Ἡ οἰκία Μιαούλη καί τό Volvo Ἠλιόπουλου
Ἕνα στιγμιότυπο τοῦ 1963, σέ ἕνα σημεῖο πού δέν ὑπάρχει πιά...
Αὐτή ἡ νύχτα μένει: Ἡ σκηνή πού ἔγινε viral ἀπό τό κοινό!
Ἡ ἐπεισοδιακὴ ἄφιξη δύο τραγουδιστριῶν ἀπὸ τὴν Ξάνθη στὸ Ἀγρίνιο μὲ τὸ λεωφορεῖο.
Ἑπτά κλίκ πού μᾶς γυρίζουν στή δεκαετία τοῦ '70
Ἀποκλειστικὲς ἀπεικονίσεις ἀπὸ τὸ «The Little Drummer Girl» τοῦ κ. Πὰρκ Τσὰν Γοὺκ γιὰ τὸ BBC.
Τέσσερις θρύλοι στό Decemberfest τῶν Busoldtimers
Μεγαλύτερη ἀπὸ ποτὲ ἡ ἐτήσια συνάντηση τῶν ἱστορικῶν λεωφορείων.
Ἀποκριάτικη συνεστίασις τῷ 1962 εἰς τήν οἰκίαν Βεργῆ
Ἡ φωτογραφία του Κλεισθένους δημοσιεύεται γιὰ πρώτη φορά, 62 ἔτη μετὰ τὴν λῆψιν της.
30/09/13
Το μυστικό που έκανε θρυλικά τα "πράσινα" Volvo (photo - video)
00:08
ΛΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
,
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
,
ΠΑΛΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
,
ΠΡΑΣΙΝΑ
,
ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ
,
PALIA LEOFOREIA
,
SARACAKIS
,
SB756
,
VOLVO
No comments
Τριάντα δύο χρόνια συμπληρώθηκαν από την κυκλοφορία των θρυλικών Volvo SB756 Σαρακάκη για
λογαριασμό των ΗΣΑΠ.
Εκτός από το στιβαρό αμάξωμα, τα θρυλικά λεωφορεία που άφησαν ιστορία στις αστικές
γραμμές Συντάγματος – Πειραιώς, Περάματος, Δραπετσώνας και Χαροκόπου διέθεταν
ένα ισχυρό μυστικό. Σχεδιάστηκαν εξ ολοκλήρου στη χώρα μας από Έλληνες
μηχανολόγους και μηχανικούς για τις ειδικές συνθήκες των αστικών συγκοινωνιών
στη χώρα μας, όπως είχαν υποδείξει οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ.
Τα «πράσινα» κατασκευάστηκαν με τον αγαπημένο κινητήρα των φανατικών «Βολβάκηδων»
του Γκέτεμποργκ, αυτόν των Β10Μ. Για τους πιο διαβασμένους να πούμε ότι τα Volvo SB756 διαθέτουν πετρελαιοκινητήρα
“THD 100”, χωρητικότητος 9,6 λίτρων και αποδόσεως 300 ίππων HP.
Ο κινητήρας έχει τοθετηθεί στη μέση του εμπρόσθιου μέρους, πίσω και δεξιά
από τη θέση του οδηγού, πριν από τη μεσαία πόρτα. Είναι τοποθετημένος κατά
τρόπο ιδανικό ώστε να έχουν οι μηχανικοί την καλύτερη δυνατή πρόσβαση για τη
συντήρηση των οχημάτων.
Ύστερα από απαίτηση των ΗΣΑΠ είχε επιλεγεί χειροκίνητος επιλογέας ταχυτήτων.
Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός ήταν εκείνος που είχε την ευθύνη για την καλύτερη
εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου ειδικά όταν έπρεπε να εκτελέσει δρομολόγιο
στο Άνω Πέραμα και με πολύ φορτωμένο λεωφορείο. Γι' αυτό και αυτή η παρτίδα των λεωφορείων έχουν κωδικό "SB", δηλαδή "Saracakis Bros", ως ελληνική καινοτομία πιστοποιημένη από το σουηδικό κολοσσό που αποτελεί κι ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο της ευρωπαϊκής αυτοκίνησης.
Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι πρωτοπόρος σ' αυτήν την ιδιαιτερότητα ήταν η "Βιαμάξ" με τα μοντέλα αστικών λεωφορείων F-580 και F-580S, όπου το "F" σημαίνει "Fostiropoulos" σε αντίθεση με το κοινής χρήσεως "Ο" (δηλαδή Omnibus).
Δείτε από ιστορική φωτογράφηση που έγινε για λογαριασμό της Volvo Σουηδίας από τον πρώτο καιρό κυκλοφορίας των «πράσινων».
Ήδη μπορείτε να διακρίνετε ότι οι τεχνικοί του ΗΣΑΠ δεν είχαν κάνει καν την
αρίθμηση με λευκούς αριθμούς στα «μάγουλα» των λεωφορείων με τον αριθμό του ανεμοθώρακά
τους. Το ΥΝ 8437 φωτογραφήθηκε στη Μαρίνα Ζέας…
Επίσης, απολαύστε το αποκλειστικό βίντεο με μουσειακό λεωφορείο Volvo εν λειτουργία που βρίσκεται σε φάση προληπτικής συντηρήσεως και αποκαταστάσεως από τη ΛΑΕΓΕ.
