Το μουσειακό όχημα Mercedes Benz O317 της Βιαμάξ που κυκλοφόρησε ως 293 του 4ου κλιμακίου στο ΕΚΤΕΛ σε δοκιμαστική λειτουργία του κινητήρα του ύστερα από συντήρηση στο Α/Σ Πειραιώς.
Πολύ σύντομα θα προχωρήσει η ανακατασκευή του αμαξώματος.
Φυσικά, αναμένουμε τα σχόλιά σας...
αυτο το πανεμορφο βιαμαξ μηπως μετα τις διαδρομές του στην αθηνα συνέχισε στο αστικο κτελ Χανιών τη πορεία του μεχρι και τη δεκαετια του 90? ένα ίδιο με αυτο ήταν για καιρο παρατημένο στα Κουνουπιδιανά... φυσικά και έγραψε ιστορία στους δρόμους των Χανίων από την έλευσή του τη δεκαετία του 80 μέχρι και τις αρχές του 90 μαζί με το αδελφό του (που όμως φορούσε μάσκα μάλλον του 302 φαντάζομαι είτε από ανακατασκευή είτε από "πρωτοβουλία" κάποιου φαναρτζή - σήμερα είναι μάλλον κοτέτσι)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς έχουμε κάνει σημαντικές προσπάθειες για να εντοπίσουμε και να περισώσουμε λεωφορείο υπερμείζονος τύπου από την Κρήτη που κυκλοφόρησε αρχικώς στην Αθήνα, χωρίς να υπάρχει αποτέλεσμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο συγκεκριμένο όχημα εργάσθηκε ως 293 στο 4ο ΚΤΕΛ και μετά με τον αριθμό 2 στο αστικό ΚΤΕΛ Χαλκίδος.
Είναι εξαιρετικό όχημα κι όταν θα ολοκληρωθεί η αποκατάσταση του αμαξώματος θα μιλάμε για το μοναδικό ελληνικό Ο317, το οποίο θα είναι συγκρίσιμο με όλα τα ιστορικά κομμάτια που υπάρχουν στην Ευρώπη.
Mercedes O317 νομίζω πως είχε πάρει μεταχειρισμένο και η Πάτρα (ΑΣΕΠΑ/ΕΑΛΠ) για ένα διάστημα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, Mercedes F580 (που βρίσκω ότι, από πλευράς αμαξώματος, έχει ομοιότητες με το Ο317) είχε χρησιμοποιήσει το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων.
Με τον αρχικό του (υποδαπέδιο) κινητήρα, το είχα δει να κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης καπου στα μέσα του 1986 (νομίζω).
Το καλοκαίρι του 1994, που ξαναπήγα στα Γιάννενα, το ξαναείδα, αλλά του είχαν αφαιρέσει τον αρχικό του κινητήρα και του είχαν προσαρμόσει μπροστινό κινητήρα (τι λένε οι τεχνικοί σας, είναι δυνατές τέτοιες μετατροπές;). Ο κινητήρας αυτός, από τον ήχο του, έμοιαζε να είναι και πάλι Mercedes, από αυτούς που είχαν τα λεωφορεία τύπου OF (μη σας πάρω και στο λαιμό μου, δεν είμαι και πολύ σχετικός).
Τέτοιους κινητήρες είχαν προσαρμόσει και σε ένα AEC αμαξώματος Ρεντούμη (νομίζω) και σε ένα Guy αμαξώματος ΕΛΒΙΑΜ (στην ανακατασκευή του αμαξώματος βοήθησε η τοπική εταιρία του Γκρέμου).
Αργότερα, όταν "κόπηκε", το είδα παρατημένο σ' ένα χωράφι, στο δρόμο που οδηγεί στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.
Πολλά είπα, ελπίζω το τελευταίο να σας βοηθήσει να το βρείτε, αν σας ενδιαφέρει να το ανακατασκευάσετε... (αν και δεν ξέρω σε τι κατάσταση θα το βρείτε και ΑΝ το βρείτε...)
Αυτά και ελπίζω να μη σας κούρασα...
vpaparos@gmail.com
vpaparos@hotmail.com
Στο facebook: Victor Paparos
Στο προηγούμενο σχόλιό μου, αυτό το λεωφορείο είχα υπόψη μου όταν έλεγα για τα λεωφορεία τύπου OF.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://leoforeia.gr/photos2/displayimage.php?album=113&pid=354#top_display_media
Επίσης, τα ΚΤΕΛ Ιωαννίνων είχαν αγοράσει από τη ΒΙΑΜΑΞ κάποια λεωφορεία που, εξωτερικά, ήταν ίδια με τα F580S, όμως ο κινητήρας ήταν μπροστά (εκ κατασκευής). Χρήστης του ανωτέρω site, μου είχε πει τι ακριβώς τύπος λεωφορείου ήταν αυτός. Θυμαμαι όμως μόνο το "OF". Εσείς γνωρίζετε για ποιον τύπο λεωφορείου πρόκειται;