Πώς και πότε θεσπίστηκε η χωροθέτηση θέσεων για πρόσωπα "χρήζοντα βοηθείας" μέσα στα λεωφορεία.
Στο ενημερωτικό ταμπελάκι του ιστορικού Scania Vabis, 27 του 5ου ΚΤΕΛ γράφει: "Θέσεις 2 δι' αναπήρους, ιερωμένους κ.α. πρόσωπα χρήζοντα βοηθείας. Αριθμός Αστυνομικής Διατάξεως 126/1950".
|
Η σημερινή εμφάνιση της ενημερωτικής ταμπέλας εντός του λεωφορείου. |
Η παρούσα αστυνομική διάταξη αποτέλεσε αντικείμενο μακράς συζήτησης που
άρχισε μετά το καλοκαίρι του 1949, ύστερα από πρόταση του τότε
πρωθυπουργού Αλ. Διομήδη. Υπήρξε διάσταση απόψεων αν η παραχώρηση θέσεως
έπρεπε να είναι Νόμος, Βασιλικόν Διάταγμα ή τελικά Αστυνομική Διάταξις.
Τελικά, τη λύση έδωσε η υπηρεσιακή κυβέρνηση του Ιωάννου Θεοτόκη στις
αρχές του 1950. Ο Θεοτόκης ζήτησε από τους υπουργούς Δημοσίων Έργων,
Μεταφορών & Τ.Τ.Τ. Στυλιανό Στυλιανίδη και Δημοσίας Τάξεως Άγγελο
Μπουρόπουλο να συνεννοηθούν ώστε να εκδοθεί διάταξη από το αρχηγείο της
Αστυνομίας Πόλεων.
Με την ίδια διαδικασία εκδόθηκε και η διάταξη
που απαγόρευε την είσοδο σε λαθρεπιβάτες, πένητες (ζητιάνους) και
ριπαρούς εντός των λεωφορείων και των λοιπών μέσων επί τροχιοδρομικού
άξονος (τραμ, ηλεκτρικός).
Αυτό το ιστορικό λεωφορείο από τον Πειραιά είναι τύπου Β7157 με αμάξωμα από τον Π. Ταγκαλάκη και βρίσκεται στην πρώτη φάση ανακατασκευής από τη ΛΑΕΓΕ.