Ἡ οἰκία Μιαούλη καί τό Volvo Ἠλιόπουλου

Ἕνα στιγμιότυπο τοῦ 1963, σέ ἕνα σημεῖο πού δέν ὑπάρχει πιά...

Αὐτή ἡ νύχτα μένει: Ἡ σκηνή πού ἔγινε viral ἀπό τό κοινό!

Ἡ ἐπεισοδιακὴ ἄφιξη δύο τραγουδιστριῶν ἀπὸ τὴν Ξάνθη στὸ Ἀγρίνιο μὲ τὸ λεωφορεῖο.

Ἑπτά κλίκ πού μᾶς γυρίζουν στή δεκαετία τοῦ '70

Ἀποκλειστικὲς ἀπεικονίσεις ἀπὸ τὸ «The Little Drummer Girl» τοῦ κ. Πὰρκ Τσὰν Γοὺκ γιὰ τὸ BBC.

Τέσσερις θρύλοι στό Decemberfest τῶν Busoldtimers

Μεγαλύτερη ἀπὸ ποτὲ ἡ ἐτήσια συνάντηση τῶν ἱστορικῶν λεωφορείων.

Ἀποκριάτικη συνεστίασις τῷ 1962 εἰς τήν οἰκίαν Βεργῆ

Ἡ φωτογραφία του Κλεισθένους δημοσιεύεται γιὰ πρώτη φορά, 62 ἔτη μετὰ τὴν λῆψιν της.

31/07/12

Αστράφτει το Mercedes O302 της Biamax

Τακτική συντήρηση για ένα μουσειακό Mercedes Benz O302 με αμάξωμα Βιαμάξ που κυκλοφορούσε στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων.
Στιγμιότυπο από τον καθαρισμό του Ο302.

Αφού έγινε έλεγχος στα μηχανικά μέρη, στα ηλεκτρολογικά, στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και στα ελαστικά, το λεωφορείο καθαρίστηκε και μεταφέρθηκε στο χώρο στάθμευσης των μουσειακών λεωφορείων.

Θα ακολουθήσει νεώτερη ανάρτηση με στιγμιότυπα από το υπεραστικό Mercedes Benz O302 της Βιαμάξ να κυκλοφορεί δοκιμαστικά στο δρόμο.
Το συγκεκριμένο όχημα είναι από τα πλέον αξιόπιστα κομμάτια που έχουν διασωθεί μαζί μέ ένα όμοιο, του υπεραστικού ΚΤΕΛ Κέρκυρας κι ένα μοναδικό τουριστικό λεωφορείο Mercedes Benz της Βιαμάξ.

Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο.

30/07/12

Αφετηρίες ΕΚΤΕΛ στην Ακαδημίας, 1978

Στιγμιότυπο από τη ζωή της Αθήνας, πριν από 35 χρόνια.

Εδώ, οι αφετηρίες της οδού Ακαδημίας (από τις παλαιότερες της πρωτεύουσας): Διακρίνεται το στέγαστρο του ΕΚΤΕΛ για το δρομολόγιο προς Άγιο Νικόλαο – Ζωγράφου (πάλαι ποτέ «40»).

Το λεωφορείο που επιβιβάζει επιβάτες πρέπει να είναι το 22 του 6ου ΚΤΕΛ.
Υπενθυμίζουμε ότι το επόμενο λεωφορείο στην κατάταξη, το 23 του 6ου, έχει διασωθεί κι έχει ανακατασκευαστεί πλήρως.
Σημειώνουμε επίσης πως το πρώην 6ο ΚΤΕΛ ή 6ο κλιμάκιο του ΕΚΤΕΛ αποτελεί το σημερινό Α/Σ Μπαχαμίου του ΟΑΣΑ.


27/07/12

Καλοκαίρι σε στάσεις και αφετηρίες (φωτό)

Δύο φωτογραφίες αρχείου αναρτούμε σήμερα για να παρακολοθήσετε πώς οι επιβάτες σε προηγούμενες δεκαετίες υπέμεναν τη ζέστη και την ταλαιπωρία, σε μια καλοκαιρινή Αθήνα διαφορετική, πιο ανθρώπινη, πιο απλή και κυρίως πιο όμορφη...

Περιμένουμε φυσικά τα σχόλιά σας:

Αφετηρίες του 6ου ΚΤΕΛ στην οδό Σίνα, στα μέσα της δεκαετίας του '50.
Στάση του 3ου ΚΤΕΛ στις αρχές της δεκαετίας του '60.


Οι φωτογραφίες δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό "Car & Truck".

24/07/12

Χίος: Το λεωφορείο που ανατράπηκε (φωτό)

Φωτογραφία από το σημείο του δυστυχήματος

Αυτό είναι το μοιραίο λεωφορείο "Neoplan" του ΚΤΕΛ Χίου με αριθμό ανεμοθώρακα "16" που έκανε χθες τη βουτιά θανάτου στη Συκιάδα και στοίχησε τη ζωή σε τρεις επιβάτες ως τώρα.

Αυτό είναι το μοιραίο λεωφορείο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου,
σε φωτογραφία που τραβήχτηκε στις αφετηρίες πρόσφατα.
Νεκροί είναι οι Ευστράτιος Γιαρίμογλου, 66 ετών και η σύζυγός του Αικατερίνη, 70 ετών. Εγκλωβίστηκαν και απανθρακώθηκαν στο λεωφορείο όταν αυτό αναποδογύρισε και πήρε φωτιά.

