Ἡ οἰκία Μιαούλη καί τό Volvo Ἠλιόπουλου

Ἕνα στιγμιότυπο τοῦ 1963, σέ ἕνα σημεῖο πού δέν ὑπάρχει πιά...

Αὐτή ἡ νύχτα μένει: Ἡ σκηνή πού ἔγινε viral ἀπό τό κοινό!

Ἡ ἐπεισοδιακὴ ἄφιξη δύο τραγουδιστριῶν ἀπὸ τὴν Ξάνθη στὸ Ἀγρίνιο μὲ τὸ λεωφορεῖο.

Ἑπτά κλίκ πού μᾶς γυρίζουν στή δεκαετία τοῦ '70

Ἀποκλειστικὲς ἀπεικονίσεις ἀπὸ τὸ «The Little Drummer Girl» τοῦ κ. Πὰρκ Τσὰν Γοὺκ γιὰ τὸ BBC.

Τέσσερις θρύλοι στό Decemberfest τῶν Busoldtimers

Μεγαλύτερη ἀπὸ ποτὲ ἡ ἐτήσια συνάντηση τῶν ἱστορικῶν λεωφορείων.

Ἀποκριάτικη συνεστίασις τῷ 1962 εἰς τήν οἰκίαν Βεργῆ

Ἡ φωτογραφία του Κλεισθένους δημοσιεύεται γιὰ πρώτη φορά, 62 ἔτη μετὰ τὴν λῆψιν της.

22/02/10

Η επιστροφή του... Βίκινγκ


























Στιγμιότυπα από τη δοκιμαστική διαδρομή με μουσειακό αστικό λεωφορείο “Volvo SB765” στον Πειραιά, το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2010.

Το όχημα κατασκευάσθηκε στο εργοστάσιο αμαξωμάτων «Αφοι Σαρακάκη» ΑΕΒΕ και κυκλοφόρησε στις 21 Απριλίου 1981. Τον Νοέμβριο 2009 παρουσιάσθηκε με άλλα μουσειακά λεωφορεία στην 6η διεθνή έκθεση “LOGISTICS Αποθήκη – Μεταφορές”. Επισκευάσθηκε με την επίβλεψη της ΛΑΕΓΕ στη μονάδα επισκευών και αποκαταστάσεων του Ομίλου Σαρακάκη.
© ΛΑΕΓΕ – LAEGE / Αφοι ΛΑΖΑΡΟΠΟΥΛΟΙ / Φωτογραφίες: Γιώργος Διαμαντάκης

16/02/10

Διαδρομές στο χρόνο

Της ΜΑΙΡΗΣ ΠΙΝΗ

Δυο νέοι άνθρωποι, δυο αδέλφια, ένας μηχανικός του Εμπορικού Ναυτικού -εξειδικευμένος στις μηχανές, τα λάδια και τα γράσα- και ένας «δικός μας συνάδελφος» δημοσιογράφος και μέλος της ΕΣΗΕΑ, με τις προσπάθειές τους επανέφεραν τις μνήμες από τα μπλε λεωφορεία, που κυκλοφορούσαν την περασμένη πεντηκονταετία στην Αθήνα και στο Λεκανοπέδιο και αποτέλεσαν τη ραχοκοκκαλιά της ΕΑΣ.

Πρόκειται για τους Βαγγέλη και Χάρη Λαζαρόπουλο, οι οποίοι, αντί άλλων πολύτιμων συλλεκτικών αντικειμένων, συλλέγουν παλιά λεωφορεία -σαν και αυτά που θαυμάζουν οι νεότεροι μέσα από τις κλασικές και ανικανοποίητα γοητευτικές ταινίες του ασπρόμαυρου ελληνικού κινηματογράφου- τους κάνουν γενική και δομική ανάπλαση στοχεύοντας να «ξαναρίξουν» τα λεωφορεία στους δρόμους και να συμβάλουν στη ζωντανή εγγραφή της ιστορίας των αστικών συγκοινωνιών και στη συγκρότηση του Εθνικού Μουσείου Μεταφορών στο παλιό εργοστάσιο του ΟΣΕ στη Λεύκα της Παλιάς Κοκκινιάς.

Έτσι τα δυο αδέλφια συμπεριλήφθηκαν στη φετινή έκδοση του «Βιβλίου των ελληνικών ρεκόρ». Και καταχωρίσθηκαν στο κεφάλαιο των μεγάλων συλλεκτών με τον μεγαλύτερο στόλο... ιστορικών λεωφορείων.

