής στα Μεστά.

Όσον αφορά στους τραυματίες, ο οδηγός του λεωφορείου καθώς και ο εφημέριος της κοινότητας Βικίου, υπεβλήθησαν σε πολλαπλές χειρουργικές επεμβάσεις, αλλά εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση στο «Σκυλίτσειο» νοσοκομείο του νησιού. Οι υπόλοιποι επτά τραυματίες είναι πιο ελαφρά και δίνουν καταθέσεις στους αστυνομικούς

Το λεωφορείο

Σε καλή κατάσταση θεωρείται πως βρισκόταν το λεωφορείο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου. Αν και στον πρώτο έλεγχο του ΚΤΕΟ τον περασμένο Μάρτιο, είχε «κοπεί» λόγω βλάβης, μετά την επιδιόρθωσή της είχε περάσει κανονικά τον έλεγχο.

Ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου κ. Λεωνίδας Καλαγκιάς ανέφερε πως το όχημα στάλθηκε για επανέλεγχο εξ αιτίας βλάβης σε ένα ακρόμπαρο η οποία διορθώθηκε και έπειτα πέρασε τον έλεγχο κανονικά.

Ερωτηματικά υπάρχουν ωστόσο από την απουσία σημαδιών φρεναρίσματος στο σημείο του δυστυχήματος, ενώ το σημείο ήταν τόσο δύσβατο ώστε το λεωφορείο δεν μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα.


23/07/12

Χίος: Λεωφορείο σε γκρεμό - Τρεις νεκροί (φωτό - βίντεο)

Τρία άτομα, ένας άντρας και δύο γυναίκες, είναι ο τραγικός απολογισμός από την πτώση υπεραστικού λεωφορείου του ΚΤΕΛ Χίου, σε χαράδρα στην περιοχή Συκιάδα, βορειοανατολικά του νησιού.

Εκτός από τα τρία θύματα, τραυματίσθηκαν  άλλα δέκα άτομα τα οποία μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο.

Το λεωφορείο εκτελούσε δρομολόγιο στα χωρία Παντίκι και Συκιάδα.

Από άγνωστη έως στιγμής αιτία, κοντά στη Συκιάδα το όχημα ξέφυγε από την πορεία του και έπεσε στη χαράδρα, με αποτέλεσμα να κατρακυλήσει περίπου 20 μέτρα και να πάρει φωτιά, η οποία επεκτάθηκε στον γύρω χώρο.
Κινητοποιήθηκαν 36 πυροσβέστες με 13 οχήματα για να απεγκλωβιστούν οι επιβάτες του λεωφορείου και να σβηστεί η φωτιά.

Δείτε το βίντεο από το chiospress.gr, το οποίο δημοσίευσε πρώτο σοκαριστικές φωτογραφίες και βίντεο:


20/07/12

Χρ. Μενιδιάτης: "Πάνω απ' όλα" με SCANIA VABIS

Δείτε το Scania στο βίντεο κλιπ.
Στο αμαξοποιείο όπου γίνεται η ανακατασκευή ενός ιστορικού λεωφορείου της συλλογής Λαζαρόπουλου, του Scania Vabis B 7558 με αμάξωμα Ελευθέριου Ελευθεριάδη, ο Χρήστος Μενιδιάτης και η ομάδα του οπτικοποίησαν το νέο τραγούδι με τίτλο «Πάνω απ' όλα».

Σε μουσική και στίχους Φοίβου και σκηνοθεσία Βαγγέλη Τσαουσόπουλου.

Τα γυρίσματα κράτησαν πολλές ώρες με τον τραγουδιστή όχι απλώς να μην παραπονιέται αλλά και να δείχνει πως το διασκεδάζει, διότι βρισκόταν δίπλα σε μια ακούραστη "σουηδέζα" που θα κλέψει πολύ σύντομα καρδιές στους δρόμους.  

Περιμένουμε τα σχόλιά σας.


Πρώτη δημοσίευση στο Gossip-tv.gr.



