Ἡ οἰκία Μιαούλη καί τό Volvo Ἠλιόπουλου

Ἕνα στιγμιότυπο τοῦ 1963, σέ ἕνα σημεῖο πού δέν ὑπάρχει πιά...

Αὐτή ἡ νύχτα μένει: Ἡ σκηνή πού ἔγινε viral ἀπό τό κοινό!

Ἡ ἐπεισοδιακὴ ἄφιξη δύο τραγουδιστριῶν ἀπὸ τὴν Ξάνθη στὸ Ἀγρίνιο μὲ τὸ λεωφορεῖο.

Ἑπτά κλίκ πού μᾶς γυρίζουν στή δεκαετία τοῦ '70

Ἀποκλειστικὲς ἀπεικονίσεις ἀπὸ τὸ «The Little Drummer Girl» τοῦ κ. Πὰρκ Τσὰν Γοὺκ γιὰ τὸ BBC.

Τέσσερις θρύλοι στό Decemberfest τῶν Busoldtimers

Μεγαλύτερη ἀπὸ ποτὲ ἡ ἐτήσια συνάντηση τῶν ἱστορικῶν λεωφορείων.

Ἀποκριάτικη συνεστίασις τῷ 1962 εἰς τήν οἰκίαν Βεργῆ

Ἡ φωτογραφία του Κλεισθένους δημοσιεύεται γιὰ πρώτη φορά, 62 ἔτη μετὰ τὴν λῆψιν της.

27/01/13

Καλοκαίρι 1960 με το "14" για "Καλλιθέα - Τζιτζιφιές"

 
Το ημερολόγιο έγραφε 13 Αυγούστου 1960 όταν η γυναίκα που τράβηξε αυτή τη φωτογραφία θέλησε να απαθανατήσει ένα "υπερσύγχρονο λεωφορείο" να φεύγει από την αφετηρία του ενώ πίσω να διακρίνεται η διαχρονική ομορφιά του νεοκλασσικού μεγάρου, του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Τότε η πλατεία Κοραή δεν ήταν πεζόδρομος και από κάτω δεν υπήρχε ο υπόγειος σιδηρόδρομος. Ούτε σαν σκέψη δεν υπήρχε στους περισσότερους Αθηναίους. Στο ρεύμα της καθόδου προς την οδό Σταδίου βρίσκονταν οι αφετηρίες του 6ου ΚΤΕΛ για τη γραμμή 14 "Αθήναι - Καλλιθέα - Τζιτζιφιές".

Είναι η σημερινή 910 που έφευγε έως πρόσφατα από τις αφετηρίες Σταδίου και Κολοκοτρώνη ενώ τώρα φθάνει μέχρι το σταθμό "Συγγρού - Φιξ" του υπογείου μητροπολιτικού σιδηροδρόμου.

Προσέξτε πώς αστράφτει το Scania Vabis Β71 με αμάξωμα Ταγκαλάκη (κατασκευής 1958), το οποίο εκτελεί το δρομολόγιο. Και για την εποχή του, το Scania όχι μόνο είναι υπερσύγχρονο αλλά υπόδειγμα αισθητικής!
 

26/01/13

Καταστράφηκε ολοσχερώς το "12" του Αγρινίου, Mercedes O405

 
Τρία άτομα μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Αγρινίου μετά την σφοδρή σύγκρουση που σημειώθηκε στην εθνική οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων όταν λεωφορείο του αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου συγκρούστηκε με σφοδρότητα με αγροτικό αυτοκίνητο
Το λεωφορείο εκεί την ώρα εκτελούσε δρομολόγιο ερχόμενο προς Αγρίνιο, όταν στο ύψος μιας μικρής γέφυρας ο οδηγός του έχασε τον έλεγχο του οχήματος με αποτέλεσμα να εκτραπεί αριστερά και να συγκρουστεί με το αγροτικό αυτοκίνητο.
Από τα συντρίμμια του αγροτικού ανασύρθηκαν τραυματίες οδηγός και συνοδηγός, ενώ προληπτικά μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και ο οδηγός του λεωφορείου. Κανένας από τους επιβάτες του λεωφορείου δεν τραυματίστηκε.
Η εθνική οδός στο ύψος του ατυχήματος έχει κλείσει και η κυκλοφορία των οχημάτων γίνεται από την παλιά εθνική οδό.
 

