Ἡ οἰκία Μιαούλη καί τό Volvo Ἠλιόπουλου

Ἕνα στιγμιότυπο τοῦ 1963, σέ ἕνα σημεῖο πού δέν ὑπάρχει πιά...

Αὐτή ἡ νύχτα μένει: Ἡ σκηνή πού ἔγινε viral ἀπό τό κοινό!

Ἡ ἐπεισοδιακὴ ἄφιξη δύο τραγουδιστριῶν ἀπὸ τὴν Ξάνθη στὸ Ἀγρίνιο μὲ τὸ λεωφορεῖο.

Ἑπτά κλίκ πού μᾶς γυρίζουν στή δεκαετία τοῦ '70

Ἀποκλειστικὲς ἀπεικονίσεις ἀπὸ τὸ «The Little Drummer Girl» τοῦ κ. Πὰρκ Τσὰν Γοὺκ γιὰ τὸ BBC.

Τέσσερις θρύλοι στό Decemberfest τῶν Busoldtimers

Μεγαλύτερη ἀπὸ ποτὲ ἡ ἐτήσια συνάντηση τῶν ἱστορικῶν λεωφορείων.

Ἀποκριάτικη συνεστίασις τῷ 1962 εἰς τήν οἰκίαν Βεργῆ

Ἡ φωτογραφία του Κλεισθένους δημοσιεύεται γιὰ πρώτη φορά, 62 ἔτη μετὰ τὴν λῆψιν της.

29/04/13

ΤΑΚΗΣ ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ: Ο επιχειρηματίας – θρύλος πέρασε στην Ιστορία (PHOTO - VIDEO)


Ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του Ιωάννη, διατήρησε τον Όμιλο που κατατάσσεται στις ισχυρότερες ελληνικές επιχειρήσεις, καθιέρωσε τα λεωφορεία “VOLVO” στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες ενώ χαρακτηρίζεται ως ένας ευπατρίδης της ελληνικής επιχειρηματικότητας


Ta θρυλικά "πράσινα" του Πειραιά είχαν την υπογραφή "ΣΑΡΑΚΑΚΗ"

Του Χ.Κ. Λαζαρόπουλου

Το τελευταίο χαιρετισμό απέτισε ο κόσμος της αυτοκίνησης στον Τάκη Σαρακάκη, σήμερα, στο Α’ Νεκροταφείο.

Ο Τάκης Σαρακάκης
Ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων «Σαρακάκη», ο Δημήτριος Σαρακάκης απεβίωσε το Σάββατο, σε ηλικία 90 ετών. Πολλές φορές συνήθιζε να αυτοσαρκάζεται για την ηλικία του. 

Σε μια έκθεση αυτοκινήτου στο παλαιό Δυτικό Αεροδρόμιο, ο «κυρ Τάκης» είχε πει στον υποφαινόμενο: «Ξέρεις ότι έχω την ίδια ηλικία με τον Όμιλο; Το μόνο κακό ή καλό είναι ότι εγώ κάποτε θα φύγω. Ο Όμιλος θα παραμείνει και θα συνεχίσει την πορεία του με τη γνώση και το δυναμισμό της νεώτερης γενιάς».

Ο εκλιπών έζησε τον πατέρα του, τον Γιάννη, να επιβλέπει οποιαδήποτε εργασία στις επιχειρήσεις. 

Απ’ όταν οικοδομήθηκε το εργοστάσιο, τα συνεργεία και τα γραφεία στη λεωφόρο Αθηνών έως και στις παραδόσεις των λεωφορείων ο Γιάννης Σαρακάκης ήταν παρών. Γνώριζε τους πελάτες προσωπικά και ιεραρχούσε τη δουλειά όπως την περιγράψαμε παραπάνω: Εργοστάσιο – συνεργεία – γραφεία.

Έτσι και ο Τάκης Σαρακάκης συνέχισε μετά το 1975 να εργάζεται και να αναπτύσσει τον όμιλο που κατάφερε να κυριαρχήσει στο χώρο της αυτοκίνησης και της κατασκευής λεωφορείων. Ο εκλιπών ήταν πίσω από δύο κινήσεις «ματ» μόλις ανέλαβε την τύχη του Ομίλου.

VOLVO B10M "Δεινόσαυρος" Σαρακάκη
Ήρθε σε επαφή με τους Σουηδούς της “VOLVO” και πολύ σύντομα οργάνωσε εκπαιδεύσεις επιστημονικού προσωπικού και τεχνιτών στην κατασκευή αρθρώσεων για λεωφορεία. 

Σε πολύ σύντομο διάστημα παρουσίασε ένα επαναστατικό λεωφορείο, το θρυλικό Volvo B10M «Δεινόσαυρος» που ήταν αρθρωτό μήκους 18 μέτρων και με χωρητικότητα 40 καθημένων και 101 ορθίων επιβατών. Ο σχεδιασμός του λεωφορείου ήταν τόσο όμορφος που αγαπήθηκε.

Πρώτα ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης παρήγγειλε την πρώτη παρτίδα αρθρωτών λεωφορείων το 1978 ενώ ταυτόχρονα πήρε και λεωφορεία υπερμείζονος τύπου για να αποσύρει την παλαιότερη σειρά. Μερικά από τα πορτοκαλί αρθρωτά της Θεσσαλονίκης εξυπηρέτησαν ως μισθωμένα της Επιχείρησης Αστικών Συγκοινωνιών, μεγάλες «ακτινικές» γραμμές των Αθηνών. Οι οδηγοί της ΕΑΣ λάτρεψαν τους «Δεινόσαυρους» επειδή διέθεταν στιβαρό αμάξωμα κι έναν από τους καλύτερους κινητήρες που έβγαλε ποτέ η “VOLVO”.

