Ἡ οἰκία Μιαούλη καί τό Volvo Ἠλιόπουλου

Ἕνα στιγμιότυπο τοῦ 1963, σέ ἕνα σημεῖο πού δέν ὑπάρχει πιά...

Αὐτή ἡ νύχτα μένει: Ἡ σκηνή πού ἔγινε viral ἀπό τό κοινό!

Ἡ ἐπεισοδιακὴ ἄφιξη δύο τραγουδιστριῶν ἀπὸ τὴν Ξάνθη στὸ Ἀγρίνιο μὲ τὸ λεωφορεῖο.

Ἑπτά κλίκ πού μᾶς γυρίζουν στή δεκαετία τοῦ '70

Ἀποκλειστικὲς ἀπεικονίσεις ἀπὸ τὸ «The Little Drummer Girl» τοῦ κ. Πὰρκ Τσὰν Γοὺκ γιὰ τὸ BBC.

Τέσσερις θρύλοι στό Decemberfest τῶν Busoldtimers

Μεγαλύτερη ἀπὸ ποτὲ ἡ ἐτήσια συνάντηση τῶν ἱστορικῶν λεωφορείων.

Ἀποκριάτικη συνεστίασις τῷ 1962 εἰς τήν οἰκίαν Βεργῆ

Ἡ φωτογραφία του Κλεισθένους δημοσιεύεται γιὰ πρώτη φορά, 62 ἔτη μετὰ τὴν λῆψιν της.

28/02/14

Στη στάση της πλατείας Καραϊσκάκη Mercedes Βιαμάξ F580

Αρχειακή φωτογραφία από τον Πειραιά του χθες, δείχνει ένα στιγμιότυπο που θυμούνται οι παλαιότεροι. 
 
Η φωτογραφία έχει τραβηχθεί στη στροφή μετά το τέλος της Γούναρη, σίγουρα στις αρχές της δεκαετίας του '80. 

Το "108" του ΗΣΑΠ ετοιμάζεται να φύγει από τη στάση, στο ύψος των παλαιών Λεμονάδικων στην πλατεία Καραϊσκάκη. Όμως εκεί έτυχε να "μείνει" ένα ελληνικής κατασκευής τρίκυκλο ΜΕΒΕΑ. 

Κάποιοι προσπαθούν να το τραβήξουν κι ο οδηγός τους κάνει κουμάντο μην χτυπήσουν το Mercedes F580. 

Το καρούλι των αριθμών είναι νέας μορφής ενώ των δρομολογίων το κλασικό του 1970 με δρομολόγιο «Τελωνείον - Άγιος Γεώργιος».

24/02/14

Τι έκανε στην Πάρο SCANIA του 2ου ΚΤΕΛ

Φωτογραφία - ντοκουμέντο από το καλοκαίρι του 1984 απεικονίζει αποσυρμένο αστικό λεωφορείο Scania Vabis, κατά μαρτυρίες του 2ου ΚΤΕΛ, με αμάξωμα Κοτάντζη - Μανταδάκη να χρησιμοποιείται σε παραλία ως κινητή γκαρνταρόμπα προς τους λουομένους και προς εξυπηρέτηση των τουριστών.

Το λεωφορείο του 1958 φαίνεται σε εξαιρετική κατάσταση, επισκευασμένο και εσωτερικό ειδικά διαμορφωμένο για τη νέα χρήση του. Οι εκδοχές για την τύχη αυτού του Scania διΐστανται. Άλλοι λένε ότι κόπηκε στην Πάρο κι άλλοι το συνδυάζουν με το Scania Vabis Κοτάντζη - Μανταδάκη που χρησιμοποιήθηκε αργότερα σε λούνα - παρκ και οι τελευταίοι ιδιοκτήτες του το είχαν βάψει μωβ. 

Αν είναι αυτό, αποσύρθηκε στα μέσα της δεκαετίας του '90 σε μάντρα της Αγίας Παρασκευής όπου κόπηκε αργότερα επί τόπου από τον παλιατζή που βρισκόταν στην Δουκίσσης Πλακεντίας στο Χαλάνδρι. 

17/02/14

Καβάλα: Φορτηγό έπεσε σε Mercedes Biamax μέσα στην πόλη!