07/01/13

VIDEO: Μήνυμα αισιοδοξίας από οδηγό λεωφορείου της ΕΘΕΛ

 
 
Υπάρχουν στιγμές που πρέπει να ξεπερνάς τον εαυτό σου. Να ξεσηκώνεις την ομάδα και να κάνεις τη διαφορά.
 
Αυτό σκεφθήκαμε με το νέο διαφημιστικό της σοκολάτας Παυλίδη, το οποίο έχει ένα μοναδικό κοινωνικό μήνυμα.
Έχει γυριστεί στο Α/Σ της Πέτρου Ράλλη με πρωταγωνιστή έναν οδηγό λεωφορείου που μεταφέρει καλοσύνη και αισιοδοξία. Νομίζω ότι αυτή πρέπει να είναι η σπίθα της αντίστασης σε όσους μας θέλουν υποταγμένους και εξαθλιωμένους. \
 
ΔΕΝ ΤΟ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΤΩ ο κόσμος να χαλάσει.
Τι λέτε; Δείτε το βίντεο και κάντε τις καλύτερες σκέψεις...
 
 

05/01/13

ΚΟΥΪΖ: Πόσα λεωφορεία ΚΤΕΛ, ΗΛΠΑΠ και συρμούς ΕΗΣ βλέπεις στο VIDEO

Από την ταινία "Γάμος αλά ελληνικά" οι ηθοποιοί κ.κ. Γιώργος Κωνσταντίνου και Ξένια Καλογεροπούλου,
μέσα σε αστικό Scania υπερμείζονος τύπου μπροστά στον εισπράκτορα...
Πριν από μερικές ημέρες δημοσιεύσαμε φωτογραφία σε κουΐζ που ρωτάμε ποιος ηθοποιός πληρώνει το εισιτήριο της συμπρωταγωνίστριάς του. Σήμερα επανερχόμαστε.
 
Πολλοί ήταν εκείνοι που βρήκαν ότι ήταν φυσικά ο ηθοποιός κ. Γιώργος Κωνσταντίνου ο οποίος συμπρωταγωνίστησε στην ταινία "Γάμος αλά ελληνικά" με την Ξένια Καλογεροπούλου.
 
Για τις ανάγκες των γυρισμάτων που έγιναν στο κέντρο της Αθήνας χρησιμοποιήθηκαν μάλιστα λεωφορεία για τις σκηνές στις οδούς Σταδίου, Αμαλίας και Όλγας όπου φαίνεται πως ο Κωνσταντίνου επιβιβάζεται μαζί με την Καλογεροπούλου σε λεωφορείο, αγοράζουν εισιτήριο από τον εισπράκτορα και πιάνουν τη συζήτηση.
 
Σήμερα σας παρουσιάζουμε καρέ της ταινίας που δείχνουν σημεία της παλιάς Αθήνας. Με την ευκαιρία, βρήκαμε και εντάξαμε πλάνα από παλιές ταινίες και επίκαιρα της εποχής με εικόνες της πρωτεύουσας από το 1965 έως το 1967. Έχουν σκηνές από τη ζωή της πόλης, την κίνηση στους δρόμους και φυσικά τα συγκοινωνιακά μέσα της εποχής.
 
Εκτός από τα πανέμορφα λεωφορεία των αστικών ΚΤΕΛ εκείνης της εποχής θα δείτε κλασσικά τριαξονικά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία των ΗΛΠΑΠ αλλά και τους θρυλικούς ξύλινους συρμούς των τότε ΕΗΣ.
 
Ελπίζουμε να απολαύσετε το βίντεο και να μας γράψετε οποιαδήποτε παρατήρηση έχετε.
Το κουΐζ της ημέρας είναι απλό: πόσα λεωφορεία, τρόλλεϋ και συρμούς υπογείου σιδηροδρόμου βλέπετε. Οι δύο πρώτοι που απαντήσουν θα κερδίσουν από μία διπλή πρόσκληση για την παράσταση "Ακούω φωνές" της Αμάντας Σοφιανοπούλου.
 