Θρυλικό VOLVO SB 85 του ΚΤΕΛ Χανίων. 
Εκατό «Δεινόσαυροι» κατέκλυσαν την Αθήνα το 1981 και έως το 2005 εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό με τον καλύτερο τρόπο. 

Το δημοφιλέστερο επίθετο στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη ήταν αυτό του «Σαρακάκη». Παλιά στελέχη του Ομίλου όπως ο κ. Βασίλης Νταής ή και ο κ. Γιάννης Κονταράτος πήγαιναν την τυπική μηνιαία επίσκεψη και οι μηχανικοί δεν έλεγαν «Καλώς τον Βασίλη» ή «Καλώς τον Γιάννη» αλλά υποδέχονταν τον… Σαρακάκη!

Παράλληλα, επί Τάκη Σαρακάκη, ο όμιλος παρουσίασε τα θρυλικά μοντέλα υπεραστικών
Volvo SBAV του ΚΤΕΛ Κέρκυρας.
λεωφορείων SBAV που αγαπήθηκαν από τους μετόχους των ΚΤΕΛ και διαδέχθηκαν το «σκυλί» SB 85 (όπου SB σημαίνει Saracakis Bros). 

Μερικά από τα τελευταία SBAV κυκλοφορούν ακόμα και στολίζουν τους ελληνικούς δρόμους. Ακόμα και στη δεκαετία του ’90, ο Όμιλος παρουσίασε σημαντικές προτάσεις σε αστικά και σε υπεραστικά λεωφορεία όπως είναι ο «Αλέξανδρος» της Θεσσαλονίκης, η «Αθηνά» της Αθήνας αλλά και ο “Atrotos” για τα ΚΤΕΛ.

Το ελληνοαμερικανικό επιμελητήριο

Ο πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννος Γραμματίδης δήλωσε για τον θάνατο του Τάκη Σαρακάκη:

Οι τρεις γιοι του Τάκη Σαρακάκη
«Έχασε τη μάχη με το θάνατο ένας ακόμα μεγάλος ευπατρίδης, ο Τάκης Σαρακάκης, τελευταίος των ιδρυτών του μεγάλου ομίλου Σαρακάκη, που προσέφερε πολλά στην ελληνική επιχειρηματικότητα.
» Ο Τάκης Σαρακάκης, υπήρξε σεμνός, μετριοπαθής, οργανωτικός και μετέδιδε πνεύμα εργατικότητας και ευθύνης στα στελέχη του. Προσέφερε πολλά στην πατρίδα και η απώλειά του έρχεται σε μία στιγμή που η χώρα έχει ανάγκη της προσφοράς τέτοιων πατριωτών.
» Αφήνει πίσω του τρείς εξαίρετους διαδόχους τον Γιάννη, τον Δημήτρη και τον Αλέξανδρο, που διέπονται από τα ίδια χαρίσματα με εκείνα του πατέρα τους. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει».

Το προφίλ του Ομίλου

Το 2012 ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, συμπλήρωσε 90 χρόνια παρουσίας στην επιχειρηματική ζωή της Ελλάδας, με κυριότερη τη δραστηριότητα στον χώρο της αυτοκίνησης.

Εκπροσωπεί τις εταιρείες: 

Honda (επιβατικά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανές θαλάσσης, γεννήτριες, αντλίες, κινητήρες κ.λπ.), Volvo (φορτηγά, λεωφορεία, μηχανές θαλάσσης, μηχανήματα έργων), Mitsubishi Motors (επιβατικά, ελαφρά επαγγελματικά), Mitsubishi Fuso (φορτηγά), Renault Trucks (επαγγελματικά οχήματα), Komatsu/Komatsu Forklift (μηχανήματα έργων και ανυψωτικά μηχανήματα), Hiab (γερανοί), Tadano (γερανοί), DuPont (χρώματα αυτοκινήτων και βιομηχανικά χημικά), Heli (ανυψωτικά μηχανήματα), OMG (ανυψωτικά μηχανήματα), SDMO (ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη).

Ο Τάκης Σαρακάκης δεν αποτελεί μνήμη. Είναι παράδειγμα προς μίμηση. Ήταν ένας επιχειρηματίας που στήριξε την εθνική οικονομία, έδωσε δουλειά σε χιλιάδες εργαζομένους, επένδυσε στην έρευνα και στην ανάπτυξη δείχνοντας ότι στην Ελλάδα μπορούμε να κάνουμε τα πάντα όταν η ιδιωτική πρωτοβουλία τολμά. 

Από αριστερά:  ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Αλέξανδρος Δ. Σαρακάκης, ο Επίσημος Συνεργάτης Honda & Mitsubishi στο νομό Πιερίας Δημήτριος Χ Κωτίκας, ο Πρόεδρος του Ομίλου Δημήτριος Ι. Σαρακάκης,
ο νεότερος Χαρίλαος Δ. Κωτίκας, ο παλαιότερος συνεργάτης του Ομίλου Χαρίλαος Κωτίκας (από το 1956)
και ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Ιωάννης Δ. Σαρακάκης ενώ στο πορτραίτο απεικονίζεται ο ιδρυτής του Ομίλου,
Ιωάννης Σαρακάκης (1895-1975).






23/04/13

Σπάνιο Volvo του ΚΤΕΛ Αττικής στο Μαρκόπουλο του '60...


Μια ακόμα σπάνια φωτογραφία φέρνει το ιστολόγιο “busoldtimers.blogspot.gr” στο φως. 

Παρουσιάζει ένα πανέμορφο λεωφορείο Volvo που κατασκευάστηκε από τους αμαξοποιούς Κοτάντζη και Μανταδάκη για λογαριασμό λεωφορειούχου του 8ου ΚΤΕΛ, του γνωστού μας σήμερα ΚΤΕΛ Αττικής.