Το τρίτο θύμα της τραγωδίας είναι η γνωστή εικαστικός και ενδυματολόγος Μαρία Πασαλή - Γεράλδη, 50 ετών από την Θεσσαλονίκη. Η Γεράλδη παρέδιδε τα τελευταία χρόνια σεμινάρια γλυπτικής στα Μεστά.

Όσον αφορά στους τραυματίες, ο οδηγός του λεωφορείου καθώς και ο εφημέριος της κοινότητας Βικίου, υπεβλήθησαν σε πολλαπλές χειρουργικές επεμβάσεις, αλλά εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση στο «Σκυλίτσειο» νοσοκομείο του νησιού. Οι υπόλοιποι επτά τραυματίες είναι πιο ελαφρά και δίνουν καταθέσεις στους αστυνομικούς

Το λεωφορείο

Σε καλή κατάσταση θεωρείται πως βρισκόταν το λεωφορείο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου. Αν και στον πρώτο έλεγχο του ΚΤΕΟ τον περασμένο Μάρτιο, είχε «κοπεί» λόγω βλάβης, μετά την επιδιόρθωσή της είχε περάσει κανονικά τον έλεγχο.

Ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου κ. Λεωνίδας Καλαγκιάς ανέφερε πως το όχημα στάλθηκε για επανέλεγχο εξ αιτίας βλάβης σε ένα ακρόμπαρο η οποία διορθώθηκε και έπειτα πέρασε τον έλεγχο κανονικά.

Ερωτηματικά υπάρχουν ωστόσο από την απουσία σημαδιών φρεναρίσματος στο σημείο του δυστυχήματος, ενώ το σημείο ήταν τόσο δύσβατο ώστε το λεωφορείο δεν μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα.


23/07/12

Χίος: Λεωφορείο σε γκρεμό - Τρεις νεκροί (φωτό - βίντεο)

Τρία άτομα, ένας άντρας και δύο γυναίκες, είναι ο τραγικός απολογισμός από την πτώση υπεραστικού λεωφορείου του ΚΤΕΛ Χίου, σε χαράδρα στην περιοχή Συκιάδα, βορειοανατολικά του νησιού.

Εκτός από τα τρία θύματα, τραυματίσθηκαν  άλλα δέκα άτομα τα οποία μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο.

Το λεωφορείο εκτελούσε δρομολόγιο στα χωρία Παντίκι και Συκιάδα.

Από άγνωστη έως στιγμής αιτία, κοντά στη Συκιάδα το όχημα ξέφυγε από την πορεία του και έπεσε στη χαράδρα, με αποτέλεσμα να κατρακυλήσει περίπου 20 μέτρα και να πάρει φωτιά, η οποία επεκτάθηκε στον γύρω χώρο.
Κινητοποιήθηκαν 36 πυροσβέστες με 13 οχήματα για να απεγκλωβιστούν οι επιβάτες του λεωφορείου και να σβηστεί η φωτιά.

Δείτε το βίντεο από το chiospress.gr, το οποίο δημοσίευσε πρώτο σοκαριστικές φωτογραφίες και βίντεο:


20/07/12

Χρ. Μενιδιάτης: "Πάνω απ' όλα" με SCANIA VABIS

Δείτε το Scania στο βίντεο κλιπ.
Στο αμαξοποιείο όπου γίνεται η ανακατασκευή ενός ιστορικού λεωφορείου της συλλογής Λαζαρόπουλου, του Scania Vabis B 7558 με αμάξωμα Ελευθέριου Ελευθεριάδη, ο Χρήστος Μενιδιάτης και η ομάδα του οπτικοποίησαν το νέο τραγούδι με τίτλο «Πάνω απ' όλα».

Σε μουσική και στίχους Φοίβου και σκηνοθεσία Βαγγέλη Τσαουσόπουλου.

Τα γυρίσματα κράτησαν πολλές ώρες με τον τραγουδιστή όχι απλώς να μην παραπονιέται αλλά και να δείχνει πως το διασκεδάζει, διότι βρισκόταν δίπλα σε μια ακούραστη "σουηδέζα" που θα κλέψει πολύ σύντομα καρδιές στους δρόμους.  

Περιμένουμε τα σχόλιά σας.


Πρώτη δημοσίευση στο Gossip-tv.gr.