01/01/13

2013 ευχές για ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με περισσότερα... ΠΑΛΙΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Αθήναι, οδός Σταδίου (στο ύψος του Μετοχικού Ταμείου Στρατού - Μέγαρον Γενικής Τραπέζης εν τη πλατεία Ομονοίας), παραμονή Χριστουγέννων 1960.
Μια ακόμα χρονιά πέρασε αφήνοντας πίσω περισσότερη εμπειρία, δύναμη και γνώση για όσους εργαζόμαστε αφιλοκερδώς για την έρευνα, τη μελέτη και την ανάδειξη της συγκοινωνιακής ιστορίας στην Ελλάδα.
Αφετηρίες της οδού Ακαδημίας, πλήρες λεωφορείο 80 θέσεων
της γραμμής "40 Αγ. Νικολάου - Ζωγράφου" στα τέλη της δεκαετίας του '70. 
Φέτος συμπληρώνονται δέκα χρόνια από το εναρκτήριο λάκτισμα αυτής της προσπάθειας στα ΜΜΕ και στο δίκτυο.
 
Ήταν 2003 όταν το ειδικό αφιέρωμα της οικονομικής εφημερίδας «Εξπρές» φιλοξένησε ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα στην προσπάθεια των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου να δημιουργήσουν με δικά τους έξοδα συλλογή με λεωφορεία που διαθέτουν αμάξωμα ελληνικής κατασκευής, υλικά, στοιχεία, δημοσιεύματα και φωτογραφίες που αφορούν σ’ αυτήν την κρίσιμη δραστηριότητα.
Οδός Ακαδημίας, στάση Ζωοδόχου Πηγής: Στιγμιότυπο από
την επιβίβαση επιβατών σε αστικό λεωφορείο (μάλλον Volvo)
της γραμμής "63/34 Τρείς Γέφυρες - Κυνοσάργους".  
Στις 13 Μαρτίου, αυτό το ιστολόγιο θα συμπληρώσει τέσσερα χρόνια παρουσίας στοδιαδίκτυο.
Το ενημερωτικό ιστολόγιο  busoldtimers.blogspot.gr ξεκίνησε το 2009 δίνοντας μια άλλη διάσταση στα θέματα και τις προβολές της στήλης «Ταξιδιώτες στο χρόνο» του περιοδικού “Car & Truck”.
 
Επικεντρώθηκε στη μελέτη που κάνουν οι αδελφοί Λαζαρόπουλοι και στο έργο ανακατασκευής των μουσειακών λεωφορείων που έχουν περισώσει.
Πολύτιμοι αρωγοί σ’ αυτήν την προσπάθεια είναι 52 τακτικοί αναγνώστες του ιστολογίου κι άλλοι 113 φίλοι της ομάδας «ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ» στο Facebook που παρακολουθούν σχολιάζουν και παρεμβαίνουν όποτε το κρίνουν σκόπιμο.
Στάση "Πολυτεχνείο" στην  οδό Πατησίων: Εκτός από τα κλασσικά
ιταλικά τρόλλεϋ Alfa Romeo με το διπλό διαφορικό φαίνεται "κατοστάρι"
Volvo με αμάξωμα Σαρακάκη.


Δεν θα σταματήσουμε εδώ.
 
Η παρουσία μας θα αυξηθεί στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και στο YouTube ενώ νέες συνεργασίες θα ανακοινώσουμε μέσα στο επόμενο διάστημα.
Κατά το 2012 καταφέραμε να φέρουμε το “busoldtimers.blogspot.gr” πολύ ψηλά στις μηχανές αναζήτησης και θα συνεχίσουμε.
 
Θέλουμε παλιούς και νεώτερους φίλους, ακόμα κι αυτούς που απομακρύνθηκαν από κοντά μας λόγω υποχρεώσεων ή πιθανών διαφωνιών στη μεθοδολογία της έρευνας να δώσουν το παρόν.
Από τα γυρίσματα στα Χανιά...  
Στη χρονιά που πέρασε δείξαμε την παρουσία μας τόσο στα γυρίσματα της ξένης ταινίας Two faces of January”, όσο και στο οδοιπορικό που έκανε η Βαυαρική τηλεόραση για τους Έλληνες που επενδύουν στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
 
Με ευγένια και κάθε διευκόλυνση παραχωρήσαμε  το χώρο που βρίσκεται ένα από τα λεωφορεία που επισκευάζονται για να γυριστεί το βίντεο κλιπ του Χρήστου Μενιδιάτη για τοτραγούδι «Πάνω απ’ όλα».
Παραλάβαμε λεωφορεία από πλήρη ανακατασκευή, άλλα τα επισκευάσαμε ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια, άλλα τα μετατρέψαμε για τις ανάγκες γυρισμάτων.
 