Μία απίστευτη σύγκρουση φορτηγού που ήταν σταθμευμένο και μάλλον λύθηκε το χειρόφρενό του κι έπεσε πάνω σε διερχόμενο αστικό λεωφορείο Mercedes Βιαμάξ, στη διασταύρωση Παλαιολόγου με Δαγκλή και Ρούσβελτ.
 
 Τα σκαλιά που φαίνονται δεξιά στη φωτογραφία είναι του σπιτιού του Λαζίδη που ακόμη υπάρχει. Η γωνιακή καπναποθήκη που φαίνεται πίσω από τα δύο οχήματα επίσης υπάρχει, σε αντίθεση με το νεοκλασσικό που διακρίνεται πίσω από το λεωφορείο που έγινε πολυκατοικία. Οι κυβόλιθοι έχουν εξαφανιστεί από καιρό.

Σύμφωνα με το ιστολόγιο "30xronia.blogspot", στό βάθος δεξιά διακρίνεται ο οδηγός του λεωφορείου Σίμος Γιοβ. να παρακολουθεί έκπληκτος. Το περιστατικό σημειώθηκε μάλλον στα τέλη της δεκαετίας του ΄60.
 
Η φωτογραφία προέρχεται από το εξαιρετικό  φωτογραφικό λευκώμα: ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΚΑΒΑΛΑΣ - 80 ΧΡΟΝΙΑ που εξέδωσε η Θρακική Εστία Καβάλας σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ Καβάλας. 

16/02/14

Γραμμή Θεσσαλονίκης - Κορυτσάς το 1920 (ΦΩΤΟ)

Σπάνια φωτογραφία από το αρχείο
συγγενών παλαιού αυτοκινητιστή

Από το οικογενειακό αρχείο συγγενούς του εικονιζομενου οδηγού. Τα στοιχεία που τη συνοδεύουν αναφέρουν - Θεσσαλονίκη 1920, οδηγός Λάμπης Ανδρέας.  
Όπως γράφει σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης η κ. Μαθίλδη Βιμπλή: "Οι παπούδες μου, είχαν εμπορική δραστηριότητα (παραγγελιοδόχοι) με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη (λιμανι) όπου και έμεναν αλλά και στην Κορυτσά. Υπήρχαν δρομολόγια express, λέμε τώρα γιατί είχε διανυκτέρευση σε Καστοριά ή Φλώρινα ανάλογα με την εταιρεία μεταφοράς. Από διηγήσεις τους, για τα διαρκή πάνε-έλα".
 
Σύμφωνα μάλιστα με μαρτυρίες από συγγενείς παλαιών λεωφορειούχων τέτοιου είδους δρομολόγια εκτελούνταν επίσης από τη Θεσσαλονίκη προς το Αργυρόκαστρο, το Μοναστήρι και τα Σκόπια.

ΣΠΑΝΙΟ ΦΙΛΜ: Η συγκοινωνία στο Λονδίνο, το 1955 (VIDEO)

Ενδιαφέρον φιλμ αρχείου που βρήκε
ο αναγνώστης μας κ. Θόδωρος Νάτσινας


Λονδρέζικο λεωφορείο AEC Provencial: Έγραψε ιστορία από το 1936 ως το 1956...

Η οργάνωση των Κοινών Ταμείων Εισπράξεως Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) έγινε στην Ελλάδα μόλις το 1952, ως συνέχεια του καθεστώτος που υπήρχε πριν από τον Πόλεμο με τις Αστικές Κοινές Διευθύνσεις (ΑΚΔ). Όπως φαίνεται στο αρχειακό φίλμ που βρήκε ο αναγνώστης μας κ. Θόδωρος Νάτσινας, ο φορέας εξυπηρέτησης των συγκοινωνιών στο Λονδίνο ήδη το 1955 φαίνεται πως διέθετε 7.100 λεωφορεία με άρτιες υποδομές και προσωπικό άριστα εκπαιδευμένο. 

Το σημαντικότερο είναι ότι 59 χρόνια πριν, υπήρχε εταιρική κουλτούρα που καλλιεργείτο ακόμα και με τραγούδια που προωθούσαν έναν σκοπό τη συνέργεια και το ομαδικό πνεύμα σε έναν επιχειρησιακό φορέα. 