27/09/13
ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ: Ειδικό αφιέρωμα Piraeus Press στη Νίκαια (VIDEO)
20:45
3ο ΚΤΕΛ
,
5ο ΚΤΕΛ
,
ΚΟΚΚΙΝΙΑ
,
ΚΤΕΛ
,
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
,
ΜΜΜ
,
ΝΙΚΑΙΑ
,
ΠΑΛΙΑ ΚΟΚΚΙΝΙΑ
,
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
,
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
No comments
Mε αφορμή ένα σπάνιο βίντεο - ντοκουμέντο που προβλήθηκε στους κινηματογράφους το 1958, η δημοφιλής ενημερωτική ιστοσελίδα του Πειραιά "PiraeusPress" δημοσιεύσει σειρά φωτογραφιών με σημεία της Νίκαιας και της Παλιάς Κοκκινιάς μέσα από τα καρέ αυτού του φίλμ που φτιάχτηκε για λογαριασμό του Εμπορικού Συλλόγου Νικαίας.
Στο αφιέρωμα διακρίνονται φωτογραφίες από την οδό Κονδύλη όταν ήταν δρόμος διπλής κατευθύνσεως με χασανιώτικο λεωφορείο που κατασκευάσθηκε από τον Σπαρταλιάν στο παλιό αμαξοποιείο του, επί της Λεβαδείας, να κατεβαίνει προς τον Πειραιά.
Ένα άλλο χασανιώτικο διακρίνεται στη στάση του Βουλαλά επί της 25ης Μαρτίου να ανεβαίνει προς τη Νεάπολη ή προς τον Κορυδαλλό.
21/09/13
Ένα Skoda 706RTO της ΑΣΠΑ σε πλάνο του 1966...
20:43
706RTO
,
ΑΣΠΑ
,
ΒΙΑΜΑΞ
,
ΒΙΟ
,
ΕΚΤΕΛ
,
ΚΟΤΑΝΤΖΗΣ
,
ΚΟΤΑΝΤΖΗΣ - ΜΑΝΤΑΔΑΚΗΣ
,
ΛΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
,
ΜΑΝΤΑΔΑΚΗΣ
,
ΤΑΓΚΑΛΑΚΗΣ
,
SKODA
1 comment
Κατά καιρούς έχουμε αναφερθεί σε λεωφορεία που έμειναν ζωντανά στην ιστορία χάρη στις ελληνικές ταινίες που τα απεικονίζουν. Απτό παράδειγμα αυτό το άγνωστo Skoda 706RTO της ΑΣΠΑ με αμάξωμα που κατασκευάσθηκε από τους μάστορες Κοτάντζη και Μανταδάκη.
Τα Skoda αποτέλεσαν τον αρχικό στόλο της κρατικής εταιρείας εκτέλεσης αστικού συγκοινωνιακού έργου στην πρωτεύουσα, την ΑΣΠΑ, η οποία ιδρύθηκε το 1961 και λειτούργησε παράλληλα με τα υπόλοιπα έξι ΚΤΕΛ Αθηνών.
Η αρχική παραλαβή προέβλεπε 165 σασσί λεωφορείων 706RTO από τη Skoda, τα οποία δόθηκαν κατόπιν διαγωνισμού σε εγχώριους κατασκευαστές αμαξωμάτων. Στο έργο συμμετείχαν οι εταιρείες "ΒΙΟ" και Βιαμάξ, καθώς και οι μεγάλοι αμαξοποιοί Πέτρος Ταγκαλάκης και οι Κοτάντζης-Μανταδάκης.
Η κατασκευή του πρώτου άρχισε το χειμώνα του 1961 και το τελευταίο παραδόθηκε εντός του 1962. Πήραν τους αριθμούς κυκλοφορίας από 98 601 έως 98 720 τα πρώτης παραλαβής και τα δεύτερης από 104 721 ως 104 765.
Χάρη στον Βαγγέλη Λαζαρόπουλο περισώθηκε ένα Skoda 706RTO με αμάξωμα Κοτάντζη - Μανταδάκη, το οποίο φυλάσσεται σήμερα στο Α/Σ Θριασίου ύστερα από τους βανδαλισμούς που έκαναν άγνωστοι κουφιοκέφαλοι τον Οκτώβριο του 2006 όταν τέσσερα μουσειακά λεωφορεία φιλοξενήθηκαν (υποτίθεται) από γνωστό αντιπρόσωπο περονοφόρων στα Μέγαρα.
20/09/13
Στο δρόμο δύο παλιά Mercedes Βιαμάξ
21:21
ΒΙΑΜΑΞ
,
ΛΑΕΓΕ
,
ΛΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
,
BIAMAX
,
LAEGE
,
LAZAROPOULOS
,
MERCEDES
,
O322
,
R495
No comments
Μπες έγκαιρα στην ομάδα "ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ" στο Facebook και ψήφισε ποιο λεωφορείο θέλεις να κυκλοφορήσει την Κυριακή, σε ειδική εκδήλωση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Οχημάτων Εποχής.
Σε εύλογο χρόνο θα μπορέσουν λίγοι τυχεροί να έρθουν βόλτα κατά τη διαδρομή ανόδου.
Ψήφισε τώρα! Και φυσικά πάτησε Like!
Θέλουμε τη συμμετοχή σου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)