Το ιστορικό εγχειρίδιο για τα Ο317 από τη "Βιαμάξ".
Σε συνεργασία με ιστορικά στελέχη επιχειρήσεων όπως η «Βιαμάξ» καταφέραμε να περισώσουμε μηχανολογικά εγχειρίδια σπάνιας ιστορικής αξίας για τα μοντέλα της Mercedes ΟΡ-315 και Ο 317 που κυκλοφόρησαν σαν αστικά λεωφορεία στην Ελλάδα.
 
Προμηθευτήκαμε από τη “Scania στο Μάλμε τα εγχειρίδια για τους κινητήρες D1o και D11, καθώς και χρήσιμο υλικό αποκατάστασεως μοντέλων όπως το Β71.
Επιλέξαμε μια φωτογραφία που συζητήθηκε δείχνοντας την Αθήνα του 1960 κρατώντας τα καλά στοιχεία εκείνης της εποχής ως ερεθίσματα και παρακαταθήκες του παρελθόντος για το μέλλον.
 
Σ’ αυτήν την προσπάθεια αποκτήσαμε πολλούς νέους φίλους, τους οποίους ευχαριστούμε και τους ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεία και ευτυχία. 
 
Σας θέλουμε όλους ΕΔΩ.
 
ΧΑΡΗΣ & ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΛΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΣ

31/12/12

Στην Παλιά Κοκκινιά με Volvo B615 του 5ου ΚΤΕΛ

Παραμονή Πρωτοχρονιάς 1959, Παλιά Κοκκινιά Πειραιώς
Ο φωτορεπόρτερ Φώτης Φλώρος ήταν ο άνθρωπος που κράτησε ζωντανές μνήμες από το 5ο ΚΤΕΛ που βρισκόταν στην οδό Θηβών 40, στην Παλιά Κοκκινιά. Δεν υπήρχε γιορτή ή επίσημο γεγονός χωρίς να λείπει ο «φωτογράφος», το οποίο συμπαθούσε ο αείμνηστος (και ίσως καλύτερος) πρόεδρος Χρήστος Πλαταράς.


Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1959 ο Φλώρος είχε προσκληθεί να φωτογραφήσει το προσωπικό και τα λεωφορεία του 5ου ΚΤΕΛ, γεγονός που το συνδύασε με ρεπορτάζ στη Λεύκα και στον Πειραιά. Το άλμπουμ εκείνης της εποχής διατηρείται ως σήμερα ακόμα και στο αρχείο συγγενών των πρώην μετόχων του «πειραιώτικου ΚΤΕΛ».

Σήμερα σας παρουσιάζουμε φωτογραφία που τράβηξε ο Φλώρος στο σημείο που η οδός Ρετσίνα προεκτείνεται στη λεωφόρο Θηβών με θεωρητικό όριο τις γραμμές των Σιδηροδρόμων Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ), δηλαδή των τραίνων που συνέδεαν με δίκτυο σταθερής κανονικής τροχιάς τον Πειραιά (σταθμός Αγίου Διονυσίου) με τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και τη Θράκη.

Στο κάδρο που πέρασε στην ιστορία φαίνεται το 93 του 5ου ΚΤΕΛ, ένα Volvo B63506 με αμάξωμα που έφτιαξε ένας αδικημένος μάστορας της αμαξοποιΐας, ο Ηλιόπουλος. Πιο δίπλα φαίνεται ένας συμπαθής ποδηλάτης με ζωγραφισμένη την αγωνία του μεροκάματου στο πρόσωπό του.

Πιο πίσω το μουλάρι με τα λαχανικά του πλανόδιου μανάβη και μια τρίκυκλη μοτοσυκλέτα που συνήθως μετέφερε πάγο. Στο ρεύμα ανόδου της Θηβών διακρίνονται ένα «χασανιώτικο» με αμάξωμα Ταγκαλάκη κι ένα κουκλίστικο Mercedes OP-315 με αμάξωμα «Βιαμάξ». 

Μια εικόνα τόσο νοσταλγική και τόσο όμορφη!

27/12/12

Scania Κοτάτζη - Μανταδάκη του 1ου ΚΤΕΛ στη Νέα Κυψέλη


Σπάνια φωτογραφία από την άνοιξη του 1962 παρουσιάζει ένα πανέμορφο αστικό λεωφορείο Scania Vabis του 1ου ΚΤΕΛ να ποζάρει στο φακό του φωτορεπόρτερ Φώτη Φλώρου για λογαριασμό της εφημερίδας «ΑΘΗΝΑΪΚΗ».