Είναι το λεωφορείο με αριθμό ανεμοθώρακα 8/50 και κυκλοφορούσε στις γραμμές των Μεσογείων. Ανταποκρίνεται στα κριτήρια για τα οχήματα τύπου «Δ», σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Συγκοινωνιών εκείνη την εποχή. 

Να θυμίζουμε ότι αυτά τα λεωφορεία διέφεραν από τα υπεραστικά διότι είχαν 36 θέσεις επιβατών και αυτόματες θύρες που ανοιγόκλειναν με σύστημα αέρος. 

Το λεωφορείο είναι φωτογραφημένο σε μια μάνδρα του Μαρκόπουλου, ύστερα από γενική καθαριότητα από τον ιδιοκτήτη του, στις αρχές της δεκαετίας του '60... 

16/04/13

ΚΤΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ: Τρία ιστορικά λεωφορεία σε σπάνιες ΦΩΤΟ

Volvo με αμάξωμα Μπουχάγιερ, 32 θέσεων, ήταν το 3 του ΚΤΕΛ Τρικάλων

Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Τρικάλων, όπως και τα υπόλοιπα της χώρας, ιδρύθηκε το 1952 (ως 17ο ΚΤΕΛ) σύμφωνα με αυτά που προέβλεπε ο τότε νόμος 2119 για τις συγκοινωνίες.
Το ΚΤΕΛ Τρικάλων προήλθε από την συνένωση 67 ιδιοκτητών, που έως τότε εκτελούσαν μεμονωμένες διαδρομές ο καθ’ ένας.
Η διάσημη "Σοράγια", ένα θαυμάσιο Mercedes O302S3, το 34 του ΚΤΕΛ Τρικάλων
Τα διάσπαρτα πολλά πρακτορεία, ένα για κάθε περιοχή του νομού, συγκεντρώθηκαν και ενώθηκαν σε ένα πρακτορείο.
Τα πρώτα λεωφορεία ήταν κυρίως MERCEDES, FORD, JAMΕS, LΕΥLAND, AUSTIN, BEDFORD, 24 και 32 θέσεων.
Το 1959 κατασκευάσθηκε ο Σταθμός Λεωφορείων στο κέντρο της πόλης επί της οδού Όθωνος, όπου λειτούργησε ως το 2008.
Κάποτε ήταν Mercedes "γουρούνα" αμάξωμα Ηλιόπουλου έως ότου τράκαρε κι άλλαξε "μούρη". Μετά το φώναζαν "τσιμεντόλιθο"...
Με την προσθήκη λεωφορείων άγονων έως τότε γραμμών ο στόλος του έφτασε τα 103 υπεραστικά λεωφορεία.
Πέρασε από τότε μισός αιώνας!
Το 2003 μετατράπηκε από Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Τρικάλων σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία ΚΤΕΛ Τρικάλων Ανώνυμη Μεταφορική, Τουριστική και Εμπορική Εταιρεία. 

Πηγή: Η εφημερίδα του Βαλτινού


05/04/13

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1983: «Δεινόσαυρος» Volvo B10M Σαρακάκη γοητεύει...


Στις αρχές Φεβρουαρίου 2006 ανακοινώθηκε η ίδρυση της νυκτερινής γραμμής «500 / Πειραιάς – Κηφισιά», που συνδέει την πλατεία Καραϊσκάκη μέχρι την πλατεία Πλατάνου. Πολλοί σχολιάζουν ότι αυτή η γραμμή "μακαρόνι" ήταν μια επιφώτιση της στιγμής. Η αλήθεια δεν είναι αυτή.
Αυτή η γραμμή θα μπορούσε να θεωρηθεί ως επανίδρυση της παλαιάς γραμμής «27 / Πειραιεύς – Κηφισιά», η οποία σχεδιάστηκε στη δεκαετία του ’50 και εξυπηρετήθηκε αρχικά από οχήματα του 1ου ΚΤΕΛ και εν συνεχεία από το 5ου.
Όταν ανακοινώθηκε από τον ΟΑΣΑ αυτή η γραμμή,  ο οδηγός του 5/54 κ. Νικόλας Σφακιανός προσέφερε στο περιοδικό "Car&Truck" φωτογραφία από τη δεκαετία του '70 στο διάλειμμα κάποια βάρδιας. Ήταν με τον εισπράκτορα και τον σταθμάρχη μπροστά στο Scania Vabis με αμάξωμα Ταγκαλάκη του 5ου ΚΤΕΛ που δούλευε.
Ντοκουμέντο πριν από 30 χρόνια
Μετά την απόσυρση των λεωφορείων που ανήκαν στα ΚΤΕΛ των Αθηνών, η ΕΑΣ δρομολόγησε στη γραμμή αυτή τα υπερσύγχρονα για εκείνη την εποχή αρθρωτά Volvo B10M Σαρακάκης, "Δεινόσαυρος".
Τα 18μετρα λεωφορεία εκτελούσαν το δρομολόγιο "517 / Πειραιάς - Κηφισιά", όπως φαίνεται στη φωτογραφία αρχείου που τραβήχθηκε τον Απρίλιο του 1983, ακριβώς τριάντα χρόνια πριν στην πλατεία Πλατάνου.
Απολαύστε τη...

02/04/13

"Γιουρούσι" επιβατών σε Vanhool, στην Εθνική Άμυνα

Στιγμιότυπο από τις αφετηρίες της "Εθνικής Άμυνας" με Vanhool, Neoplan και MB O405 GN.
Επί τρεις ημέρες μετέφερε η ΕΘΕΛ επιβάτες στις εγκαταστάσεις του νέου αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος" στα Σπάτα, κατά τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του, τον Μάρτιο του 2001. 

Ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΕΘΕΛ, ο σημερινός δήμαρχος Γλυφάδας κ. Κ. Κόκκορης, είχε αναλάβει προσωπικά την επίβλεψη και την εκτέλεση αυτού του σχεδίου μεταφοράς και ξενάγησης πολιτών στο νέο αεροδρόμιο της Αττικής. Το μεγαλύτερο μεταφορικό φόρτο επωμίστηκαν τότε τα αμαξοστάσια του Βοτανικού και του Ελληνικού. 

Χαρακτηριστική ήταν η συμβολή του τότε αμαξοστασιάρχη Βοτανικού κ. Κ. Κόντη, ο οποίος διέθεσε όσα Vanhool και Neoplan βρίσκονταν στην καλύτερη κατάσταση. Μια εβδομάδα πριν από αυτή τη μεγάλη προσπάθεια, τα συνεργεία στο Α/Σ Βοτανικού λειτουργούσαν νυχθημερόν για να βρίσκονται τα οχήματα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις κινητοποιήθηκε και η ΠΕΒ στον Ρέντη ώστε τα σαλόνια σε ορισμένα λεωφορεία να μην έχουν το παραμικρό ψεγάδι. 

Απ' αυτήν τη μεγάλη διοργάνωση δημοσιεύουμε σήμερα φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν στις 22 Μαρτίου 2001 στην εφημερίδα "ΑΘΗΝΑΪΚΗ". Δείχνει τη λαοθάλασσα που συγκεντρώθηκε στις αφετηρίες της Εθνικής Άμυνας για να επιβιβαστεί σε Vanhool, Neoplan και σε αρθρωτά Mercedes Benz O405 GN προκειμένου να δει τις εγκαταστάσεις του νέου αερολιμένα. 

Φαίνεται το όχημα 1/21, το Vanhool ΥΕΜ 4921, το οποίο επιβίβαζε τη στιγμή που βρέθηκε στο σημείο ο φωτορεπόρτερ. Διακρίνεται το λεωφορείο με τον παλιό χρωματισμό, όπως παραλήφθηκε από τον "Σφακιανάκη", όπως και τα "Neoplan" από τον Παπαδάκη... 

Σε άλλες εποχές, οι εισπράκτορες αποκαλούσαν αυτό το φαινόμενο ως... "γιουρούσι"! 


29/03/13

Το "φτερωτό" Mercedes O405 N της ΕΘΕΛ διά χειρός Α. Φασιανού



Ζάππειο Μέγαρο, 27 Νοεμβρίου 2003: 
Ένα από τα τριάντα λεωφορεία του Α/Σ Ελληνικού που φιλοτεχνήθηκαν από μεγάλες προσωπικότητες της Τέχνης. Εδώ, το Mercedes Benz O405N που ονομάστηκε "Φτερωτό λεωφορείο" χάρη στη σύνθεση του Α. Φασιανού. Ήταν το 5/137.
Ήταν μια πρωτοβουλία που είχε λάβει ο τότε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, ο σημερινός πρύτανις του ΕΜΠ κ. Σίμος Σιμόπουλος
Πολυσέλιδο αφιέρωμα είχε δημοσιευθεί τότε στο περιοδικό "Car & Truck". 

26/03/13

Ένα SCANIA VABIS B71 με υπογραφή "Βλαβιανός"

Όταν λέμε ότι σώθηκε αυτό το λεωφορείο από του... κόφτη τα οξυγόνα έχουμε και τα σχετικά ντοκουμέντα.
Αυτό είναι ένα πανέμορφο αστικό λεωφορείο Scania Vabis Β7153 της συλλογής που διατηρούν οι Χάρης και Βαγγέλης Λαζαρόπουλος. Μπορεί να μην έχει γίνει κάποια σοβαρή προσπάθεια για την ανακατασκευή του ακόμα, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν βρίσκεται στο μυαλό μας... 

Το ταμπελάκι του κατασκευαστή παραμένει πάνω στο αμάξωμα... 
Κυκλοφόρησε το χειμώνα του 1958. Βγήκε από το μικρό αλλά νοικοκυρεμένο αμαξοποιείο που είχε στην οδό Γ. Ολυμπίου 18 στο Κουκάκι ένας μεγάλος μάστορας της ελληνικής αμαξοποιΐας ο Μανώλης Βλαβιανός

Από τα χέρια του Βλαβιανού βγήκαν λίγα αλλά ιδιαίτερα με καλλίγραμμα λεωφορεία.

Το συγκεκριμένο Scania Vabis στόλιζε με την ομορφιά του, τις γραμμές  του 4ου ΚΤΕΛ Αθηνών. 

Για πολλές δεκαετίες όργωνε στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών και όπως μπορεί να διακρίνει κανείς από φωτογραφίες αρχείου, ο ιδιοκτήτης του ήταν τόσο επιμελής, όσο και ο κατασκευαστής του.
Αυτό ήταν το 4/23, ένα προσεγμένο και καλοσχεδιασμένο ελληνικό  λεωφορείο που δίνει δεν μπορεί να συγκριθεί με άλλα σύγχρονα κομμάτια του από τη δεκαετία του '50. 

Φωτογραφία του 1963 με το 4/23 στο δρομολόγιο προς Άγιο Ιωάννη.
Όταν σε κάποια στιγμή τα περίφημα κλιμάκια του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών αποχαρακτήριζαν σωρηδόν τα "μισθωμένα οχήματα" της ΕΑΣ ακόμα και για ένα ξηλωμένο κουρτινάκι ώστε να κυκλοφορήσουν οι Ίκαροι, σ' αυτό δεν έβρισκαν ψεγάδι. Χρόνια αργότερα, ο ιδιοκτήτης του μάς είπε ότι δεν άντεχε την "ιερά εξέταση" των κλιμακίων στο αμαξοστάσιο της λεωφόρου Αθηνών. 