Βίντεο με Mercedes Ο317 σε διαδρομή

 Προαναγγελία δημοσίευσης

Τα θρυλικά Mercedes O317 αποτελούν μοντέλα αστικών λεωφορείων που άφησαν ιστορία όχι μόνο στους ελληνικούς δρόμους χάρη στην επιτυχημένη δουλειά που έγινε από τη Βιαμάξ αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Αυτός ο τύπος αστικού λεωφορείο, ο Ο 317, που άρχισε να παράγεται στη Γερμανία από τα τέλη της δεκαετίας του ’50 αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό δείγμα λεωφορείου μεγάλων αποστάσεων με ιδιαίτερη ισχύ και αποτελεσματικότητα.
Τα λεωφορεία υπερμείζονος τύπου κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα μετά το 1964 με απόφαση του τότε υπουργού Συγκοινωνιών κ. Κωνσταντίνου Μητσοτάκη με πρόσθετες άδειες που δόθηκαν τότε στα Κοινά Ταμεία Εισπράξεως Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) των Αθηνών και στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).
Εκείνη την εποχή ενισχύθηκε επίσης το δυναμικό των οχημάτων στα έξι αστικά ΚΤΕΛ των Αθηνών με λεωφορεία που μεταφέρθηκαν από την επαρχία και ειδικά από την Κρήτη γι' αυτό και πολλοί αποκαλούσαν αυτά τα λεωφορεία "μητσοτακικά" ή "κρητικά". Στην ιστορία πάντως έμειναν ως "κατοστάρια" διότι μετέφεραν 28 καθήμενους και 72 ορθίους επιβάτες.
Δείτε το βίντεο από τους Γερμανούς φίλους των παλιών λεωφορείων σε διαδρομή – έκπληξη.
Στην Ελλάδα, έχει διασωθεί ένα Μercedes Benz O317 (Omnibus) με αμάξωμα της Βιαμάξ. Είναι το πρώην 293 του 4ου ΚΤΕΛ, το οποίο βρίσκεται υπό επισκευή αμαξώματος (σ.σ. όπως φαίνεται παραπάνω) ενώ έχουν ανακατασκευαστεί  ο κινητήρας και τα συστήματα μεταδόσεως κινήσεως.
Απολαύστε το βίντεο και ετοιμαστείτε για αναλυτικό αφιέρωμα σε λίγο καιρό...
Χ.Κ.Λ.

Φυσικά και αναμένουμε τα σχόλιά σας...

13/07/12

Παλιό πράσινο λεωφορείο Volvo σε σπάνιες φωτό

Κείμενο - φωτό: Γιώργος ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΗΣ

Υπάρχουν στιγμές που ο φακός παίζει με τα χρώματα και με το αντικείμενο που βρίσκεται απέναντί του.
Από το δοκιμαστικό δρομολόγιο στο Πέραμα,
πέρυσι την άνοιξη.

Δείτε πώς σε τέσσερις σπάνιες φωτογραφίες ένα αστικό λεωφορείο Volvo SB 756 με αμάξωμα Σαρακάκη σε στιγμιότυπα από δοκιμαστικό δρομολόγιο στη Δραπετσώνα και σε δοκιμή μέχρι τα Κιούρκα.


Τα πολλά λόγια είναι περιττά.

Περιμένουμε τα σχόλιά σας...

Μπροστά από τον ναό του Αγίου Σπυρίδωνος, στην ακτή Μιαούλη του Πειραιά. Μόλις έχει περάσει από στάση στην οποία πολλοί επιβάτες σήκωσαν το χέρι να επιβιβαστούν. Κοιτάξτε πώς κοιτά ο περαστικός...
Ο οδηγός Σταύρος Τσαλτούμης, στο ύψος του Αγίου Διονυσίου...

Αποβίβαση στη στάση του "Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος".
Αφίδνες (Κιούρκα) ώρα 06.30' το πρωί: Απίστευτοι χρωματισμοί σε ένα μοναδικό τοπίο...

Αλητάκι, μπατιράκι με λεωφορειάκι...

Επειδή στη νεοελληνική παράνοια της κρίσης ξεχάσαμε ποιοι είμαστε, τι κάνουμε και πού πάμε, ας δούμε πόσο πιο απλή και αληθινή ήταν η ζωή στη δεκαετία του '60.

Οι Έλληνες του μεροκάματου και του μόχθου δεν περίμεναν έτοιμα τα πάντα και μέσα στη μαύρη φτώχεια είχαν το ανάστημα και την περηφάνεια να τραγουδούν και κυρίως να ελπίζουν.

Αυτό είναι το μήνυμά μας κι αν η τσέπη είναι άδεια από λεφτά. Αρκεί η καρδιά να είναι γεμάτη από συναισθήματα και δύναμη. Δείτε από την ταινία "Η πριγκήπισσα και ο αλήτης" το τραγούδι που γυρίστηκε μέσα σε λεωφορείο και πέρασε στην ιστορία με τη φωνή της Αλίκης Βουγιουκλάκη και του Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

Με την ευκαιρία ετοιμαστείτε για δοκιμαστικό δρομολόγιο με Volvo SB756, οσονούπω...


05/07/12

Δοκιμή Mercedes Βιαμάξ O317

Το μουσειακό όχημα Mercedes Benz O317 της Βιαμάξ που κυκλοφόρησε ως 293 του 4ου κλιμακίου στο ΕΚΤΕΛ σε δοκιμαστική λειτουργία του κινητήρα του ύστερα από συντήρηση στο Α/Σ Πειραιώς.

Πολύ σύντομα θα προχωρήσει η ανακατασκευή του αμαξώματος.

Φυσικά, αναμένουμε τα σχόλιά σας...

02/07/12

Βίντεο: Mercedes Βιαμάξ στα "Αισχύλεια"

Δείτε αποκλειστικό βίντεο με στιγμιότυπα από την παράσταση "Ηρακλής μαινόμενος" στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του παλαιού ελαιουργείου στην Ελευσίνα, όπου παρουσιάστηκε από τον εκλεκτό θίασο του Εθνικού Θεάτρου.



Ο χορός αφηγείται άθλους του Ηρακλή ενώ στο βάθος διακρίνεται αγέρωχο το μουσειακό "Mercedes R495" Βιαμάξ της συλλογής Λαζαρόπουλου.
                         
Η παράσταση δόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2011.


Απολαύστε το βίντεο και γράψτε μας τα σχόλιά σας...

