Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2014

Ποιος είναι ο «παππούς» με το Mercedes του 4ου ΚΤΕΛ (ΦΩΤΟ)

Ο Στέλιος Αδάμ είναι μια άγνωστη μορφή που έγραψε ιστορία στο βολάν και στις συγκοινωνίες της Αθήνας


Πριν από μερικές ημέρες, το βράδυ της 16 Ιουνίου, ήρθε ένα μήνυμα από τον κ. Τ. Ανδρεοσάτο που μας έλεγε ότι ο παππούς του ήταν οδηγός σε ένα θρυλικό λεωφορείο Mercedes Benz που κυκλοφόρησε στην Αθήνα, τον αποκαλούμενο «καρχαρία». 

Έτσι ονόμαζαν «χαϊδευτικά» στα αστικά ΚΤΕΛ της πρωτεύουσας τα Mercedes Benz Ο 315 που κατασκεύασε η Βιαμάξ. Ένα απ’ αυτά ήταν το 143 του 4ου ΚΤΕΛ, στο οποίο δούλευε ο παππούς του αναγνώστη μας, ο Στέλιος Αδάμ από τα Πολιτικά της Χαλκίδας. 
Όταν άρχισε η κατασκευή του συγκεκριμένου λεωφορείου, ο ήρωας της ιστορίας μας εργαζόταν σε ένα «χασανιώτικο» αλλά ξέκλεβε χρόνο ώστε να πηγαίνει με τον λεωφορειούχο στη Βιαμάξ να… χαζεύουν το καινούργιο. Ο μπάρμπα Στέλιος ήταν 58 χρονών όταν βγήκε το 4/143 στο προαύλιο του εργοστασίου, απαστράπτον και έτοιμο για πολλά χιλιόμετρα. 

Με πολύχρονη εμπειρία στην επαγγελματική οδήγηση, ο Αδάμ πρότεινε να κάνουν την παρθενική βόλτα με το Ο315 στο Σούνιο. Ο λεωφορειούχος δεν έφερε αντίρρηση και οι υπόλοιποι, δηλαδή η οικογένειά και ο εισπράκτορας με τη δική του οικογένεια πέταξαν από τη χαρά τους. Την αναμνηστική φωτογραφία από εκείνη την πρώτη βόλτα του Mercedes, ακόμα με τον αριθμό κυκλοφορίας τύπου «Μ» πάνω στον ανεμοθώρακα και χωρίς καρούλια δρομολογίων, την εξασφαλίσαμε και σας την παρουσιάζουμε με συγκίνηση. 

Πέρασε ο καιρός και το «χασανιώτικο» αποσύρθηκε. Ο Στέλιος καμάρωνε με το νέο εργαλείο που «φύσαγε» στο δρόμο. Δεν χόρταινε να δουλεύει πάνω στο τιμόνι του «καρχαρία». Το έλεγε στην αφετηρία και καμάρωνε. Δεν υπήρχε καλύτερη διαφήμιση της «Βιαμάξ» απ’ αυτό το καμάρι του οδηγού.
Να λοιπόν και η αφορμή για τη δεύτερη φωτογραφία ντοκουμέντο με τον σταθμάρχη στα δεξιά, τον εισπράκτορα στα αριστερά και τον μπάρμπα Στέλιο στο καφενεδάκι απέναντι από το γκαράζ του 4ου ΚΤΕΛ!

Την καλύτερη φωτογραφία κρατήσαμε για το τέλος. 
Είναι τραβηγμένη στο τέρμα της Δάφνης από πλανόδιο φωτογράφο με εκείνες τις αρχαίες φωτογραφικές μηχανές (που ήταν σαν κίτρινα κουτιά πάνω σε τριπόδι και στις οποίες ο φωτογράφος έμπαινε κάτω από το μαύρο πανί να καδράρει και να βγάλει μία και καλή φωτογραφία). 
Ο μπαρμπα Στέλιος με τον εισπράκτορα που είχε μαζί του ποζάρουν στο Mercedes με ύφος βαρύ, αντρικό και κοφτό όπως άρμοζε σ’ εκείνη την περήφανη γενιά που στήλωσε τη μεταπολεμική Ελλάδα. 

Η ιστορία μας τελειώνει απλά. Ο εκ Χαλκίδος ορμώμενος Στέλιος Αδάμ αποσύρθηκε από την ενεργό υπηρεσία γύρω στα μέσα της δεκαετίας του ’60. Πολλές φορές όμως μπήκε και ξαναμπήκε στο 143, είδε τον διάδοχό του στη θέση του οδηγού και έλαχε της αγάπης και της εκτίμησης τόσο του λεωφορειούχου, όσο και των συναδέλφων του. 

Διαβάστε ακόμα: 

Ο διάσημος "καρχαρίας" της Βιαμάξ, το ελληνικό Mercedes Ο315 

Φωτογραφίζοντας ένα θρύλο

Με... λιονταρίσια καρδιά

Ένα Scania Vabis B71 με υπογραφή "Βλαβιανός"





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.