Για το λόγο αυτό συμφώνησε να το αποσύρει χωρίς αποχαρακτηρισμό ή ακαταλληλότητα. Είχε συμφωνήσει να το κυκλοφορεί σαν υπηρεσιακό όχημα σε ένα ξενοδοχείο των Αγίων Θεοδώρων. Απλώς ήθελε να λειτουργεί, να συντηρείται και να κινείται. 

Έτσι για μερικά χρόνια ακόμα μετέφερε κόσμο, επισκέπτες και εργαζομένους, από το σταθμό του τραίνου μέχρι το ξενοδοχείο. Στα μέσα της δεκαετίας του '90, αυτό το λεωφορείο αποσύρθηκε σε μια γωνιά, κοντά σε ένα πρατήριο καυσίμων. 

Από τη μεταφορά του λεωφορείου στις εγκαταστάσεις της ΛΑΕΓΕ.
Οι συνήθεις ανεγκέφαλοι άρχισαν να το ζωγραφίζουν με "γκράφιτυ" και κάποιοι άλλοι ακόμα χειρότεροι, μόλις διαπίστωσαν ότι είχε τζάμια από αλουμίνιο λίγο έλειψε να το καταστρέψουν. 

Λίγο καιρό αργότερα, το 4/23 πέρασε στη συλλογή Λαζαρόπουλου και αναμένει την ανακατασκευή του.  

Δείτε πίσω από τις κουρασμένες λαμαρίνες το σχέδιο, την τεχνοτροπία και το μεράκι του Βλαβιανού που το έφτιαξε αλλά και του λεωφορειούχου που το δούλευε επί δεκαετίες. 

Κι οι δυο έχουν φύγει από τα εγκώσμια αλλά το Scania παραμένει ζωντανός μάρτυρας μιας ιστορίας που θα μείνει και θα περάσει στους επόμενους... 

Ελπίζουμε ότι το επόμενο δρομολόγιο αυτού του πανέμορφου Scania θα είναι το αμαξοποιείο για την αποκατάσταση κι από εκεί ένας κλειστός εκθεσιακός χώρος... 

22/03/13

ΦΩΤΟ: Μercedes Βιαμάξ και Magirus Μπουχάγιερ στις αφετηρίες του Βόλου, 30 χρόνια πριν

Οι αφετηρίες στο λιμάνι του Βόλου αποτελούσαν πάντοτε σημείο αναφοράς για τους περαστικούς και τους φωτορεπόρτερ


Πεντακάθαρα και όμορφα λεωφορεία της Βιαμάξ. 
Δύο φωτογραφίες από τις αφετηρίες των αστικών λεωφορείων στον Βόλο, στις αρχές της δεκαετίας του '80 αποκαλύπτει το "busoldtimers.blogspot.gr" από το πολύτιμο αρχείο της ΛΑΕΓΕ. 
Η πρώτη φωτογραφία παρουσιάζει δύο αστικά λεωφορεία "Mercedes Benz" LP 322 που κατασκευάσθηκαν από τη Βιαμάξ το 1961. Το αριστερό ήταν το "30" του αστικού ΚΤΕΛ Βόλου και το δεξιό ήταν το "28", το οποίο έχει περισωθεί. 
Το πρώτο επιβιβάζει για Άναυρο και Νέα Ιωνία ενώ το άλλο για τους Αμπελοκήπους Μαγνησίας, ενώ διακρίνεται καθαρά ο λεωφορειούχος που σκουπίζει τα σκαλοπάτια του λεωφορείου, εικόνα σπάνια σήμερα για όσους επιμένουν να χρησιμοποιούν μέσα μαζικής μεταφοράς. 
Πιο πίσω ανάμεσα στασ λεωφορεία διακρίνεται μετά βίας ένα από τα όμοφα αστικά λεωφορεία "Volvo" που είχε κατασκευάσει ο Ελευθέριος Ελευθεριάδης για λεωφορειούχους του Βόλου.

Τέτοια λεωφορεία θα μπορούσαν να αποτελούν εκθέματα ενός εθνικού μουσείου μεταφορών... 
Η δεύτερη φωτογραφία παρουσιάζει ένα πανέμορφο "Magirus Deutz" με αμάξωμα του τεχνίτη "Μαυρουδή" που επιβιβάζει για το Κατηχώρι Μαγνησίας. Ήταν το "20" του ΚΤΕΛ Βόλου και όπως μπορείτε να διακρίνετε ήταν ένα όχημα σε εξαιρετική κατάσταση και ύστερα από επισκευή, όπως φαίνεται από το βάψιμο στο μπροστινό μέρος του λεωφορείου.      

19/03/13

Πώς διαφημίζονται οι συγκοινωνίες: Το παράδειγμα Midttrafik (VIDEO)

Έτσι κάνουν και οι Έλληνες επιβάτες για το λεωφορείο ή τουλάχιστον έτσι θα ονειρευόμασταν...
Αυτή τη διαφήμιση θα τη ζήλευε η ΕΘΕΛ, θα την αντέγραφε ο ΟΑΣΘ, θα νευρίαζαν τα ΚΤΕΛ, θα φόβιζε την ΕΑΛΠ και θα γοήτευε τη ΡΟΔΑ... 

Δείτε το "γιατί" και δεν αναφέρομαι στη σύγχρονη SCANIAρα που πρωταγωνιστεί.
Θυμίζει κατά πολύ την ελληνική παραγωγή που ετοιμάστηκε από τη Le Spot το καλοκαίρι του 2010 με πρωταγωνιστή ένα ιστορικό αστικό λεωφορείο Mercedes Benz Ο322 Βιαμάξ.
Από κει και πέρα αναδεικνύει τη σημασία εξυπηρέτησης του επιβάτη και της συνέπειας που πρέπει να έχουν τα μέσα μεταφοράς.
Η εταιρεία Midttrafik  της Δανίας κάνει τη διαφορά και το αποδεικνύει με ένα μήνυμα αξιώσεων που έκανε η Μ2Film Production.
 
