Δευτέρα, 31 Δεκεμβρίου 2012

Στην Παλιά Κοκκινιά με Volvo B615 του 5ου ΚΤΕΛ

Παραμονή Πρωτοχρονιάς 1959, Παλιά Κοκκινιά Πειραιώς
Ο φωτορεπόρτερ Φώτης Φλώρος ήταν ο άνθρωπος που κράτησε ζωντανές μνήμες από το 5ο ΚΤΕΛ που βρισκόταν στην οδό Θηβών 40, στην Παλιά Κοκκινιά. Δεν υπήρχε γιορτή ή επίσημο γεγονός χωρίς να λείπει ο «φωτογράφος», το οποίο συμπαθούσε ο αείμνηστος (και ίσως καλύτερος) πρόεδρος Χρήστος Πλαταράς.


Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1959 ο Φλώρος είχε προσκληθεί να φωτογραφήσει το προσωπικό και τα λεωφορεία του 5ου ΚΤΕΛ, γεγονός που το συνδύασε με ρεπορτάζ στη Λεύκα και στον Πειραιά. Το άλμπουμ εκείνης της εποχής διατηρείται ως σήμερα ακόμα και στο αρχείο συγγενών των πρώην μετόχων του «πειραιώτικου ΚΤΕΛ».

Σήμερα σας παρουσιάζουμε φωτογραφία που τράβηξε ο Φλώρος στο σημείο που η οδός Ρετσίνα προεκτείνεται στη λεωφόρο Θηβών με θεωρητικό όριο τις γραμμές των Σιδηροδρόμων Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ), δηλαδή των τραίνων που συνέδεαν με δίκτυο σταθερής κανονικής τροχιάς τον Πειραιά (σταθμός Αγίου Διονυσίου) με τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και τη Θράκη.

Στο κάδρο που πέρασε στην ιστορία φαίνεται το 93 του 5ου ΚΤΕΛ, ένα Volvo B63506 με αμάξωμα που έφτιαξε ένας αδικημένος μάστορας της αμαξοποιΐας, ο Ηλιόπουλος. Πιο δίπλα φαίνεται ένας συμπαθής ποδηλάτης με ζωγραφισμένη την αγωνία του μεροκάματου στο πρόσωπό του.

Πιο πίσω το μουλάρι με τα λαχανικά του πλανόδιου μανάβη και μια τρίκυκλη μοτοσυκλέτα που συνήθως μετέφερε πάγο. Στο ρεύμα ανόδου της Θηβών διακρίνονται ένα «χασανιώτικο» με αμάξωμα Ταγκαλάκη κι ένα κουκλίστικο Mercedes OP-315 με αμάξωμα «Βιαμάξ». 

Μια εικόνα τόσο νοσταλγική και τόσο όμορφη!





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.