Παρακολουθήστε το:



   


Απίστευτος μπόμπιρας στο τιμόνι παλιού Βιαμάξ! (ΦΩΤΟ)

Ο γιός του Γιώργου και της Αθηνάς γίνεται
μασκώτ των παλιών λεωφορείων!!!


Ο μικρούλης Νίκος είναι το νέο μέλος της παρέας μας που γνώρισε πριν από μερικούς μήνες τη "μαγεία" του ταξιδιού με μουσειακό ελληνικό λεωφορείο. Ο γιος του Γιώργου και της Αθηνάς έκανε την πρώτη εμφάνισή του σε εκδήλωση της ΕΟΟΕ πριν από μερικούς μήνες, όπου συμμετείχε το υπεραστικό Mercedes Benz R495 Βιαμάξ. 

Όχι μόνο ενθουσιάστηκε ο μπόμπιρας μόλις είδε το λεωφορείο, αλλά πέταξε την πιπίλα, έδωσε αγώνα να απαλλαγή από το δεσμό της ζώνης στο καροτσάκι του κι ανέβηκε στη θέση του οδηγού. Πόζαρε με καμάρι και δεν έφευγε παρά μόνο όταν οι γονείς του σταμάτησαν να απαθανατίζουν αυτές τις στιγμές σε φωτογραφίες και βίντεο.
 
Όπως φαίνεται μάλιστα στη φωτογραφία που σαρώνει στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ο Νίκος συμβουλεύει: "Αν δεν πιάσεις τιμόνι ΒΙΑΜΑΞ, οδηγός δεν γίνεσαι"...

Απολαύστε δύο ακόμα αποκλειστικές φωτογραφίες: 

Ο Νίκος ποζάρει στον φακό σαν σταρ, μέσα στο Βιαμάξ...
Η μασκώτ της συλλογής παλαιών λεωφορείων με τους καταπληκτικούς γονείς του, τον Γιώργο και την Αθηνά.

22/01/14

Ο Θέμης δίνει ζωή σε ασπρόμαυρα λεωφορεία των αθηναϊκών ΚΤΕΛ (PHOTO - VIDEO)



Συνθέσεις του Θέμη Νταλαγιώργου πάνω σε παλιές φωτογραφίες με λεωφορεία του 1ου και του 3ου ΚΤΕΛ



Πάντα ξεχωρίζει με το γούστο και τις συνθέσεις του ο Θέμης Νταλαγιώργος, ένα πρόσωπο που υποστήριξε από την πρώτη στιγμή την καινοτομική έρευνα στην ιστορία των συγκοινωνιών μέσα από το περιοδικό “Car & Truck”. 

Ύστερα από 10 χρόνια φιλίας και κοινής συμπόρευσης στο στόχο για να δημιουργηθεί το Εθνικό Μουσείο Μεταφορών, ο Θέμης προσφέρει στους αναγνώστες του “busoldtimers.blogspot.gr” την καλλιτεχνική του πρόταση με πέντε διαφορετικές ψηφιοποιήσεις εικόνων από παλιούς φωτορεπόρτερ. 

Η πρώτη φωτογραφία προέρχεται από τα εγκαίνια της γραμμής Αθηνών – Κέντρου Χαϊδαρίου το 1960 με το 218 του 3ου ΚΤΕΛ, Volvo Ελευθεριάδη (101 935), στο κέντρο του συγκεντρωμένου πλήθους. 
 
Η δεύτερη φωτογραφία δείχνει τη στροφή αστικού λεωφορείου υπερμείζονος τύπου Volvo Σαρακάκη του 1ου ΚΤΕΛ από την Πανεπιστημίου προς την Πατησίων. Προέρχεται από φωτορεπορτάζ εφημερίδας, στα τέλη της δεκαετίας του '70...