Δείτε και σχολιάστε...
 
Το αυθεντικό εδώ:
 
 
 
Με αγγλικούς υπότιτλους εδώ:
 

Η ελληνική παραγωγή εδώ:
 
 

17/03/13

Στην Κρήτη με Volvo SB85 πριν από τρεις δεκαετίες


Κάποιος πρέπει να κάνει τα "κουμάντα" να περάσει το Volvo...
Χάρη σε μικρές ανθρώπινες αφηγήσεις σώζεται η ιστορία λένε.
Κάπως έτσι θα είναι, αν λάβουμε υπ' όψη μας ένα ενδιαφέρον ηλεκτρονικό μήνυμα που λάβαμε.
 
Εκτός από αυτές τις δύο σπάνιες φωτογραφίες, από ένα φθινοπωρινό πρωϊνό πριν από τρεις δεκαετίες στον περιφερειακό δρόμο της Ρεθύμνης με τα Χανιά είχε και μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία.
 
Το λεωφορείο που βλέπετε κίνησε την περιέργεια μιας τουρίστριας για την καθαριότητα και την επιμέλεια με την οποία το φρόντιζε ο ιδιοκτήτης του.
Ήταν ένα Volvo SB85 με αμάξωμα Σαρακάκη που ανήκε στο ΚΤΕΛ Χανίων με τον αριθμό 32.
 
Η τουρίστρια επιβιβάστηκε στο λεωφορείο για να τραβήξει μερικές φωτογραφίες και τον ιδιοκτήτη του, την ώρα της δουλειάς. Εκτός από τις μαντινάδες, τα κρητικά με τις οκτάρες κασσέτες που έπαιζαν κατά τη διάρκεια της διαδρομής, η σύγκρουση μιας Jaguar με ένα άλλο ΙΧ πέρασε στην ιστορία. 

Είναι μια μικρή ιστορία στο περιθώριο κάποιων διακοπών χάρη στις οποίες απολαμβάνουμε σήμερα δύο εξαιρετικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες με ένα μοντέλο λεωφορείου που έγραψε ιστορία στους ελληνικούς δρόμους...
 
Ευτυχώς ένα τέτοιο SB85 έχει περισωθεί κι έχει ανακατασκευαστεί.


Αγέροχη όψη κλασσικού παλιού λεωφορειούχου μέσα σε λεωφορείο τύπου Ε, Volvo με αμάξωμα Σαρακάκη.

15/03/13

Mercedes Biamax στην 3η Αθηναϊκή Έκθεση κλασσικών οχημάτων

Ο ηθοποιός Γιάννης Παπαθανάσης θα έρθει φιλικά στην έκθεση και θα φωτογραφηθεί με φίλους των παλαιών λεωφορείων (και όχι μόνο)...
Ιδιοκτήτες συλλεκτικών οχημάτων βάζουν το κλειδί στη μίζα και «πατούν» γκάζι για ένα συναρπαστικό ταξίδι στο παρελθόν.
 
Προορισμός τους… οι χώροι του Μεσογειακού Εκθεσιακού Κέντρου (ΜEC) στην Παιανία, όπου από σήμερα μέχρι και τις 20 Μαρτίου οι επισκέπτες θα ταξιδέψουν στην ιστορία της μετακίνησης του 20ου αιώνα.
Αφηγητές… πάνω από 200 αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες ακόμη και ποδήλατα τα οποία κατασκευάστηκαν μεταξύ 1917- 1985.
 
Στιγμιότυπο από το "στήσιμο" των οχημάτων στο εκθεσιακό κέντρο MEC στην Παιανία
To "Βιαμάξ" της ΛΑΕΓΕ
 
Ξεχωριστή στάση θα αποτελέσει ένα μοναδικό υπεραστικό λεωφορείο του 1962 που κατασκευάσθηκε εξ ολοκλήρου από ελληνικά χέρια στο εργοστάσιο της "Βιαμάξ". Είναι ένα αυτοφερόμενο Mercedes Benz R495που σχεδιάστηκε από τον Έλληνα σχεδιαστή Αντώνιο Ρίζο και εξέπληξε τους Γερμανούς της Mercedes Benz AG. Τέτοιου είδους λεωφορεία κυκλοφόρησαν ως τουριστικά μοντέλα R514 (όπου R σημαίνει Ρίζος). Μία ακόμα μορφή της ελληνικής αυτοκίνησης ήταν ο σχεδιαστής Ιωάννης Δρακούλης, ο οποίος είναι ο "πατέρας" πολλών ελληνικής κατασκευής λεωφορείων που κυκλοφόρησαν στις δεκαετίες του '60 και '70 στους ελληνικούς και τους ευρωπαϊκούς δρόμους δείχνοντας τη δυναμική που είχε η ελληνική αμαξοποιΐα και βιομηχανία εκείνη την εποχή. To όχημα έχει ανακατασκευαστεί βάσει των αρχικών σχεδίων από τη ΛΑΕΓΕ.
 
Τι άλλο θα γίνει στην έκθεση

Πέρα εξάλλου από τις εντυπωσιακές αντίκες των τεσσάρων και δύο τροχών, στο πολιτιστικό αυτό γεγονός το οποίο διοργανώνεται για τρίτη φορά στην Αθήνα από το εξαμηνιαίο συλλεκτικό περιοδικό Classic Century, οι επισκέπτες θα θαυμάσουν σπάνιες εικόνες από την αρχή του προηγούμενου αιώνα που συνδέονται με τη μετακίνηση του ανθρώπου της εποχής.
 
