Σάββατο, 1 Αυγούστου 2015

Ο Λευτέρης, το πράσινο και η αναβίωση του "049"...

Το τελευταίο δρομολόγιο "πράσινου" στις αφετηρίες
της γραμμής "Πειραιάς - Ομόνοια"



Έχω ένα φίλο, τον Λευτέρη Κουλούρη, ο οποίος δεν παίζεται. Έχει κι εκείνος αγάπη προς τα Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία και ειδικά στα Volvo που κατασκευάστηκαν από τον Σαρακάκη από το 1978 ως το 1981. 

Απ' αυτά, μάλιστα, ξεχωρίζει τα "πράσινα" διότι ούτως ή άλλως αποτελούν μια κατηγορία από μόνα τους. Εδώ και καιρό λοιπόν επιμένει να αναβιώσουμε το δρομολόγιο "049 Πειραιάς - Ομόνοια" με Volvo SB756 Σαρακάκη. Δεν το κρύβει μάλιστα. Αλλάζει τα καρούλια των δρομολογίων, φωτογραφίζει το επίμαχο "κάδρο" και το στέλνει, σαν να λέει στον αποδέκτη της φωτογραφίας: "Τι θα γίνει, θα περιμένουμε πολύ;"...

Με αυτά κι με εκείνα με έκανε να θυμηθώ ένα περιστατικό που έζησα το 1998 ή 1999 όταν δούλευα στην "Αθηναϊκή" και στο "Αιγαίο 88,3" -που στεγαζόνταν στην πλατεία Θεάτρου πίσω από τη Βαρβάκειο- και σας το εκμυστηρεύομαι. 

Ήταν παραμονές Χριστουγέννων, δεν δούλευα πρωϊνή βάρδια στην ΕΡΤ και ανέβαινα για ειδική εκπομπή στο ραδιόφωνο. Επειδή είχα γίνει "πίττα" την προηγούμενη σε κάτι μπουζούκια με ένα φίλο, τον Τάσο Καλογήρου, ανέβηκα με "914" ή "838". Ύστερα από ένα τρακάρισμα με τη μηχανή δεν ριψοκινδύνευα. 
Μέσα στο Ikarus
Έχω αράξει στην τελευταία θέση του Ίκαρους, ακούω "Σκάι" και λαγοκοιμάμαι. Μεταξύ ύπνου και ξύπνιου αφουγκράστηκα τον ήχο του Volvo. Άνοιξα τα μάτια μου φοβούμενος μην μπέρδεψα το λεωφορείο και βλέπω από αριστερά να περνά βολίδα ένα "πράσινο" ανεβαίνοντας προς την Ομόνοια. Ήμαστε στο ύψος του Παυλίδη. 

Συνήθως κατέβαινα στη στάση μπροστά στη Δραματική Σχολή αλλά επειδή βαριόμουν οικτρά ανέβηκα μέχρι την Ομόνοια. 

Μόλις ο Ίκαρος έστριψε στην Αθηνάς έπαθα "σοκ" διότι είδα το "πράσινο" πίσω ακριβώς από ένα Vanhool της ΕΘΕΛ με ταμπέλα "049". 

Κατέβηκα από το λεωφορείο για να το χαζέψω και να ρωτήσω το λόγο που ήταν εκεί. Οδηγός του Volvo ήταν ένας κατσαρομάλλης που τον είχα πετύχει αρκετές φορές το 1993 σε κάτι πρωινά "844" με F580. Τον ρώτησα γιατί βρέθηκε εκεί και με άφησε άναυδο με την απάντησή του. Μου είπε ότι επειδή δεν υπήρχε φορτηγό, ο οργανισμός είχε πάρει πατίνια σε κουτιά για τα παιδιά των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ τα οποία θα φορτώνονταν στο λεωφορείο για να μεταφερθούν στον Πειραιά. 

Αυτή ήταν η μία και μοναδική φορά που είδα "πράσινο" στην Αθηνάς 67.
Και ο Βασίλης Κατσαρέας
Τούτη την αφήγηση ανήρτησα σε σχόλιο σε ανάρτηση που έγινε στην ομάδα του Facebook, νοιώθω λοιπόν την ηθική υποχρέωση να συμπληρώσω ένα πολύ όμορφο σχόλιο που ανήρτησε ο Βασίλης Κατσαρέας, ο οποίος θυμάται: "Εγώ θυμάμαι να κατεβαίνω με ταξί με τη μητέρα μου 1992 για Λιμάνι Πειραιά την Πειραιώς. Σε όλη τη διαδρομή μας κυνηγούσε Βολβάρα σε δρομολόγιο στο 049. Ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που είδα πράσινο στο 049"

Οι αναμνήσεις αυτές είναι μια καλή βάση για την οργάνωση ενός τέτοιου "μουσειακού" δρομολογίου, ένα κυριακάτικο πρωϊνό... 

Περισσότερες δημοσιεύσεις



Διαβάστε ακόμα: 






Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.