Το τρίτο ιστορικό στιγμιότυπο δείχνει την οργανωμένη εκδρομή με Mercedes O315 της Βιαμάξ από τους λεωφορειούχους του 3ου ΚΤΕΛ. Μεταξύ άλλων διακρίνονται τα θρυλικά λεωφορεία 3/9, 3/97 και 3/111. Το 3/9 ανήκε στους κληρονόμους των Ευάγγελου Αργυράκη και Κωνσταντίνου Τσουρή, το 3/97 αποτελεί μουσειακό απόκτημα των αδελφών Λαζαρόπουλου και το 3/111 ανήκε στην οικογένεια Αντωνίου από τη Μάνδρα και πωλήθηκε στην οικογένεια Ζαφείρη μετά την απόσυρσή του. 
Το απίθανο Scania Vabis B71 της οικογένειας Αργυράκη, το 3/131, ένα από τα πιο όμορφα αμαξώματα της εποχής που βγήκε από την τέχνη του Ελευθέριου Ελευθεριάδη, στην Παλιά Κοκκινιά. 


17/01/14

Το VOLVO με τον αριθμό 10 στη Σαλαμίνα

Αυτό είναι το ιστορικό Volvo του Μήτσου Σταμπάμπα από το ΚΤΕΛ Σαλαμίνος ή αλλοιώς το ιστορικό 21ον ΚΤΕΛ... 

Τραβήχθηκε το 1983 από Ολλανδό ερευνητή και λάτρη των συγκοινωνιών. Ο μπαρμπά - Μήτσος διακρίνεται πάνω στο τιμόνι που τίμησε επί 40 χρόνια αδιάκοπου κάματου. 

Πολλοί θυμούνται την αγάπη που είχε στο λεωφορείο του, το "10", τον ήχο από τον  κινητήρα του οποίου αφουγκραζόταν όποτε εκτελούσε δρομολόγιο από και προς το Αιάντειο, με τον δεύτερο οδηγό που είχε, τον Στράτο. Καμμιά φορά, μάλιστα, ο μπάρμπα Μήτσος έβγαινε στη 12η στάση για μια βόλτα μέχρι το τέρμα και μετά επέστρεφε  στο σπίτι του.

Άλλες φορές ήξερε ότι ο παλιός εισπράκτοράς του, ο Μανώλης Φαφούτης, ήταν στη "γύρα" για έλεγχο κομίστρου κι έπιανε μαζί του την κουβέντα.

Το 1992, ο Μήτσος έβγαινε στη σύνταξη και συμφώνησε να πωλήσει το λεωφορείο και την άδεια του στον σημερινό πρόεδρο του ΚΤΕΛ Σαλαμίνος Α.Ε. κ. Κώστα Γαβριήλ με την προϋπόθεση ότι θα το δούλευε ως την τελευταία ημέρα της κυκλοφορίας του. Έτσι κι έγινε. 

Όταν αυτό το υπέροχο Volvo αποσύρθηκε στο αμαξοστάσιο του Ζορμπαλά και αντικαταστάθηκε από ένα μεταχειρισμένο Scania με αμάξωμα Δανίας, ο μπαρμπά Μήτσος έβλεπε το "γέρο" του να... ξεκουράζεται και να αργοπεθαίνει.   

Είναι κρίμα που δεν σώσαμε αυτό το εργαλείο που στα τέλη της ζωής του είχε κινητήρα Bussing 260 και πήγαινε με τις μπάντες.

Αυτό το υπέροχο λεωφορείο, το οποίο ήταν αδελφάκι με το εξίσου θαυμάσιο "8", έγινε γραφείο για την πίστα καρτ κοντά στο ξενοδοχείο του Αιαντείου. Σε κάποια στιγμή κάποιοι με "καΐκια" αφαίρεσαν τον κινητήρα του λεωφορείου και τέλος, για 150 ευρώ το έκοψαν επί τόπου με οξυγόνα γύφτοι. 


Τέτοιου τύπου λεωφορεία είχαν κυκλοφορήσει και στην Αθήνα. 

15/01/14

ΤΡΟΜΟΣ μέσα σε υπεραστικό AEC Πετράκη (PHOTO)



ΑΓΝΩΣΤΟ NTOKOYMENTO για το τροχαίο που συγκλόνισε την κοινή γνώμη






Μια φωτογραφία – ντοκουμέντο από τον Οκτώβριο του 1971 αναδημοσιεύει το ιστολόγιό μας με ένα υπεραστικό λεωφορείο του ΚΤΕΛ Ευβοίας που έφυγε από το σταθμό των Αθηνών με τελικό προορισμό στα Λουτρά της Αιδηψού.