Παράλληλα, στο χώρο θα λειτουργούν διάφορα περίπτερα επαγγελματιών που σχετίζονται με τη μηχανοκίνηση ενώ όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τον τρόπο διάσωσης-συντήρησης ενός κλασικού αυτοκινήτου θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις επιδείξεις των ειδικών. «Φυσικά, δεν θα λείψουν οι προβολές βίντεο με ράλι, καλλιστεία οχημάτων, αγώνες slot cars» όπως σημειώνει και ο εκδότης του Classic Century και διοργανωτής της έκθεσης Μιχάλης Ρασιδάκης ο οποίος θυμίζει ότι η είσοδος είναι δωρεάν ώστε «να συμμετάσχουν όλοι, λάτρεις του αυτοκινήτου και μη, σε αυτό το μοναδικό πολιτιστικό γεγονός καθώς πέρα από την ιστορία των τροχών διηγείται την ιστορία της καθημερινής μετακίνησης αλλά και μιας ιδιαίτερης τέχνης και τεχνικής που χαρακτηρίζει τα κλασικά οχήματα».
 
Πού και πότε
 
Η έκθεση διοργανώνεται στο Mεσογειακό Εκθεσιακό Κέντρο, Λεωφ. Αθηνών - Λαυρίου 301, Παιανία
Ωράριο λειτουργίας: Παρασκευή 15 Μαρτίου 17:00-22.00, Σάββατο, Κυριακή και Καθαρά Δευτέρα 10.00-22.00, Τρίτη 19 και Τετάρτη 20 Μαρτίου 17:00-22.00

Ποιοι θα είναι στο λεωφορείο

Στους χώρους της έκθεσης θα είναι κατά διαστήματα το έμψυχο δυναμικό της ΛΑΕΓΕ για κάθε χρήσιμη διευκρίνιση και πληροφορία.
Την Κυριακή και την Καθαρά Δευτέρα, μαζί μας θα είναι ο ηθοποιός κ. Γιάννης Παπαθανάσης για συζήτηση και χιουμοριστικά δρώμενα...
 
Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη.

02/03/13

Ζωγραφίζει (κυριολεκτικά) ο Παναγιώτης του ΟΑΣΘ

O "Αλέξανδρος" ποζάρει δίπλα σε "Δεινόσαυρο" σε καλές εποχές του ΟΑΣΘ
όταν στο "31 Βούλγαρη - Σφαγεία" οι Volvάρες έγραφαν χιλιόμετρα...   
Με τον καλό φίλο, τον Παναγιώτη γνωριστήκαμε μέσω της ομάδας που έχουμε στο "Facebook" με την ονομασία "ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ".

25/02/13

Πού πάει ο "Ξανθόπουλος" με το Mercedes Βιαμάξ (VIDEO)

 
Με το "Καφέ της Χαράς" έκανε το μεγάλο μπαμ. Ο επονομαζόμενος "Σταύρακας"...
Ο φίλος του "Βαγγέλα" δείχνει εντελώς διαφορετικός. Έχει ξυρίσει το μουστάκι, μιλάει πιο ήρεμα κι όχι τόσο μάγκικα όσο ήθελε ο ρόλος και πόζαρε στο φακό του Γιώργου Διαμαντάκη για λογαριασμό του "Newsbomb.gr" στην υπαίθρια έκθεση της Ελληνικής Ομοσπονδίας Οχημάτων Εποχής που έγινε το μεσημέρι της Κυριακής 24 Φεβρουαρίου στο Ζάππειο Μέγαρο.

Εδώ, ο ηθοποιός κ. Γιάννης Παπαθανάσης βρίσκεται σε ένα υπεραστικό λεωφορείο "Mercedes" που κατασκεύασε το ελληνικό εργοστάσιο της "Βιαμάξ" το 1962.
 
 
Άλλωστε όλοι θυμούνται κι άλλο ένα ρόλο που ενσάρκωσε υποδυόμενος τον Νίκο Ξανθόπουλο για λογαριασμό σειράς διαφημιστικών μηνυμάτων.
Όσον αφορά στο δρομολόγιο του λεωφορείου δείτε το βίντεο για να δείτε πού πηγαίνει...
 

Περισσότερα:

23/02/13

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Ο Ξανθόπουλος με λεωφορείο Βιαμάξ στο Ζάππειο!

"Δεν μου λες πατριώτη, τι ώρα φεύγει το λεωφορείο;"
ΑΥΡΙΟ, ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ στο προαύλιο του Ζαππείου Μεγάρου θα γίνει από τις 10 το πρωί η ετήσια σύναξη των ελληνικών κλασσικών οχημάτων από την ΕΟΟΕ.

Εκεί θα βρεθεί το ιστορικό Mercedes Benz R495 της "Βιαμάξ" της συλλογής Λαζαρόπουλου. Πρόκειται για ένα θαυμάσιο μουσειακό λεωφορείο υπεραστικού τύπου, το 34ο αυτοφερόμενο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της "Βιαμάξ", στα τέλη της άνοιξης του 1962.


Μέσα σ' αυτό έχουν ταξιδέψει τα τελευταία χρόνια ο εκλεκτός θίασος του Εθνικού Θεάτρου με τον σκηνοθέτη κ. Μιχαήλ Μαρμαρινό και τους ηθοποιούς κ.κ. Μηνά Χατζησάββα, Θοδωρή Αθερίδη, Καριοφυλλιά Καραμπέτη, Γιάννη Βογιατζή και άλλους. Σ' αυτό έπαιξαν επίσης οι Βίγκο Μόρτενσεν, Κρίστεν Ντανστ και Όσκαρ Ιζάακ για τις ανάγκες της χολυγουντιανής ταινίας "Two faces of January" που γυρίστηκε στην Κρήτη και θα παρουσιαστεί το ερχόμενο φθινόπωρο.

