Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014

Scania B71 Βλαβιανός: Αυτό είναι το κόσμημα της συλλογής Λαζαρόπουλου

Αυτό το Scania Vabis B 71 53 με πλαίσιο κατασκευής 1956 και πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τον Φεβρουάριο του 1958 ανήκε στο δυναμικό του 4ου ΚΤΕΛ και είχε αριθμό ανεμοθωρακίου 23. Πρόκειται για το παλαιότερο λεωφορείο που καταφέραμε να διασώσουμε. 

Κατασκευάσθηκε από έναν εξαιρετικό μάστορα, τον Εμμανουήλ Βλαβιανό

Το εργαστήρι του βρισκόταν στη δεύτερη Εδέμ της ελληνικής αμαξοποιΐας, δηλαδή στου Κουκάκη (από τη σημερινή Φραντζή, στου Δουργούτη και πέριξ του λόφου Σικελίας).
Μετά τη Λυών, σ’ αυτήν την περιοχή δημιούργησαν θαυμάσια αμαξώματα κυρίως οι «Αρμένηδες» δηλαδή οι Σπαρταλιάν, Αρακελιάν και Νισσανιάν. 


Αυτό το υπέροχο Scania Vabis αυτό, αποτελεί μοναδικό κομμάτι για ολόκληρη την Ευρώπη. 

Αποσύρθηκε από την κυκλοφορία το 1980, αλλά ευτυχώς για εμάς, δεν «πέθανε» στη μάντρα κάποιου παλιατζή. Ένας από τους παλαιότερους ερευνητές των παλαιών λεωφορείων, ο ιατρός κ. Γιώργος Αριστόπουλος, μας είχε πει πως είναι ζήτημα εάν είχαν κυκλοφορήσει τρία ή τέσσερα Scania αυτού του τύπου στην Ελλάδα, τα οποία έχουν και κατασκευαστικές διαφορές μεταξύ τους στο αμάξωμα. 






Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.