Για άγνωστο λόγο στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας, το λεωφορείο συγκρούστηκε με φορτηγό το οποίο βρισκόταν στη μεσαία λωρίδα της λεωφόρου Κηφισού και επιχειρούσε προσπέραση. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης είναι εμφανής από τη ζημιά που υπέστη το λεωφορείο μάρκας AEC το οποίο είχε κατασκευαστεί στις αρχές της δεκαετίας του ’60 από το αμαξοποιείο του Πετράκη στην οδό Πειραιώς, στο Ρουφ.


Σύμφωνα με τον Τύπο της εποχής υπήρξαν τραυματισμοί. Περισσότερες λεπτομέρειες για το περιστατικό δεν βρέθηκαν.

12/01/14

Ένα παιδικό στοίχημα που έγινε… συλλογή!

Η συλλογή λεωφορείων ελληνικής κατασκευής των Χ. και Β. Λαζαρόπουλου και η ανάγκη ίδρυσης του Εθνικού Μουσείου Μεταφορών


Μπροστά σε Volvo Σαρακάκη υπερμείζονος του 3ου ΚΤΕΛ
που δούλεψε στη Χαλκίδα, μετά την απόσυρσή του...



Η διάσωση ιστορικών λεωφορείων ελληνικής κατασκευής από τον Χάρη και τον Βαγγέλη Λαζαρόπουλο άρχισε σαν χόμπυ συναισθηματικής υφής.

Θέλαμε να αγοράσουμε και να ανακατασκευάσουμε ένα παλιό αστικό λεωφορείο Scania Vabis με αμάξωμα που κατασκευάσθηκε από τον Ελευθέριο Ελευθεριάδη τιμής ένεκεν για τη μητέρα μας, τη Διονυσία Αργυράκη - Λαζαροπούλου. Η οικογένεια Αργυράκη διέθετε λεωφορεία στον Πειραιά από τη δεκαετία του ’30.

02/01/14

Η εφημερίδα "Metro Greece" για το Εθνικό Μουσείο Μεταφορών


Μοναδικό Scania Vabis BF 76 υπερμείζονος τύπου μπροστά σε... παραταγμένα Irisbus!


Από την Μάρα Μπέκα

Nα κρατήσουν ζωντανή την ιστορία 50 ετών των αστικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα προσπαθούν τα τελευταία χρόνια στελέχη της διοίκησης της ΕΘΕΛ αλλά και σύλλογοι φίλων των αστικών λεωφορείων στην Ελλάδα, αγοράζοντας και ανακατασκευάζοντας παλιά οχήματα.

Επιθυμία τους,  η δημιουργία ενός Εθνικού Μουσείου Μεταφορών προκειμένου να διασωθούν ιστορικά λεωφορεία από το 1957 ως σήμερα και μαζί οι απίστευτες ιστορίες της τότε εποχής που «κουβαλούν» και διηγούνται οι παλιοί εργαζόμενοι.

01/12/13

Μια στιγμή έρωτα, για πάντα στα ΚΤΕΛ Κηφισού

Η συγκινητική φωτογραφία που μας έστειλε αναγνώστης μας, με μια σημαντική στιγμή της ζωής του πριν από 16 χρόνια... 


Στην επικαιρότητα είναι μια διαφήμιση γνωστής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας που δείχνει τον έρωτα ενός κοριτσιού κι ενός αγοριού στην πορεία του χρόνου. Πίσω από την εικονική πραγματικότητα, πάντα κρύβεται μια αλήθεια.

Με αφορμή την ανταπόκριση που έχει αυτή η διαφήμιση με το μήνυμά της, ο αναγνώστης Β.Π. του ιστολογίου μας από το Ναύπλιο έστειλε μια φωτογραφία που τραβήχθηκε πριν από 16 χρόνια γράφοντας: «Και τα λεωφορεία είναι έρωτας... Εδώ, το 1997 στις αφετηρίες Πατρών - Αιγίου του Κηφισού ανάμεσα σε δύο ωραία παλιά Ο302 και Ο302S "Biamax"...».