 
Διαβάστε περισσότερα:

05/03/12

De Lijn: Τρία πανέξυπνα σποτ (video)

Του Χ.Κ. Λαζαρόπουλου

Όταν βρέθηκα για πρώτη φορά στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας πήγα με την προκατάληψη ότι θα δω μια βιομηχανική πόλη, ριπαρή και γκρίζα. Κάθε άλλο! Το Γκέτεμποργκ είναι μια πόλη, όπως θα ήθελα να είναι ο Πειραιάς.

Έχει τεράστιες ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές, εργοστάσια (αν και  όπου γυρίσεις το βλέμμα σου πρωταγωνιστεί η Volvo), πράσινο, απίθανο δίκτυο τροχιοδρόμων (τραμ) και ίσως το καλύτερο πλέγμα ποδηλατοδρόμων που έχω δει στα (αρκετά) ταξίδια που έτυχε να κάμω λόγω δουλειάς στην Ευρώπη.

Ένα απόγευμα (από εκείνα τα τελευταία ανοιξιάτικα που σκοτεινιάζει κατά τις τρεις το ξημέρωμα) πήγα μια βόλτα μέσα στην πόλη. Εκεί πρωτοείδα κόσμο να καπνίζει αυστηρά έξω από κλειστούς χώρους. Σ' ένα εμπορικό κέντρο, οι καπνιστές πήγαιναν σε ειδική γωνία κοντά στο πεζοδρόμιο και απαγορευόταν να καπνίσουν ακόμα και κάτω από τη σκιά ενός παραπετάσματος!

Μου έκανε εντύπωση με πόση τάξη και πόση πειθαρχία έχουν οικοδομήσει την εθνική ευτυχία (ή και δυστυχία για όσους δεν αντέχουν τόση τελειότητα) οι Σουηδοί. Καμαρώνουν όταν σου λένε πως έχουν το καλύτερο κοινωνικό κράτος στην Ευρώπη διότι οι πολιτικοί άρχοντες είναι δίπλα στους πολίτες. Ένοιωσα έκπληξη όταν έμαθα ότι ο βασιλιάς πήγε στα ναυπηγεία και πήρε πρωϊνό μαζί με τους εργαζομένους και πληροφορήθηκε τα αιτήματά τους. Ούτε ντουντούκες, ούτε μαγκιά -κλανιά!

Τα ασπρογάλαζα Volvo του Γκέτεμποργκ είναι συνεχώς γεμάτα με επιβάτες. Κι όχι όπως στην Ελλάδα που ισχύει ο κανόνας των τριών "Μ" (Μαθητές - Μετανάστες - Μισά). Όλοι παίρνουν το λεωφορείο για να έχουν δουλειά όσοι εργάζονται στις συγκοινωνίες, για να δικαιολογείται η φορολόγησή τους από το κράτος, για να προστατευθεί το περιβάλλον από την αλόγιστη χρήση των Ιδιωτικής Χρήσεως αυτοκινήτων.

Όλα αυτά θυμήθηκα και τα μοιράζομαι μαζί σας χάρη σε μια σειρά τριών καταπληκτικών διαφημιστικών βίντεο που είδα από τη βελγική εταιρεία  "De Lijn". Είναι η εταιρεία αστικών και ημιαστικών συγκοινωνιών που μεταφέρει τους Βέλγους.

Είναι δημόσια κι ο στόλος της διαθέτει 3.650 λεωφορεία και 359 τροχιοδρομικές μονάδες (τραμ). Η κυβέρνηση της μικρής χώρας του Βορρά έψαξε τρόπους να πείσει τους πολίτες της να αφήσουν στο σπίτι τα αυτοκίνητα και να μετακινηθούν με τα συγκεκριμένα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Τα τρία αυτά σποτάκια υπήρξαν η ναυαρχίδα της δημόσιας πειθούς. Ας τα απολαύσουμε και ας εκτιμήσουμε επιτέλους την αξία των συγκοινωνιών:






Εννοείται ότι αναμένουμε τα σχόλιά σας...

17/02/12

Τακτική συντήρηση ΜΒ Ο317 Βιαμάξ



Mercedes Benz O317 της Βιαμάξ που κυκλοφόρησε στο 3ο ΚΤΕΛ με αριθμό ανεμοθώρακα 285. (Δικαιώματα φωτό: ΛΑΕΓΕ)
Ένας βετεράνος των αστικών συγκοινωνιών, ένα μουσειακό Μερσεντές (Mercedes Benz) O317 της "Βιαμάξ", δούλεψε και πάλι στο πλαίσιο της τακτικής συντήρησης κινητήρος και συστημάτων. Πρόκειται για το μοναδικό 293 του τέως 4ου ΚΤΕΛ Αθηνών.

Παρακολουθήστε το βίντεο με τον πλήρως επισκευασμένο κινητήρα να λειτουργεί.


30/11/11

Το Mercedes R495 ήρθε, η παράσταση αρχίζει... (VIDEO)


