Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου 2014

Το VOLVO με τον αριθμό 10 στη Σαλαμίνα

Αυτό είναι το ιστορικό Volvo του Μήτσου Σταμπάμπα από το ΚΤΕΛ Σαλαμίνος ή αλλοιώς το ιστορικό 21ον ΚΤΕΛ... 

Τραβήχθηκε το 1983 από Ολλανδό ερευνητή και λάτρη των συγκοινωνιών. Ο μπαρμπά - Μήτσος διακρίνεται πάνω στο τιμόνι που τίμησε επί 40 χρόνια αδιάκοπου κάματου. 

Πολλοί θυμούνται την αγάπη που είχε στο λεωφορείο του, το "10", τον ήχο από τον  κινητήρα του οποίου αφουγκραζόταν όποτε εκτελούσε δρομολόγιο από και προς το Αιάντειο, με τον δεύτερο οδηγό που είχε, τον Στράτο. Καμμιά φορά, μάλιστα, ο μπάρμπα Μήτσος έβγαινε στη 12η στάση για μια βόλτα μέχρι το τέρμα και μετά επέστρεφε  στο σπίτι του.

Άλλες φορές ήξερε ότι ο παλιός εισπράκτοράς του, ο Μανώλης Φαφούτης, ήταν στη "γύρα" για έλεγχο κομίστρου κι έπιανε μαζί του την κουβέντα.

Το 1992, ο Μπούτσης έβγαινε στη σύνταξη και συμφώνησε να πωλήσει το λεωφορείο και την άδεια του στον σημερινό πρόεδρο του ΚΤΕΛ Σαλαμίνος Α.Ε. κ. Κώστα Γαβριήλ με την προϋπόθεση ότι θα το δούλευε ως την τελευταία ημέρα της κυκλοφορίας του. Έτσι κι έγινε. 

Όταν αυτό το υπέροχο Volvo αποσύρθηκε στο αμαξοστάσιο του Ζορμπαλά και αντικαταστάθηκε από ένα μεταχειρισμένο Scania με αμάξωμα Δανίας, ο μπαρμπά Μήτσος έβλεπε το "γέρο" του να... ξεκουράζεται και να αργοπεθαίνει.   

Είναι κρίμα που δεν σώσαμε αυτό το εργαλείο που στα τέλη της ζωής του είχε κινητήρα Bussing 260 και πήγαινε με τις μπάντες.

Αυτό το υπέροχο λεωφορείο, το οποίο ήταν αδελφάκι με το εξίσου θαυμάσιο "8", έγινε γραφείο για την πίστα καρτ κοντά στο ξενοδοχείο του Αιαντείου. Σε κάποια στιγμή κάποιοι με "καΐκια" αφαίρεσαν τον κινητήρα του λεωφορείου και τέλος, για 150 ευρώ το έκοψαν επί τόπου με οξυγόνα γύφτοι. 


Τέτοιου τύπου λεωφορεία είχαν κυκλοφορήσει και στην Αθήνα. 





Translate