Εκείνος ήταν φαντάρος που υπηρετούσε στο Ναύπλιο κι εκείνη φοιτήτρια στη Θεσσαλονίκη. Κοινό σημείο αναφοράς και των δύο ήταν ο σταθμός των υπεραστικών ΚΤΕΛ στον Κηφισσό.

Σας την παρουσιάζουμε.

Δεκαέξι χρόνια μετά και ένας έρωτας προφανώς και μένει ζωντανός, όσο κι αν δύσκολο φαντάζει στις μέρες μας από την τριβή της καθημερινότητας, την οικονομική κρίση και τη ρουτίνα… Αυτό ίσως είναι και το αισιόδοξο μήνυμα της μέρας.


Με την ευκαιρία δείτε και ολόκληρη την ταινία διάρκειας 91 δευτερολέπτων που έχει την υπογραφή των Φρέντερικ Πλάνχον, Νιλς Λέοναρντ, Λήο Ρέιμαν και Τζόναθαν Μάρλοου.


30/11/13

Ο εισπράκτορας, ο Βρανόπουλος και το… κέρατο!

Ένα ευτράπελο με εισπράκτορα που έμεινε ανώνυμος
αλλά πέρασε στην ιστορία... 


Είναι γνωστό ότι ο Δημήτριος Βρανόπουλος, ως υπουργός Συγκοινωνιών, ήταν ο αναμορφωτής των συγκοινωνιακών μέσων (λεωφορείων) της πρωτεύουσας και γενικότερα των ελληνικών μεγαλουπόλεων. 

Με διάταγμα επί υπουργίας του τοποθετήθηκαν οι μικρο-μεγαφωνικές εγκαταστάσεις στα λεωφορεία καθώς και τα ηλεκτρικά κουδούνια στάσης, όπου μέχρι τότε γίνονταν δια "ζώσης φωνής" τόσο από τον εισπράκτορα όσο και από τους επιβάτες.

Παροιμιώδης υπήρξε η απάντηση που έλαβε ο Δ. Βρανόπουλος από έναν εισπράκτορα, η οποία και συζητιόταν επί μακρόν στην Αθήνα. Συγκεκριμένα κάποιο μεσημέρι καλοκαιριού επιβιβάστηκε σε λεωφορείο της εποχής προκειμένου να διαπιστώσει ο ίδιος την απήχηση του μέτρου της εγκατάστασης μικροφώνων και κουδουνιών που είχε νομοθετήσει. 

Βλέποντας όμως τον εισπράκτορα καταϊδρωμένο να στέκεται όρθιος και να κραυγάζει στους επιβάτες επανειλημμένα να προχωρήσουν στον διάδρομο χωρίς να κάνει χρήση του ήδη εγκατεστημένου μικροφώνου, ίσως από συνήθεια, δείχνοντάς του το αυτό τον ρώτησε:
- Δεν μου λες σε παρακαλώ, αυτό τι είναι;

- Το κέρατο του Βρανόπουλου, που μου το στήσανε εδώ πάνω για να φωνάζω να προχωράνε στο διάδρομο και δεν κουνιέται κανείς!

Όταν τότε ο Δ. Βρανόπουλος επέδειξε ταυτότητα και τού γνώρισε την ιδιότητά του υπουργού το τι ακολούθησε δεν περιγράφεται. 

Απειλήθηκε ο εισπράκτορας να διωχθεί, το λεωφορείο ακινητοποιήθηκε και οι επιβάτες συνέχισαν τον προορισμό τους με άλλα λεωφορεία. Το γεγονός αυτό έγινε αμέσως γνωστό στον τύπο όπου και έλαβε μεγάλη δημοσιότητα.


Τελικά ο εισπράκτορας δεν διώχθηκε πλην όμως για αρκετό καιρό οι επιβάτες των λεωφορείων της Αθήνας προκαλούσαν στους εισπράκτορες αρεσκόμενοι ν’ ακούν την επανάληψη της ίδιας απάντησης…

Παλιά λεωφορεία στην Ομόνοια

Φωτογραφία από τον Διονύση Άννινο: Αθήναι, οδός Αθηνάς πέριξ της πλατείας Λουδοβίκου (Κοτζιά).