Του Χ.Κ. Λαζαρόπουλου
Το καλοκαίρι που πέρασε ζήσαμε μια διαφορετική εμπειρία. Υποστηρίξαμε μία φιλόδοξη παραγωγή του «Εθνικού Θεάτρου», την παράσταση «Ηρακλής μαινόμενος», την τελευταία τραγωδία του Ευριπίδη.
O σκηνοθέτης κ. Μιχαήλ Μαρμαρινός έκανε μια υπέρβαση που συζητήθηκε και σχολιάσθηκε από τους κριτικούς. Χρησιμοποίησε ένα σκηνικό που θύμιζε την Ελλάδα της δεκαετίας του ’60. Ο χορός ήταν ένα «μπουλούκι» που λειτουργούσε καταλυτικά στις δράσεις των πρωταγωνιστών.
Κρυφές και φανερές επιθυμίες, ταμπού, σοφίες πέρασαν εύληπτα και απλά στους θεατές. Κάπου εκεί εμείς βάλαμε το «μέσο». Το αυτοφερόμενο μουσειακό Mercedes Benz R495 της Βιαμάξ ήταν το κερασάκι στην τούρτα.
Τόσο στην Επίδαυρο, όσο στην Ελευσίνα, την Πετρούπολη κι όπου αλλού «έπαιξε», έκανε αίσθηση. Έφερε τον εκλεκτό θίασο του Εθνικού Θεάτρου στη σκηνή. Φωτίστηκε ή έσβησε σε κρίσιμες στιγμές. Μέσα απ’ αυτό εμφανίστηκαν ξαφνικά η Λύσσα και η Ίρις που μετέτρεψαν την τελευταία χαρά του Ηρακλή σε τραγωδία.
Σήμερα σας παρουσιάζουμε αποκλειστικό βίντεο από την παράσταση που ανέβηκε στο παλιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας, στο πλαίσιο των «Αισχυλείων».
Φαίνεται η έλευση του λεωφορείου και η είσοδος του θιάσου κατά την έναρξη της παραστάσεως:
Περιμένουμε τα σχόλιά σας και τις υποδείξεις σας.

28/11/11

Πού πάει το καμηλάκι της Βιαμάξ



Το τακτικό δοκιμαστικό δρομολόγιο για συντήρηση και λίπανση έκανε το μουσειακό αστικό λεωφορείο Mercedes Benz O322 της Βιαμάξ. Στο πλαίσιο του εξαμηνιαίου προγραμματισμού συντήρησης των ιστορικών οχημάτων οι κ.κ. Χάρης και Βαγγέλης Λαζαρόπουλος προέβησαν στις απαιτούμενες εργασίες και τους ελέγχους.


Στο συγκεκριμένο όχημα έγιναν επίσης εργασίες ελέγχου λειτουργίας των ηλεκτρολογικών συστημάτων, του δικτύου αέρος και φυσικά όλων των μηχανικών μερών. Το κλασσικό καμηλάκι της Βιαμάξ κυκλοφόρησε με παλαιά ταμπέλα του 3ου ΚΤΕΛ που ανέγραφε "Αθήναι - Μαγούλα - Μάνδρα".

Στο βολάν, όπως πάντα, ο κ. Σταύρος Τσαλτούμης ενώ εργασίες διοικητικής μέριμνας εκτελέσθηκαν από τον κ. Χρήστο Σαλεμή.

Παρακολουθήστε το ακόλουθο χαρακτηριστικό βίντεο:

24/11/11

Mercedes Ο317 σε λειτουργία



Σε λειτουργία τέθηκε ένα ακόμα ιστορικό λεωφορείο. Πρόκειται για ένα αστικό Mercedes Benz O317 που κατασκευάσθηκε από τη Βιαμάξ το 1966 και κυκλοφόρησε με αριθμό ανεμοθώρακα 293 στις γραμμές του 4ου ΚΤΕΛ.

Στο βίντεο που ακολουθεί θα το δείτε σε λειτουργία δίπλα στο ανακατασκευασμένο αυτοφερόμενο υπεραστικού τύπου Mercedes Benz R495 Βιαμάξ και στο επισκευασμένο αστικό λεωφορείο Volvo SB756 Σαρακάκη.

Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο:



21/11/11

Συντήρηση Mercedes Benz O302 Βιαμάξ


Ολοκληρώθηκε η συντήρηση του κινητήρα υπεραστικού λεωφορείου Mercedes Benz O302 που κατασκευάσθηκε από τη Βιαμάξ, ύστερα από φθορές που προκλήθηκαν από την ακινησία και τις καιρικές συνθήκες.
Δείτε χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από το πέρας των εργασιών και τον καθαρισμό του κινητήρος με αποκλειστικό βίντεο:



13/11/11

Το τριήμερο του Volv-άκιου

Κείμενο: Χ.Κ. Λαζαρόπουλος

Αυτό το κείμενο δημοσιεύθηκε το Μάιο στο C&T
με την ευκαιρία του γυρίσματος για το βίντεο κλιπ
της Σωτηρίας Λεονάρδου

Οι τελευταίοι μήνες δεν επεφύλαξαν χαρές. Η μια δυσκολία διαδέχεται την άλλη. Η πέννα μου βασανίζεται με αντικείμενα χωρίς οίστρο. Η μούσα μου εκπορνεύεται στα δημόσια ταμεία και στους λογαριασμούς. Το μυαλό μου κοντεύει να εκραγεί από την ένταση. Ό,τι πίστευα ως τώρα μοιάζει να καταρρέει.

Οι ελπίδες αυτοκτονούν σε κάθε χιλιοστό που χαράσσουν οι ρυτίδες στο μέτωπό μου. Πρόσωπα που εμπιστεύτηκα επί σειρά ετών προκάλεσαν πίκρες κι απογοητεύσεις, τις οποίες θα περίμενα να ζήσω. Πρόσωπα και προσωπεία που πέφτουν ή ανεβαίνουν ανεπαίσθητα. Επιλέγουν τη φυγή ή αργοπεθαίνουν στη σιωπή.

