19/04/19

912 Πειραιάς – Χαροκόπου: Ένας θρύλος στη σκιά του «040»

Η ιστορία της τοπικής γραμμής που λειτουργούσε από τον Πειραιά μέχρι τη Χαροκόπου εξυπηρετώντας παράλληλα τις επιβατικές ροές μεταξύ του μεγάλου λιμανιού και της πλατείας Συντάγματος



Η γραμμή «165 Πειραιεύς – Αθήναι» (Σύνταγμα) εξυπηρετείτο αποκλειστικά από τα πράσινα λεωφορεία των ΕΗΣ και μετέπειτα ΗΣΑΠ. Στη ροή των δρομολογίων και για την αντιμετώπιση της αυξημένης ροής επιβατών ειδικά από την Καλλιθέα προς τον Πειραιά τις πρωινές ώρες, και από τον Πειραιά προς την Καλλιθέα τις πρώτες απογευματινές, δρομολογούνταν λεωφορεία που έκαναν το «165» ως «τοπικό δρομολόγιο» με τελευταία στάση αποβιβάσεως τη στάση Χαροκόπου.

Το λεωφορείο έβγαινε από την Αγίων Πάντων στην Εφέσου από τη γέφυρα κι έκανε στο φανάρι αριστερά στη Σπαθάρη, έμπαινε πάλι αριστερά στην Αιγαίου και περνούσε από την επόμενη γέφυρα για να βγει στη Χαροκόπου και να ξαναμπεί στην «τροχιά» της γραμμής Συντάγματος.

Όταν το 1981 εφαρμόστηκε το ισχύον σύστημα αρίθμησης της ΕΑΣ με τους εννέα τομείς αστικών γραμμών, το «165» μετονομάσθηκε σε «040 Πειραιάς – Σύνταγμα» ενώ το «τοπικό» μέχρι τη Χαροκόπου αριθμήθηκε ως «912 Πειραιάς – Χαροκόπου»

Στη γραμμή «912» δρομολογούνταν οχήματα που βρίσκονταν σε εφεδρεία ή τα αποκαλούμενα «βοηθητικά». 

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Στιγμιότυπο από τα μέσα της δεκαετίας του '80 με F580 Βιαμάξ στη γραμμή του Συνττάγματος.
Όπως αναφέρουν παλιοί οδηγοί των ΗΣΑΠ, από το 1987 και μετά η γραμμή «912» (όπως επίσης και η γραμμή «844 Πειραιάς – Άγιος Γεώργιος» που ήταν επιβοηθητική προς αυτήν του Περάματος) εξυπηρετούνταν με δρομολόγια ως τις πρώτες απογευματινές ώρες και αποκλειστικά με Mercedes Benz F580 Βιαμάξ. Αυτό φυσικά δεν σήμαινε πως δεν δρομολογήθηκαν Volvo SB756 Σαρακάκη στις γραμμές αυτές ή τα θρυλικά F580 δεν κλήθηκαν να σηκώσουν το φόρτο αυξημένων απαιτήσεων σε δρομολόγια του Συντάγματος ή του Περάματος.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Το SB756 Σαρεακάκη υπ' αριθμόν 10 στη στάση του Νέου Φαλήρου προς Πειραιά. 
Μετά την απόσυρση των F580 -το 1994- τα SB756 εξυπηρέτησαν και στη γραμμή «912» εκατομμύρια επιβάτες με την αναμφισβήτητη συνέπεια και αξιοπιστία των ΗΣΑΠ εκείνης της εποχής. Η γραμμή καταργήθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 1999, μόλις η γραμμή «πέρασε» στη δικαιοδοσία της ΕΘΕΛ μαζί μ' αυτήν του Συντάγματος.


Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες
Στη στροφή από Δοϊράνης προς τη Χαροκόπου, εκεί που η τροχιά του "912" ενωνόταν με το "040". Φωτογραφία του Νίκου Καλλίδη από ιστορικό δρομολόγιο της 23ης Νοεμβρίου 2017.
Μπορεί να πέρασαν περισσότερες από δύο δεκαετίες από την κατάργηση της γραμμής, αλλά εκεί, στον ίδιο άξονα που διέρχεται το «040», η πλειοψηφία των επιβατών εξακολουθεί να λέει ότι πηγαίνει να πάρει το «πράσινο» ή κάνει συγκρίσεις της σημερινής εξυπηρέτησης από την Ο.ΣΥ. με τότε που περνούσαν τα «πράσινα» κάθε δύο ή τρία λεπτά… 

Περισσότερες δημοσιεύσεις 

για τα θρυλικά SB756 με ένα κλικ εδώ.


Διαβάστε περισσότερα: άστε ακόμα:







Translate