Εκτιμώ ότι είναι τέλη της δεκαετίας του '70. Η πλατεία Κοτζιά είναι "κομμένη" στη βόρεια πλευρά της. Ανέρχεται προς Αιόλου - Σταδίου λεωφορείο του 3ου κλιμακίου ΕΚΤΕΛ της γραμμής "Πετραλώνων - Περιστερίου". 
Την Αθηνάς προς Ερμού διέρχεται λεωφορείον του 5ου κλιμακίου ΕΚΤΕΛ της γραμμής "Πειραιεύς - Αθήναι". Εικάζω ότι μπορεί να είναι το 5/61 Scania Vabis με αμάξωμα Ταγκαλάκη ιδιοκτησίας κληρονόμων Διοικητόπουλου.
Κάτω διακρίνεται το παλαιό ταχυδρομείο, γνωστό και ως "Μέγαρον Μελά" ενώ πιο δεξιά φαίνονται τα ακίνητα της οικογένειας Κλαουδάτου.

16/11/13

Ώρα αποκατάστασης για ένα ακόμα ιστορικό VOLVO (PHOTOS - VIDEO)

Αλλαγές φανών και λαμπτήρων, αλλά και υποβοήθηση για την εκκίνηση του κινητήρα.
Με ιδιαίτερη σχολαστικότητα προχωρεί η μηχανική και τεχνική αποκατάσταση ενός ακόμα μουσειακού αστικού λεωφορείου VOLVO SB 756 ελληνικής κατασκευής από το εργοστάσιο "Σαρακάκη".
 

Πρόκειται για το παλιό "πράσινο" με τον αριθμό "55", το όχημα που πραγματοποίησε το τελευταίο δρομολόγιο "843" από το Πέραμα προς τον Πειραιά, στην εκπνοή του 2001 παραχωρώντας τη γραμμή στα μπλε λεωφορεία.  
Πέρα από τη συνήθη εμφάνιση,
με φόρμα εργασίας, δίπλα στο ιστορικό λεωφορείο.

Η  έναρξη  των εργασιών αποκατάστασης άρχισε κατά το φθινόπωρο του 2011 στις παλιές εγκαταστάσεις της ΛΑΕΓΕ στη Μάνδρα Αττικής όταν διαπιστώθηκε σοβαρή βλάβη στον κινητήρα που καθιστούσε απαγορευτική (για να μην πούμε αδύνατη) την κυκλοφορία του.
 
Ύστερα από επίπονες προσπάθειες, προσωπική εργασία και μεράκι οι Χ. & Β. Λαζαρόπουλος με τους συνεργάτες μας καταφέραμε να ξαναδώσουμε ζωή στο "55".

Το τελευταίο διάστημα το ιστορικό λεωφορείο βρέθηκε στο εργαστάσιο από το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά την άνοιξη του 1981.
 
Εκεί αντικαταστάθηκε το σύστημα του αμπραγιάζ και οι αντλίες του, αντικαταστάθηκαν τα κολάρα, ο δείκτης και η τάπα νερού ενώ εξακολουθούν να βρίσκονται σε έλεγχο τα συστήματα πέδης και κινήσεως.

Ήδη έχουν γίνει δύο δοκιμαστικές διαδρομές για τον πλήρη έλεγχο του οχήματος και πολύ σύντομα σχεδιάζουμε τη μερική αποκατάσταση και επισκευή μερών του αμαξώματος, όπως θα έχετε ήδη διαβάσει ορισμένοι και από την ανοικτή ομάδα "Παλιά ελληνικά λεωφορεία" από το Facebook.
 
Δίπλα βλέπετε φωτογραφία του "55" ύστερα από την τελευταία δοκιμή, στο πλαίσιο της οποίας καταγράφηκαν παρατηρήσεις για επισκευές, αντικαταστάσεις και προληπτικές παρεμβάσεις...
 
Μπορείτε να δείτε κι ένα βίντεο σύντομης διάρκειας με ευχαριστίες προς τους φίλους που έχουν υποστηρίξει αυτή τη νέα προσπάθειά μας:
 
 





Translate