Λες και βιώνω – βιώνουμε όλοι αναγκαστικά – το «χορό των σκυλιών» του Χατζηδάκη. Στο τέλος πάντως, λέει ότι κάπου υπάρχει Θεός… Όποιος Θεός! Η απόσταση της κατήφειας από τη χαρά είναι στιγμιαία σαν εισπνοή. Ήταν αυτή η ανάσα που πήρα όταν επέστρεψα την κλήση στη νεαρή και ταλαντούχα κ. Ασπασία Κωβαίου, για να μάθω σε τα μπορούσα να την εξυπηρετήσω.

«Είμαστε μια ομάδα σπουδαστών από τη Σχολή Σταυράκου κι ετοιμάζουμε τη νέα δουλειά της Σωτηρίας Λεονάρδου. Θα θέλαμε να μας βοηθήσεις. Χρειαζόμαστε ένα παλιό λεωφορείο για τα γυρίσματα» μού είπε. Ξαφνικά αυτή η άνοιξη άρχισε να μου θυμίζει πιο ξέγνοιαστες εποχές όταν τα «πρέπει» και τα «μη» δεν τα έθεταν οι δυσκολίες της αγοράς, η κακή διακυβέρνηση ή οι λιμοκοντόροι του Δ.Ν.Τ. αλλά οι γονείς, οι φίλοι και τα όνειρα για το μέλλον. Το τηλεφώνημα της Ασπασίας ήταν το απαραίτητο γιατρικό για την ίωση μιζέριας που χαλάει σε μένα (και στους υπόλοιπους συγκατοίκους του Ρωμαίϊκου) το κέφι. Ως εκείνη τη στιγμή απορούσα αν πότε η Περσεφόνη ξυπνήσει από την αγκαλιά της γης και στού Ήλιου το μπαλκόνι ξαναβγεί.

Ξέχασα τα μάταια και τα τετριμμένα της καθημερινότητας. Κλείσαμε ραντεβού ένα πρωϊνό λίγο πριν εκπνεύσει ο Μάρτης (σ.σ. ο πιο γδάρτης και παλουκοκαύτης της ζωής μου). Τα πρόσωπα και τα χαμόγελα της Ασπασίας, του Μάρκου και του Παναγιώτη μού έδωσαν κέφι να κάνω ό,τι μού ζητούσαν. Το άξιζαν.

Η επιλογή

Ύστερα από την καθιερωμένη βόλτα στο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ όπου φιλοξενούνται μερικά από τα λεωφορεία που περισώσαμε από τους παλιατζήδες (αλλά δεν μπορούμε να προφυλάξουμε από τους αχρείους που προκαλούν ζημιές διότι ηδονίζονται με την ηθική και πνευματική παρακμή τους) καταλήξαμε σε ένα θρυλικό όχημα.

Ένα «πράσινο» Volvo SB 756 με αμάξωμα Σαρακάκη που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις 21 Απριλίου 1981 πέρασε με επιτυχία από το… καστ.

«Θα κάνουμε το γύρισμα στα Κιούρκα στο μεταίχμιο της νύχτας με τη μέρα. Νομίζω πως είναι μεγάλη πρόκληση να επιλέξουμε έναν χαρακτηριστικό τύπο λεωφορείου που συνδέθηκε κατά κόρον με το αστικό τοπίο, να κυκλοφορήσει σε ένα ονειρικό τοπίο. Θα “μιλήσει” για την αγάπη, τη μοναξιά, την ελπίδα και την προσμονή πέρα από το σύνηθες», σκέφθηκε ο σκηνοθέτης κ. Μάρκος Λειβαδάρος. Με έπεισε αμέσως. Ο καλλιτέχνης λέει αλήθειες που σκεφτόμαστε αλλά δεν τις εκφράζουμε φοβούμενοι την πεζότητα των γύρω. Παίζει με τις αισθήσεις και τις εικόνες, δημιουργώντας ποίηση με τα συναισθήματά μας.

Παρότι το πρόγραμμα ήταν πιεστικό λόγω των υποχρεώσεων στα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα άρχισα να προετοιμάζω το «34». Δεν θα μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες, ούτε σε μαστορικές «επιτυχίες» που δεν περίμενα να κάνω χωρίς την αρωγή του αδελφού μου. Θα εξομολογηθώ όμως ότι ξαναθυμήθηκα εποχές όταν σαν πιτσιρικάς πήγαινα στις μάντρες του Ασπροπύργου ή του Κηφισού για να δω τα παλιά λεωφορεία του ΕΚΤΕΛ.

Ήθελα να μοιραστώ όλη αυτή τη «μυσταγωγία» με τους παλιούς και τους νεώτερους φίλους που με βρήκαν τυχαία από το ιστολόγιο που διατηρώ. Με την ευκαιρία του γυρίσματος πρότεινα ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο είτε στο Σύνταγμα, είτε στο Πέραμα με τη δυνατότητα μεταφοράς λίγων καλών φίλων. Η ανταπόκριση ήταν άμεση.

Οι φίλοι

Πρώτος-πρώτος ο κ. Σταύρος Τσαλτούμης, ο οποίος πάντα βρίσκεται στο πλευρό μου κι έχει οδηγήσει από Scania του 1957 έως και το πρώτο αρθρωτό Solaris που δοκιμάσθηκε από την ΕΘΕΛ για χάρη του “C&T”. Από κοντά δήλωσαν συμμετοχή ο κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο κ. Γιώργος Σπανός, ο κ. Γιώργος Βαρδίκος, η καλή συνάδελφος και κόρη λεωφορειούχου κ. Κατερίνα Μενεγάτου, ο εξαίρετος φωτογράφος κ. Παναγιώτης Τέντες, ο blogger «Μικρός Σερίφης», η κ. Σταυρούλα Γουρδομιχάλη μαζί με τον σύζυγό της κ. Παναγιώτη Σιμώνη.