Πρόκειται για το 44 του 1ου ΚΤΕΛ, ένα εξαιρετικής φύσεως Scania Vabis B 5658 136 με αμάξωμα κατασκευασμένο από τους Κοτάντζη – Μανταδάκη

Εκτελεί το δρομολόγιο «2Β – Νέα Κυψέλη» και περνά από στάση γεμάτη με επιβάτες που περιμένουν στωϊκά. 

Είναι η εποχή που έχει αρχίσει διά του Τύπου η συζήτηση για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας με την πυκνότερη δρομολόγηση λεωφορείων, τη μελέτη για την κατασκευή λεωφορείων υπερμείζονος τύπου (κάτι το οποίο έγινε τελικά δύο χρόνια αργότερα), την επέκταση του δικτύου των τότε ΕΗΣ (Ελληνικών Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων) και την ανάθεση μελέτης για την κατασκευή υπογείου μητροπολιτικού σιδηροδρόμου (μετρό).

Η πρώτη μελέτη για το μετρό έγινε από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο για τους ΕΗΣ και απετέλεσε προσωπική επιθυμία (και μελέτη) του αείμνηστου καθηγητή Στρατή Ανδρεάδη.

Ελπίζουμε να απολαύσετε (και να εκτιμήσετε) αυτό το όμορφο Scania...

24/12/12

Θερμές ευχές για ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ


Όσοι εργαζόμαστε για την έρευνα και τη διάσωση αρχειακού υλικού και μουσειακών οχημάτων που κυκλοφόρησαν στις αστικές και τις υπεραστικές συγκοινωνίες σας ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
 
Ελπίδα μας ας είναι η ανάταση της χώρας και η υπέρβαση της κρίσης με υγεία, χαρά και πολλή δουλειά για όλους, χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια.
 
Η Ελλάδα είμαστε ΕΜΕΙΣ. Ας ξεπεράσουμε ο,τιδήποτε προσωπικό και εγωιστικό για να εργαστούμε συλλογικά, ομαδικά και υπεύθυνα.
 
Χρόνια πολλά σε εσάς και τις οικογένειές σας, με αισιοδοξία και δύναμη.

17/12/12

ΚΟΥΪΖ: Ποιος ηθοποιός πληρώνει το εισιτήριο της συμπρωταγωνίστριάς του

Λεωφορείο Scania Vabis υπερμείζονος τύπου με αμάξωμα Ρεντούμη
στο Καλλιμάρμαρο, σε εκδήλωση για την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο.
Δεν είναι λίγες οι ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου με πλάνα μέσα σε λεωφορεία ή στο κέντρο της Αθήνας και άλλων πόλεων.
Υπάρχουν μάλιστα κάποιες ταινίες που θυμίζουν αφηγήσεις των γονιών και των παππούδων μας μέσα σε λεωφορεία. 
Η προσέγγιση ενός άνδρα σε μια γυναίκα σε παλιότερες δεκαετίες που δεν υπήρχαν ούτε τα κινητά τηλέφωνα, ούτε οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης γινόταν με άλλους τρόπους.
Άλλοι λένε ότι ήταν πιο λεπτοί οι χειρισμοί κι άλλοι λένε ότι ήταν πιο ευγενικοί οι τρόποι προσέγγισης. Από τις ταινίες που έπαιξε ο Κώστας Βουτσάς είδαμε πολλές φορές πώς μπορούσε να πιάσει συζήτηση ένας νεαρός με μια κοπέλα σε ένα πάρτυ κι αν ταίριαζαν έφταναν στο σημείο να χορέψουν.
Σε άλλο φιλμ, ο Γιώργος Πάντζας υποδύεται κάποιον που του αρέσει ο ποδόγυρος και παίρνει στο κατόπι όποια κοπέλα τού αρέσει.
 
