31/01/16

Θεσσαλονίκη 1964: «Άλλος για Χαριλάου»

Ντοκουμέντο από το παλαιό αρχείο της εφημερίδος «Αθηναϊκή»

Έχει περάσει περισσότερο από μισόν αιώνα μετά το στιγμιαίο κλικ τούτο, το οποίο έμεινε στην ιστορία. Συνεργάτης της εφημερίδος «Αθηναϊκή» έκανε ρεπορτάζ για τα προβλήματα και τα προτερήματα των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη


Ήταν το 1964, η εποχή που η τότε κυβέρνηση του Γεωργίου Παπανδρέου προσπαθούσε να δείξει ότι κάτι άλλαζε μετά την πτώση των κυβερνήσεων της ΕΡΕ και την αυτοεξορία του Κωνσταντίνου Καραμανλή στη Γαλλία, λίγο καιρό μετά τη δολοφονία του βουλευτή της ΕΔΑ Γρηγόρη Λαμπράκη στη Θεσσαλονίκη. 

Ο εκδότης της «Α» Γ. Παπαγεωργίου είχε συνδέσει το όνομά του με τον αποκαλούμενο «Ανένδοτο Αγώνα» της Ενώσεως Κέντρου και με το σύνθημα για το «114», γι’ αυτό επιχειρούσε επανειλημμένως να δείξει μέσω της εφημερίδας του ότι η ανάρρηση του Παπανδρέου στην εξουσία θα έφερνε ακόμα περισσότερη ευημερία στη χώρα και θα έλυνε τα προβλήματα των πολιτών. 

Οι εξελίξεις και τα γεγονότα που οδήγησαν στα Ιουλιανά του 1965 και στην Αποστασία είναι λίγο – πολύ γνωστά. Εμείς μένουμε στο ρεπορτάζ της «Αθηναϊκής» για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, το οποίο ήταν μάλλον αυστηρό με τους μετόχους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). 

Εδώ βλέπουμε ένα πανέμορφο λεωφορείο Bussing με αμάξωμα «Bussing Ελλάς» να επιβιβάζει εκτελώντας το δρομολόγιο «10 Χαριλάου – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός». Πρόκειται για το όχημα 608 του ΟΑΣΘ που κατασκευάσθηκε το 1962 με αριθμό κυκλοφορίας 157 568. 


Διαβάστε ακόμα: 





Translate