Με την πρώτη μιζιά το Volvo άρχισε να παρακαλά για χιλιόμετρα. Ύστερα από τις σχετικές συνεννοήσεις με το γραφείο του γ.γ. του υπουργείου Μεταφορών κ. Χάρη Τσιόκα, τις άδειες και τις εγκρίσεις με την ΕΘΕΛ, το λεωφορείο πήγε για τεχνικό έλεγχο, λίπανση και απολύμανση. Ο κ. Χρήστος Σαλεμής δεν σήκωνε κουβέντα. «Το καλοκαίρι πήρα το βάφτισμα του πυρός με το Mercedes της Βιαμάξ. Τώρα δεν θα μου στερήσεις το Volvo του Σαρακάκη…», μού είπε.

Φρόντισε κι έκανε τη «Βολβάρα» ν’ αστράφτει. Το καθάρισμα λεωφορείου μετατράπηκε σε αξιοθέατο για όσους περνούσαν από εκείνο το σημείο της λεωφόρου Θηβών. Η πρώτη δοκιμή έγινε για χάρη του κ. Βαρδίκου λίγες ώρες πριν από το γύρισμα. «Πάμε ρε Χάρη μέχρι το Πέραμα! Να! Να δούμε πώς πάει το λεωφορείο», έλεγε σαν παιδί που δεν θέλει να του χαλάσεις χατίρι.

Στο δρόμο μέχρι το Πέραμα και τι δεν είδαμε. Πέρα από τα αμέτρητα χέρια για να σταματήσει το «πράσινο» και τις εκφράσεις θαυμασμού δεν πρόκειται να ξεχάσω έναν δικυκλιστή που δεν ξεκόλλησε τα μάτια του πάνω από το λεωφορείο καθώς ανέβαινε το δρόμο του Νέου Ικονίου. Μας προσπέρασε, πήγε στη στάση των σχολείων για να μας σταματήσει, αλλά για να αποφύγουμε τυχόν παρεξήγηση τον προσπεράσαμε. Δεν το έβαλε κάτω. Αφού κατεβήκαμε στα «καραβάκια» για τη Σαλαμίνα πήραμε το δρόμο προς τον Πειραιά. Ο απίστευτος πήρε το “Volvo” στο κατόπι και στο ύψος των Ταμπουρίων άρχισε να το φωτογραφίζει και να το κινηματογραφεί!

Γι’ αυτό γουστάρω τις λεγόμενες «λαϊκές γειτονιές», ειδικά του Πειραιά. Εκεί οι άνθρωποι διαθέτουν συλλογική μνήμη. Δένονται με απλά πράγματα. Δακρύζουν στην εικόνα ενός παλιού λεωφορείου, στο άκουσμα της «Μπαλάντας των αισθήσεων», στη χροιά του Μπιθικώτση να υμνεί τη «Δραπετσώνα», στην εικόνα του Καζαντζίδη πριν από μερικά χρόνια όταν ακόμα συγκλόνιζε το στέκι των ψαράδων στο λιμανάκι του Άη Γιώργη, στη σκιά του ατμοηλεκτρικού εργοστασίου στο Κερατσίνι. Ξεφεύγουν από το «φαίνεσθαι» και μένουν στο «είναι».

Το γύρισμα

Οι τεχνικοί του συνεργείου έκαναν από τα μεσάνυχτα δοκιμές φωτισμού μέσα στο λεωφορείο. Πήγαμε με τον Σταύρο κατά τις τρεις παρά για να ξεκινήσουμε. Φύγαμε κατά τις τρεισίμιση το ξημέρωμα με ένα μουντό και κρύο καιρό.
Το ξεπόρτισμα των προηγούμενων ωρών είχε κάνει καλό στη «Βολβάρα». Σε κάθε πάτημα του συμπλέκτη έδινε υποσχέσεις για περισσότερα γκάζια, αν και ήθελα να είμαστε συντηρητικοί. Ούτως ή άλλως ακόμα στο στρώσιμο είναι ο κινητήρας μετά την τελευταία γενική επισκευή. Οργανάκια, φώτα, καλοριφέρ δούλευαν καλύτερα κι από την εποχή που βρισκόταν σε υπηρεσία.

Μοναδική παραφωνία ήταν και παραμένουν τα τζάμια που έχουν ταλαιπωρηθεί από τα χρόνια αλλά θα φτιαχτούν κι αυτά. Κάτι παιδικές ασθένειες με μικροδιαρροές αέρα στις πόρτες θα ξεπεραστούν με αντικατάσταση των πλαστικών μερών στις σωλήνες με χάλκινες, όπως ήταν στα παλιότερα λεωφορεία.

Από τον Πειραιά δεν καταλάβαμε πότε φθάσαμε στη Λυκόβρυση, στον Άγιο Στέφανο και τελικά στις Αφίδνες, τα Κιούρκα όπως τα έλεγε κι η μάνα μου. Φύγαμε με μουντάδα, φθάσαμε με καταιγίδα. Το γύρισμα κράτησε έως τις εντεκάμισι το πρωί. Είχε εσωτερικές κι εξωτερικές λήψεις, κίνηση του οχήματος, σκηνές με τους δύο συμπρωταγωνιστές του SB756.