«Ήταν μια οφειλόμενη τιμή προς τους γονείς μας και ιδιαίτερα προς τη μητέρα μας, που τη χάσαμε το 2005 και ήταν ιδιοκτήτρια λεωφορείου, αλλά και την οικογένειά της, που ήταν παραδοσιακοί λεωφορειούχοι. Ο πατέρας μας ήταν στρατιωτικός, ωστόσο και αυτός αγάπησε τα λεωφορεία» λέει ο Χάρης Λαζαρόπουλος.
Οι αδελφοί Λαζαρόπουλοι έχουν αναστήσει με όλη τη σημασία της λέξης 14 λεωφορεία, (φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις της ΕΘΕΛ).
Άλλα τα αγόρασαν παροπλισμένα ή ως παλιοσίδερα από τους παλαιούς ιδιοκτήτες τους, άλλα τα βρήκαν σε νταμάρια, διαλυμένα, διαβρωμένα, δίχως ίχνος από τη ζωή που είχαν κάποτε.«Παλιότερα τους λεωφορειούχους τούς αποκαλούσαν εφοπλιστές της ξηράς, διότι έδιναν ζωή και μεροκάματο σε δεκάδες ειδικότητες. Τα λεωφορεία δεν εισάγονταν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά "χτίζονταν" στην Ελλάδα» μας εξήγησε ο αρχαιότερος λεωφορειούχος της Αττικής, ο Δημήτριος Ηλίας. Γιος λεωφορειούχου από τη δεκαετία του 1930.
Σήμερα τα δυο αδέλφια σε συνεργασία με τον Όμιλο Σαρακάκη και τη διοργανώτρια εταιρεία της έκθεσης «LOGISTICS Αποθήκη - Μεταφορές» Τ-Expo, την αρωγή του τέως διευθυντή της ΕΘΕΛ Δ. Κοκόρη, του πρώην γ.γ. του υπουργείου Συγκοινωνιών-πρέσβη Δ. Πλατή και του καθηγητή Σίμου Σιμόπουλου και την καθοδήγηση παλιών τεχνιτών και με πολλή προσωπική δουλειά, έδωσαν ζωή στα παλιά λεωφορεία.
«Η πατέντα -εξηγεί ο Χάρης Λαζαρόπουλος- προερχόταν από τα εργοστάσια της Γερμανίας, της Σκανδιναβίας, της Αγγλίας. Τα αμαξώματα κατασκευάζονταν από ελληνικά εργοστάσια. Βιαμάξ, Σαρακάκης, Ρεντούμης, Ελευθεριάδης, Ταγκαλάκης, Ηλιόπουλος, ΒΙΟ, η VELO· σιδηροκατασκευαστές, μηχανικοί, φανοποιοί, ξυλουργοί, ηλεκτρολόγοι, ταπετσέρηδες, διακοσμητές εργάζονταν για την κατασκευή τους. Οταν αυτά έβγαιναν στην κυκλοφορία ένας άλλος κύκλος ανθρώπων όπως οδηγοί, εισπράκτορες, ελεγκτές, σταθμάρχες, μηχανικοί και υπάλληλοι στα εργοτάξια έβρισκαν δουλειά».
Το περασμένο καλοκαίρι δύο από τα λεωφορεία οι νέοι τους ιδιοκτήτες τα παραχώρησαν στην εταιρεία «Ελληνική Θεαμάτων» για τις ανάγκες της περιοδείας-παράστασης «Ελένη».
Στόχος των δύο αδελφών είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου θεματικού πάρκου με πρότυπη λειτουργία στις εγκαταστάσεις του σιδηροδρομικού εργοστασίου του ΟΣΕ στην περιοχή Λεύκα της Παλιάς Κοκκινιάς, στο πρότυπο ανάλογων μουσείων του εξωτερικού, όπως αυτού στη Στουτγάρδη, και των μουσείων αυτοκινήτων στις παλιές εγκαταστάσεις του εργοστασίου της FIAT στο Τορίνο. Σ' αυτές τις πόλεις έχει δημιουργηθεί ένα σύγχρονο μουσείο βιομηχανικής αρχαιολογίας με λεωφορεία, τρένα, τραμ, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, ώστε να συνδυαστεί με δράσεις για την περιβαλλοντική και οικολογική συνειδητοποίηση.
«Οι εγκαταστάσεις του ΟΣΕ θα μπορούσαν με αυτόν τον τρόπο να μετατραπούν στην "Τεχνόπολη του Πειραιά", όπου θα διοργανώνονται συγκοινωνιακά συνέδρια ή θα προσελκύονται ειδικές ομάδες τουριστών απ' όλη την Ευρώπη. Παράλληλα, η ανάδειξη της παλαιάς «ροτόντας» του εργοστασίου και η αναπαλαίωση υποδομών που κατασκευάστηκαν επί κυβέρνησης Τρικούπη θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς για μια περιοχή ξεχασμένη και παραμελημένη, όπως η Παλιά Κοκκινιά», καταλήγει ο Χάρης Λαζαρόπουλος. *

Δημοσιεύθηκε στη "Σαββατιάτικη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" της 13ης Φεβρουαρίου 2010, σελίδα 41.