Βίντεο με Mercedes Ο317 σε διαδρομή

 Προαναγγελία δημοσίευσης

Τα θρυλικά Mercedes O317 αποτελούν μοντέλα αστικών λεωφορείων που άφησαν ιστορία όχι μόνο στους ελληνικούς δρόμους χάρη στην επιτυχημένη δουλειά που έγινε από τη Βιαμάξ αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Αυτός ο τύπος αστικού λεωφορείο, ο Ο 317, που άρχισε να παράγεται στη Γερμανία από τα τέλη της δεκαετίας του ’50 αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό δείγμα λεωφορείου μεγάλων αποστάσεων με ιδιαίτερη ισχύ και αποτελεσματικότητα.
Τα λεωφορεία υπερμείζονος τύπου κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα μετά το 1964 με απόφαση του τότε υπουργού Συγκοινωνιών κ. Κωνσταντίνου Μητσοτάκη με πρόσθετες άδειες που δόθηκαν τότε στα Κοινά Ταμεία Εισπράξεως Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) των Αθηνών και στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).
Εκείνη την εποχή ενισχύθηκε επίσης το δυναμικό των οχημάτων στα έξι αστικά ΚΤΕΛ των Αθηνών με λεωφορεία που μεταφέρθηκαν από την επαρχία και ειδικά από την Κρήτη γι' αυτό και πολλοί αποκαλούσαν αυτά τα λεωφορεία "μητσοτακικά" ή "κρητικά". Στην ιστορία πάντως έμειναν ως "κατοστάρια" διότι μετέφεραν 28 καθήμενους και 72 ορθίους επιβάτες.
Δείτε το βίντεο από τους Γερμανούς φίλους των παλιών λεωφορείων σε διαδρομή – έκπληξη.
Στην Ελλάδα, έχει διασωθεί ένα Μercedes Benz O317 (Omnibus) με αμάξωμα της Βιαμάξ. Είναι το πρώην 293 του 4ου ΚΤΕΛ, το οποίο βρίσκεται υπό επισκευή αμαξώματος (σ.σ. όπως φαίνεται παραπάνω) ενώ έχουν ανακατασκευαστεί  ο κινητήρας και τα συστήματα μεταδόσεως κινήσεως.
Απολαύστε το βίντεο και ετοιμαστείτε για αναλυτικό αφιέρωμα σε λίγο καιρό...
Χ.Κ.Λ.

Φυσικά και αναμένουμε τα σχόλιά σας...

13/07/12

Παλιό πράσινο λεωφορείο Volvo σε σπάνιες φωτό

Κείμενο - φωτό: Γιώργος ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΗΣ

Υπάρχουν στιγμές που ο φακός παίζει με τα χρώματα και με το αντικείμενο που βρίσκεται απέναντί του.
Από το δοκιμαστικό δρομολόγιο στο Πέραμα,
πέρυσι την άνοιξη.

Δείτε πώς σε τέσσερις σπάνιες φωτογραφίες ένα αστικό λεωφορείο Volvo SB 756 με αμάξωμα Σαρακάκη σε στιγμιότυπα από δοκιμαστικό δρομολόγιο στη Δραπετσώνα και σε δοκιμή μέχρι τα Κιούρκα.


Τα πολλά λόγια είναι περιττά.

Περιμένουμε τα σχόλιά σας...

Μπροστά από τον ναό του Αγίου Σπυρίδωνος, στην ακτή Μιαούλη του Πειραιά. Μόλις έχει περάσει από στάση στην οποία πολλοί επιβάτες σήκωσαν το χέρι να επιβιβαστούν. Κοιτάξτε πώς κοιτά ο περαστικός...
Ο οδηγός Σταύρος Τσαλτούμης, στο ύψος του Αγίου Διονυσίου...

Αποβίβαση στη στάση του "Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος".
Αφίδνες (Κιούρκα) ώρα 06.30' το πρωί: Απίστευτοι χρωματισμοί σε ένα μοναδικό τοπίο...

Αλητάκι, μπατιράκι με λεωφορειάκι...

Επειδή στη νεοελληνική παράνοια της κρίσης ξεχάσαμε ποιοι είμαστε, τι κάνουμε και πού πάμε, ας δούμε πόσο πιο απλή και αληθινή ήταν η ζωή στη δεκαετία του '60.

Οι Έλληνες του μεροκάματου και του μόχθου δεν περίμεναν έτοιμα τα πάντα και μέσα στη μαύρη φτώχεια είχαν το ανάστημα και την περηφάνεια να τραγουδούν και κυρίως να ελπίζουν.

Αυτό είναι το μήνυμά μας κι αν η τσέπη είναι άδεια από λεφτά. Αρκεί η καρδιά να είναι γεμάτη από συναισθήματα και δύναμη. Δείτε από την ταινία "Η πριγκήπισσα και ο αλήτης" το τραγούδι που γυρίστηκε μέσα σε λεωφορείο και πέρασε στην ιστορία με τη φωνή της Αλίκης Βουγιουκλάκη και του Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

Με την ευκαιρία ετοιμαστείτε για δοκιμαστικό δρομολόγιο με Volvo SB756, οσονούπω...


05/07/12

Δοκιμή Mercedes Βιαμάξ O317

Το μουσειακό όχημα Mercedes Benz O317 της Βιαμάξ που κυκλοφόρησε ως 293 του 4ου κλιμακίου στο ΕΚΤΕΛ σε δοκιμαστική λειτουργία του κινητήρα του ύστερα από συντήρηση στο Α/Σ Πειραιώς.

Πολύ σύντομα θα προχωρήσει η ανακατασκευή του αμαξώματος.