Χάρη σ’ αυτό το γύρισμα ένοιωσα ότι η Περσεφόνη βγαίνει στού Ήλιου το μπαλκόνι. Πήρα ενέργεια και δύναμη από τη ζωτικότητα των τριών παιδιών, της Ασπασίας, του Μάρκου και του Παναγιώτη. Κράτησα δύο εικόνες παρασκηνίου: κατέγραψα τον Σταύρο να κάνει σαν ενθουσιασμένος ακούραστος έφηβος πάνω στο τιμόνι του λεωφορείου ύστερα από ώρες αϋπνίας και οδήγησης, αλλά και τον σκηνοθέτη που είχε ξετρελλαθεί με το λεωφορείο! Πριν ξεκινήσουμε ήταν το όχημα. Τώρα είχε γίνει το «040»…

Κυριακάτικο ξύπνημα

Δεν θεωρώ τυχαίο ότι η Ασπασία και ο Μάρκος μάς συνόδευσαν στη βόλτα της Κυριακής, την οποία κατέγραψαν με κάμερα. Θα ερχόταν κι ο Παναγιώτης αν δεν είχε μπλέξει με τις υποχρεώσεις των γυρισμάτων. Ξεκινήσαμε από τις αφετηρίες της ακτής Ξαβερίου με μικρή καθυστέρηση.

Ανάλογες σκηνές αντικρύσαμε και πάλι. Έχει καταγραφεί στην κάμερα ο θαυμασμός μιας κυρίας που μας είδε στο φανάρι μετά την πλατεία των Ταμπουρίων, δυο πιτσιρικάδες με ποδήλατα να κυνηγούν το λεωφορείο στη λεωφόρο Δημοκρατίας αλλά και η βιασύνη μιας κυρίας να έρθει από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο τέρμα να βγάλει μια φωτογραφία του «πράσινου» με το κινητό της για να θυμάται τα παλιά.

Αξέχαστη είναι επίσης η κ. Κωνσταντίνα, η οποία δεν κράτησε τα δάκρυα συγκίνησης που πλημμύρισαν τα μάτιά της όταν είδε το λεωφορείο. «Όπως ήταν το τραμ, έτσι και τα «πράσινα» λεωφορεία αποτελούν ένα ιστορικό κομμάτι του Περάματος. Μέσα σ’ αυτά έρχονταν οι εργάτες στη ΝΑΥΣΙ του Καρρά και στα ναυπηγεία, οι παραθεριστές για τη Σαλαμίνα, οι μεροκαματιάρηδες στο Άνω Πέραμα», έλεγε κλαίγοντας και μας παρακάλεσε για μια χάρη. Ήθελε να έρθει μαζί μας μέχρι τον Πειραιά. Έτσι να ανασύρει μνήμες από το παρελθόν.

Όταν μας αποχαιρέτησε στη στάση του Ηλεκτρικού, με ένα απλό χαμόγελο η κ. Κωνσταντίνα μάς ευχαρίστησε και είπε πως δεν καταλαβαίνει γιατί σώζουμε τα παλιά λεωφορεία αλλά της αρέσει.

Ένα είναι σίγουρο: έτσι θα συνεχίσουμε…

Α Π Ο Κ Λ Ε Ι Σ Τ Ι Κ Ο   Β Ι Ν Τ Ε Ο

Παρακολουθήστε ένα νέο βίντεο που γυρίστηκε 31 Μαρτίου 2011
με το επισκευασμένο πράσινο Volvo SB756 Σαρακάκη, το μοναδικό "34"
σε πρώτη μετάδοση...

08/11/11

Επισκευάστηκε Mercedes OF1317 Βιαμάξ

Δοκιμαστική διαδρομή μουσειακού αστικού λεωφορείου Mercedes Benz OF 1317 κατασκευασμένου από τη Βιαμάξ.
Προχωρούν οι εργασίες συντήρησης του αμαξώματος και σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμο για ένα μοναδικό δοκιμαστικό δρομολόγιο.

Παρακολουθήστε το αποκλειστικό βίντεο:

29/08/11

Ένα Μερσεντές... μαινόμενο



Φωτογραφίες, αποκλειστικά στιγμιότυπα και συνεντεύξεις από το δοκιμαστικό δρομολόγιο του υπεραστικού λεωφορείου Mercedes Benz R495 της Βιαμάξ από τον Πειραιά μέχρι την Επίδαυρο.

Το λεωφορείο που ανήκει στη συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου ανακατασκευάσθηκε εξ ολοκλήρου στο αμάξωμα.

Από τα τέλη Μαΐου και επί δύο μήνες έγινε πλήρης συντήρηση του κινητήρα, των συστημάτων κίνησης και άλλων μηχανικών μερών.

Απολαύστε το βίντεο που έφτιαξαν οι φίλοι που μας συνόδευσαν μέχρι την Επίδαυρο και παρακολούθησαν τις πρόβες της παράστασης «Ηρακλής μαινόμενος» που παρουσιάστηκε από τον εκλεκτό θίασο του Εθνικού Θεάτρου.



22/08/11

Δρομολόγιο με το Βιαμάξ




Παρακολουθήστε άλλο ένα αποκλειστικό βίντεο από τη βόλτα που έκανε ο εκλεκτός θίασος του Εθνικού Θεάτρου στο κέντρο και στις γειτονιές της πρωτεύουσας με το ιστορικό λεωφορείο Mercedes Benz R495 της Βιαμάξ, το οποίο ανακατασκευάσθηκε από τους Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλο, τον Ιούλιο του 2011. 






Translate