Μετά τις 11.30' το μεσημέρι εκεί θα βρεθεί ο ηθοποιός ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ που ενσάρκωσε τον Νίκο Ξανθόπουλο σε δημοφιλείς διαφημίσεις για να δει τους φίλους της κλασσικής αυτοκίνησης και φυσικά, να φωτογραφηθεί σε ένα μοναδικό ιστορικό λεωφορείο της ΛΑΕΓΕ. 
 
Σας περιμένουμε όλους στο Ζάππειο.
 
Ο δικός μας άνθρωπος, Γιάννης Παπαθανάσης
 
Με τον Γιάννη γνωριστήκαμε σε γυρίσματα κι από τότε υπάρχει αμοιβαία εκτίμηση.
 
Ο άνθρωπος που τρώει το κουραμπιεδάκι... όχι για εκείνον, αλλά για τη φουκαριάρα τη μάνα του που έχει ζάχαρο και δεν μπορεί να το απολαύσει, ενέπνευσε τους συντελεστές του διαφημιστικού σποτ του 11880 να αναπροσαρμόσουν το σενάριο, προσθέτοντας ένα χαρακτήρα που βγάζει... πόνο.  

Ο Γιάννης Παπαθανάσης χρειάστηκε να σηκώσει στις πλάτες του το βαρύ φορτίο ενός ονόματος, όπως αυτό του Νίκου Ξανθόπουλου.

Παρ’ όλο που αρχικά αγχώθηκε για το αποτέλεσμα και το αν θα προσβληθεί ο καλλιτέχνης, τελικά βρέθηκε να κυκλοφορεί στο δρόμο και να ακούει τον κόσμο να λέει «Να το παιδί του λαού».
 
Αποδεικνύοντας μάλιστα εμπράκτως τη συμπόνια του προς τους αδύναμους, ο ηθοποιός του τηλεοπτικού σποτ ετοιμάζεται να παραχωρήσει μέρος των χρημάτων της διαφήμισης σε εκείνους που τα έχουν πραγματικά ανάγκη!

Ο «Ξανθόπουλος» της τηλεοπτικής καμπάνιας του 11880 είναι ένας ηθοποιός της (περίφημης) γενιάς των 700 ευρώ, που χωρίστηκε από τα αδέρφια του λόγω ανέχειας. Μπορεί ως άλλος Νίκος Ξανθόπουλος, ο Γιάννης Παπαθανάσης να χαρίζει χαμόγελο στον κόσμο, όμως πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια. Μάλιστα έκανε το σποτάκι για να ζήσει, όπως έχει δηλώσει ο ίδιος.

Ο Γιάννης πρωτοεμφανίστηκε στην TV το 2001 στο «Λίφτινγκ», όπου έπαιξε το γκαρσόνι, ένα ρόλο που ήξερε καλά καθώς στο παρελθόν είχε δουλέψει ως σερβιτόρος.
 
Επαιξε και στο «Καφέ της Χαράς», προσφέροντας σπαρταριστές στιγμές, ειδικά όταν εκτόξευε την ατάκα «αυτά είναι για τους ντιντήδες». Συνεργάστηκε με τον Μάρκο Σεφερλή στο θέατρο, με τον Ευγένιο Σπαθάρη στο Θέατρο Σκιών, με τον Λάκη Λαζόπουλο (στο «Οδός Παραδείσου 7»).
 
Σε συνέντευξή του έχει πει: «Ξεχώρισα το σχόλιο ενός Κρητικού που μου είπε: "Πρώτη φορά βλέπω ένα βασανισμένο τύπο να βγάζει τόσο γέλιο στην τηλεόραση"!».
 
Αυτός είναι ο δικός μας άνθρωπος, ο φίλος μας Γιάννης Παπαθανάσης.
 

 

21/02/13

Ειδική διαδρομή για το Mercedes R495 της Βιαμάξ...

Το μουσειακό υπεραστικό της "Βιαμάξ" έρχεται και πάλι στους δρόμους... 
Το υπεραστικό λεωφορείο που διακρίνεται στην χολυγουντιανή παραγωγή "Two Faces of January", το Mercedes Benz R495 Βιαμάξ των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου ετοιμάζεται για μια νέα ειδική διαδρομή. 
Μετά τα γυρίσματα στην Κρήτη, τα οποία ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο, το λεωφορείο επέστρεψε στη βάση του. Αφού έγιναν οι εργασίες αποκατάστασης στην αρχική εμφάνισή του, όπως αποσύρθηκε από την κυκλοφορία, το θρυλικό λεωφορείο είναι έτοιμο να ξαναβγεί στους αθηναϊκούς δρόμους. 
Οι τελευταίες δοκιμές έγιναν την Πέμπτη στον Πειραιά, ο έλεγχος των συστημάτων ολοκληρώνεται σήμερα και το Σάββατο θα γίνουν οι δουλειές της τελευταίας στιγμής ώστε από το πρωί της Κυριακής να κυκλοφορήσει σε μία και μοναδική διαδρομή για ειδικό σκοπό. 
Ήδη τα πρώτα σχόλια έχουν γίνει στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και στην ομάδα "Παλιά ελληνικά λεωφορεία" στο Facebook.
Η αγωνία για την ειδική εκδήλωση της Κυριακής είναι έκδηλη, αν και περισσότερα στοιχεία θα δώσουμε με νεώτερη ανάρτηση. 
Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ αναφέρουμε απλώς ότι έχουν ειδοποιηθεί φωτογράφοι και κάμερες ενώ ο "Ξανθόπουλος" της γνωστής διαφήμισης δεν αποκλείεται να είναι παρών στην εκδήλωση για να μιλήσει με τους θαυμαστές και τους φίλους των μουσειακών αυτοκινήτων και λεωφορείων.
Και θα έρθει, όχι για εκείνον, αλλά για τη φουκαριάρα τη μάνα του... 









Translate