24/07/23

Διαδρομή στο χρόνο σε άσπρο - μαύρο

 Ο σκηνοθέτης Χρήστος Πούλιος και η ομάδα του σε μια φωτογράφηση υψηλής αισθητικής και τέχνης



Δεν ήταν ούτε ένα, ούτε δύο αλλά σαράντα οκτώ διαφορετικά φωτογραφικά κάδρα που επελέγησαν από τα «ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ» για να πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τους BusOldtimers_Greece και τη ΛΑΕΓΕ μια ιδιαίτερη φωτογράφηση υψηλής τέχνης στο χώρο της Μονάδος Συντηρήσεως και Επισκευών.

Επιλέχθηκε σκηνικό απλό, δωρικό και βιομηχανικό για να δώσει την ένταση που απαιτείται. Πίσω από την όψη της Ειρήνης, της μούσας του σκηνοθέτη Χρήστου Πούλιου, τα παλαιότερα λεωφορεία που έχουν διασωθεί αλλά δεν έχουν επισκευαστεί έδωσαν τις πιο όμορφες εικόνες. 

Ο Χρήστος και ο Αναστάσης έπαιξαν με τις σκιές, τα χρώματα, τη δροσιά της θηλυκότητας πίσω από σιδερένιους όγκους, οι οποίοι από το 1957 ως πριν από μερικά χρόνια μετέφεραν εκατομμύρια επιβατών στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις.



«Φέτος μπήκαμε σε μία διαφορετική λογική. Ταιριάξαμε ρούχα εποχής, εφημερίδες, περιοδικά, στυλ για να κάνουμε μια ιδιαίτερη διαδρομή στο χρόνο. Δεν έχει σημασία αν για παράδειγμα στο 5/232 είναι εμφανή τα σημάδια της φθοράς από την πάροδο των ετών. Η παρουσία της Ειρήνης δίνει το στίγμα της ζωντάνιας και της επικείμενης επαναφοράς τους σε λειτουργική – μουσειακή χρήση», λέει ο Χάρης Λαζαρόπουλος που επιμελήθηκε και προετοίμασε τη φωτογράφηση.

Ο σκηνοθέτης Χρήστος Πούλιος εμπνεύστηκε ηρωΐδες μέσα από παλιές ταινίες, ακόμα κι από τα ελληνικά φιλμ νουάρ, τις εκφράσεις των οποίων αποτύπωσε η Ειρήνη. 

«Αφού είδαμε σκηνές, μελετήσαμε το προφίλ των γυναικών σε τέτοιες ταινίες, συνδυάσαμε την πραγματικότητα του φιλμ με το concept που εμπνευστήκαμε. Σε ένα κάδρο με ένα παλιό μαύρο τηλέφωνο, φαντάστηκα την έκφραση της Ίλυας Λιβυκού από την ταινία «Κραυγή» του 1964, την οποία υπογράφει ο Νίκος Φώσκολος. Πίσω από την αγωνία και την ταχυπαλμία που φαίνεται να δείχνει η Ειρήνη, διακρίνεται ο όγκος από ένα επισκευασμένο Scania Vabis Ελευθεριάδη. Για μένα είναι η ένδειξη της προσμονής να ολοκληρωθεί αυτή η ανακατασκευή αλλά και το πάντρεμα, το σημείο αναφοράς με εκείνη την εποχή μέσα από την ταινία», επισημαίνει.



Πιο τολμηρό και προχωρημένο είναι ένα ακόμα κάδρο που στήθηκε με τρία διαφορετικά σημεία αναφοράς. Μπροστά στο Mercedes Benz OF1317 της Βιαμάξ ο Πούλιος έβαλε τον Αναστάση και την Ειρήνη να συνδυάσουν το ύφος και το κομψό στυλ της Κυβέλης από την ταινία «Η Άγνωστος» του 1956 με την εμφανισιακή δροσιά της Άνν Λόμπεργκ από τη σκηνή με την ομπρέλλα στην ταινία «Κορίτσια στον ήλιο» του 1968. 



«Μιλήσαμε για διαδρομή στο χρόνο. Σε μια στιγμή καλύπτουμε το χάσμα 14 ετών, εφ’ όσον βρισκόμαστε μπροστά σε ένα λεωφορείο που κατασκευάστηκε το 1970, με κοινά στοιχεία και βασικό παρονομαστή τη γυναικεία παρουσία. Άλλωστε και σε επίπεδο κατασκευής, τα λεωφορεία ελληνικής κατασκευής στην περίοδο από τη δεκαετία του 1950 έως αυτή του 1970 είχαν ομοιότητες, σε υλικά, δομή και εμφάνιση. Η βασική διαφορά τους ήταν ο σχεδιασμός και οι δυνατότητές τους», εξηγεί ο σκηνοθέτης.

Για το ντεκόρ χρησιμοποιήθηκαν το παλαιότερο Scania Vabis B71 53 κατασκευής Βλαβιανού (4/23), το υπό μηχανική επισκευή Scania Vabis B71 57 Ταγκαλάκη (5/232), το υπό τελική αποπεράτωση Scania Vabis B75 Ελευθεριάδη (3/302), το υπό ανακατασκευή αστικό Ο322 Mercedes Benz Βιαμάξ (Α/9) και το Mercedes Benz OF1317 Βιαμάξ (5Α/4).


Το αποτέλεσμα της φωτογράφησης θα χρησιμοποιηθεί για μια Έκθεση Φωτογραφίας που προετοιμάζεται για την άνοιξη του 2024, αλλά και για την ειδική έκδοση Ημερολογίου για τη νέα χρονιά από τα «ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ».


Περισσότερες δημοσιεύσεις 

για τα ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ με ένα κλικ εδώ.


Διαβάστε περισσότερα: 

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου





Translate