Στην ταινία «Γάμος αλά ελληνικά» πάντως, ο Γιώργος Κωνσταντίνου έχει έναν τρόπο που τον μεταχειρίζονταν νεαροί άντρες της μεσαίας τάξης, προς όφελος… των λεωφορειούχων και των ΚΤΕΛ. Φρόντιζαν να παρακολουθούν τη γυναίκα που τους ενδιέφερε και να πέφτουν μπροστά της «όλως τυχαίως» στις βιτρίνες, στους δρόμους, στις ουρές των αφετηριών και φυσικά στο διάδρομο του λεωφορείου για να πάρουν εισιτήριο από τον εισπράκτορα.
Όπως φαίνεται εδώ μάλιστα, ο Γιώργος Κωνσταντίνου φαίνεται πως ενδιαφέρεται τόσο πολύ για την Ξένια Καλογεροπούλου ώστε προθυμοποιείται να πληρώσει και το αντίτιμο του εισιτηρίου της!
Άλλες εποχές, άλλα ήθη, πιο ρομαντικά…
Όσον αφορά στο λεωφορείο, προφανώς και είναι υπερμείζονος τύπου αστικό εκατό θέσεων και μάλλον με αμάξωμα Ρεντούμη (σύμφωνα με την κατασκευή των θυρών) ή Σπαρταλιάν (σύμφωνα με το τετραγωνισμένο τζάμι στο γραφείο του ειπράκτορα).
Απολαύστε τη φωτό:


12/12/12

Φωτό με ένα Mercedes O322 Βιαμάξ σε ρόλο πρωταγωνιστή

 
Φωτογραφίες και στιγμιότυπα από ένα μοναδικό γύρισμα για λογαριασμό της διαφημιστικής εταιρείας “Le Spot” με τη συμμετοχή ιστορικού λεωφορείου Mercedes Benz O322 της Βιαμάξ.
Παρακολουθήστε το βίντεο που ετοιμάσαμε τότε, με έξι σκηνές backstage από τα γυρίσματα διαφήμισης με παλιό αστικό λεωφορείο Mercedes Benz O322 της «Βιαμάξ». Αποκλειστικά στιγμιότυπα που παρουσιάζονται με μορφή ταινίας μικρού μήκους σε ασπρόμαυρο φιλμ.
 
 
Δείτε πώς ανέβηκε το λεωφορείο στον Ορχομενό, πώς στήθηκε το συνεργείο και αποκλειστικά πλάνα από το παρασκήνιο των γυρισμάτων…
  
Προσήλωση στο μόνιτορ από τη διευθύντρια παραγωγής, τον σκηνοθέτη και τον διευθυντή φωτογραφίας.
"H καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά" και το Mercedes "απολαμβάνει" το μπανάκι του...
Στο δρόμο για τον Ορχομενό με το Ο322 και τον Πορτοκάλογλου να μας θυμίζει το "Βαλκανιζατέρ".


Ο Βασίλης δίνει οδηγίες στον Σταύρο πώς θα γίνει το γύρισμα ώστε να υπάρχει το καλύτερο αποτέλεσμα.







Όλοι οι συντελεστές της παραγωγής, ύστερα από το τέλος των γυρισμάτων σε κάδρο
λες και βγήκε από έργο παλιό...

10/12/12

Leyland της ΑΣΠΑ, "904" στο Χατζηκυριάκειο

Ιστορική φωτογραφία με λεωφορείο "Leyland" της ΒΕΛΟ στη γραμμή "904 Χατζηκυριάκειο - Φρεαττύδα" μας έστειλε ο φίλος του ιστολογίου και αυτοκινητιστής (για δεύτερη γενιά) κ. Γιώργος Λεβαντής.
 
Στο μήνυμά του σημειώνει:
 
"Τα αστικά λεωφορεία Scania Vabis, Mercedes, Volvo, Skoda κι αργότερα Βritish Leyland και ΗΙΝΟ! είχαν τη μηχανή μέσα και ήταν συνήθως καλυμμένη με μπλέ δερμάτινα καπιτονέ καλύμματα. Βόγκαγαν κάθε φορά που ο οδηγός άλλαζε ταχύτητα.
 
Καμμιά φορά είχε και μια θέση μπροστά δεξιά δίπλα στη μηχανή που ηταν η καλύτερη για τα παιδικά μας όνειρα.
 
Υπήρχε και εισπράκτορας στριμωγμένος δίπλα στην πίσω πόρτα με το κλασσικό γκρί καπέλο με το γείσο, ένα πρωτόγονο μικρόφωνο κι έλεγε τις στάσεις ή φώναζε τέρμα τα μία και είκοσι. Θυμάστε εκείνες τις κερματοθήκες που έβαζε τα κέρματα και που τώρα τελευταία ξανάγιναν της μόδας;".
 
Το λεωφορείο που βλέπετε ανήκε στον στόλο της κρατικής ΑΣΠΑ και κυκλοφόρησε στις γραμμές της με υπηρεσιακό αριθμό 801 ή 5/243 στο 5ο κλιμάκιο.
 





Translate