Φυσικά, αναμένουμε τα σχόλιά σας...

02/07/12

Βίντεο: Mercedes Βιαμάξ στα "Αισχύλεια"

Δείτε αποκλειστικό βίντεο με στιγμιότυπα από την παράσταση "Ηρακλής μαινόμενος" στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του παλαιού ελαιουργείου στην Ελευσίνα, όπου παρουσιάστηκε από τον εκλεκτό θίασο του Εθνικού Θεάτρου.



Ο χορός αφηγείται άθλους του Ηρακλή ενώ στο βάθος διακρίνεται αγέρωχο το μουσειακό "Mercedes R495" Βιαμάξ της συλλογής Λαζαρόπουλου.
                         
Η παράσταση δόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2011.


Απολαύστε το βίντεο και γράψτε μας τα σχόλιά σας...

 
Διαβάστε περισσότερα:

05/03/12

De Lijn: Τρία πανέξυπνα σποτ (video)

Του Χ.Κ. Λαζαρόπουλου

Όταν βρέθηκα για πρώτη φορά στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας πήγα με την προκατάληψη ότι θα δω μια βιομηχανική πόλη, ριπαρή και γκρίζα. Κάθε άλλο! Το Γκέτεμποργκ είναι μια πόλη, όπως θα ήθελα να είναι ο Πειραιάς.

Έχει τεράστιες ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές, εργοστάσια (αν και  όπου γυρίσεις το βλέμμα σου πρωταγωνιστεί η Volvo), πράσινο, απίθανο δίκτυο τροχιοδρόμων (τραμ) και ίσως το καλύτερο πλέγμα ποδηλατοδρόμων που έχω δει στα (αρκετά) ταξίδια που έτυχε να κάμω λόγω δουλειάς στην Ευρώπη.

Ένα απόγευμα (από εκείνα τα τελευταία ανοιξιάτικα που σκοτεινιάζει κατά τις τρεις το ξημέρωμα) πήγα μια βόλτα μέσα στην πόλη. Εκεί πρωτοείδα κόσμο να καπνίζει αυστηρά έξω από κλειστούς χώρους. Σ' ένα εμπορικό κέντρο, οι καπνιστές πήγαιναν σε ειδική γωνία κοντά στο πεζοδρόμιο και απαγορευόταν να καπνίσουν ακόμα και κάτω από τη σκιά ενός παραπετάσματος!

Μου έκανε εντύπωση με πόση τάξη και πόση πειθαρχία έχουν οικοδομήσει την εθνική ευτυχία (ή και δυστυχία για όσους δεν αντέχουν τόση τελειότητα) οι Σουηδοί. Καμαρώνουν όταν σου λένε πως έχουν το καλύτερο κοινωνικό κράτος στην Ευρώπη διότι οι πολιτικοί άρχοντες είναι δίπλα στους πολίτες. Ένοιωσα έκπληξη όταν έμαθα ότι ο βασιλιάς πήγε στα ναυπηγεία και πήρε πρωϊνό μαζί με τους εργαζομένους και πληροφορήθηκε τα αιτήματά τους. Ούτε ντουντούκες, ούτε μαγκιά -κλανιά!

Τα ασπρογάλαζα Volvo του Γκέτεμποργκ είναι συνεχώς γεμάτα με επιβάτες. Κι όχι όπως στην Ελλάδα που ισχύει ο κανόνας των τριών "Μ" (Μαθητές - Μετανάστες - Μισά). Όλοι παίρνουν το λεωφορείο για να έχουν δουλειά όσοι εργάζονται στις συγκοινωνίες, για να δικαιολογείται η φορολόγησή τους από το κράτος, για να προστατευθεί το περιβάλλον από την αλόγιστη χρήση των Ιδιωτικής Χρήσεως αυτοκινήτων.

Όλα αυτά θυμήθηκα και τα μοιράζομαι μαζί σας χάρη σε μια σειρά τριών καταπληκτικών διαφημιστικών βίντεο που είδα από τη βελγική εταιρεία  "De Lijn". Είναι η εταιρεία αστικών και ημιαστικών συγκοινωνιών που μεταφέρει τους Βέλγους.

Είναι δημόσια κι ο στόλος της διαθέτει 3.650 λεωφορεία και 359 τροχιοδρομικές μονάδες (τραμ). Η κυβέρνηση της μικρής χώρας του Βορρά έψαξε τρόπους να πείσει τους πολίτες της να αφήσουν στο σπίτι τα αυτοκίνητα και να μετακινηθούν με τα συγκεκριμένα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Τα τρία αυτά σποτάκια υπήρξαν η ναυαρχίδα της δημόσιας πειθούς. Ας τα απολαύσουμε και ας εκτιμήσουμε επιτέλους την αξία των συγκοινωνιών:






Εννοείται ότι αναμένουμε τα σχόλιά σας...





Translate