Περισσότερα στη διεύθυνση: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=131875

11/01/10

Πυρετώδης ετοιμασία

Στην τελική φάση βρίσκεται η ανακατασκευή του μουσειακού αστικού λεωφορείου Scania Vabis BF76, πρώην 23 του 6ου κλιμακίου ΕΚΤΕΛ, των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου. Μόλις ολοκληρωθεί αυτό το μεγάλο έργο αποκατάστασης, θα ολοκληρωθεί η ανακατασκευή ενός ακόμα ιστορικού λεωφορείου.
Παρακολουθήστε τις φωτογραφίες που ακολουθούν και ελήφθησαν μετά το πρόσφατο ρεπορτάζ που προβλήθηκε από την πρωϊνή εκπομπή του Mega.










17/12/09

Διαφημιστικό με παλιό λεωφορείο









Στιγμιότυπα από τα γυρίσματα της νέας σειράς διαφημιστικών μηνυμάτων γνωστής εταιρείας παροχής τηλεφωνικών πληροφοριών, στην οποία πρωταγωνιστεί ο ηθοποιός κ. Γιάννης Παπαθανάσης, μαζί με ένα ιστορικό λεωφορείο Mercedes Benz O 322.
Snapshots from the shootings for new advertisements about a telephone information number, in which stars the actor Mr Yiannis Papathanassis on a historical bus Mercedes Benz O 322.

Schnappschüsse von den Schießen für neue Reklameanzeigen über eine Telefoninformationszahl, in deren Sternen Schauspieler Herr Yiannis Papathanassis auf einem historischen Bus MERCEDES-BENZ O 322.

19/11/09

Στο παλιό εργοστάσιο του ΟΣΕ το Εθνικό Μουσείο Μεταφορών

Το περίπτερο "Ταξιδιώτες στο Χρόνο" του περιοδικού "Car&Truck" με μουσειακά λεωφορεία που κατασκευάσθηκαν στην Ελλάδα επισκέφθηκε ο βουλευτής Α’ Πειραιά κ. Δημήτρης Καρύδης μετά την ομιλία του στο “International Logistics Forum”, στο εκθεσιακό κέντρο "Metropolitan Expo" κατά τη διάρκεια της 6ης διεθνούς έκθεσης "LOGISTICS Αποθήκη - Μεταφορές".

Τον κ. Καρύδη συνόδευσαν ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος κ. Ελευθέριος Ιακώβου, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς κ. Γιάννης Σιαμάς και ο δημοσιογράφος κ. Χ.Κ. Λαζαρόπουλος (όπως φαίνεται στη φωτογραφία παραπλεύρως).

Ο βουλευτής είδε τρία μουσειακά λεωφορεία και άλλα οχήματα που διατέθηκαν από συλλέκτες και εταιρείες.
Σε ερώτηση του τηλεοπτικού σταθμού “SBC” για την επίσκεψή του στο περίπτερο, ο κ. Καρύδης δήλωσε:
«Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία που βρίσκεται σε εξέλιξη για τη δημιουργία ενός σύγχρονου θεματικού πάρκου με πρότυπη λειτουργία στις εγκαταστάσεις του σιδηροδρομικού εργοστασίου του ΟΣΕ στη Λεύκα της Παλιάς Κοκκινιάς. Στο πρότυπο ανάλογων μουσείων του εξωτερικού, όπως αυτού στη Στουτγάρδη, μπορεί να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο μουσείο βιομηχανικής αρχαιολογίας με λεωφορεία, τραίνα, τραμ, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και ηλεκτροκίνητρα λεωφορεία και να συνδυαστεί με δράσεις για την περιβαλλοντική και οικολογική συνειδητοποίηση.

Οι εγκαταστάσεις του ΟΣΕ θα μπορούσαν με αυτόν τον τρόπο να μετατραπούν στην «Τεχνόπολη» του Πειραιά όπου θα διοργανώνονται συγκοινωνιακά συνέδρια ή θα προσελκύεται ειδικές ομάδες τουριστών απ’ όλη την Ευρώπη. Παράλληλα, η ανάδειξη της παλαιάς «ροτόντας» του εργοστασίου και η αναπαλαίωση υποδομών που κατασκευάσθηκαν επί κυβέρνησης Τρικούπη θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς για μια περιοχή ξεχασμένη και παραμελημένη, όπως η Παλιά Κοκκινιά».

08/09/09

Άγρια "σουηδέζα" ετών... 49!

GR: Στιγμιότυπο από την εκκίνηση λειτουργίας πλήρως επισκευασμένου κινητήρος Scania Vabis D10 παλαιού λεωφορείου τύπου Β 7558 με αμάξωμα που κατασκευάσθηκε από τον Ελευθέριο Ελευθεριάδη το 1961. Το όχημα ανακατασκευάζεται από τους αδελφούς Χ. & Β. Λαζαρόπουλο. Λήψις: Σάββατο, 23 Μαΐου 2009, 9:47:30 π.μ.

ΕΝ: Snapshot from starting a fully repaired engine Scania Vabis D10 of an old type B 7558 Scania Vabis greek bus with Eleftherios Eleftheriades body which made in his factory at Palaea Kokkinia, Piraeus, in 1961. This is a rebuilding old bus from Ch. & V. Lazaropoulos Bros. Reception: Saturday, 23th May 2009, 9:47: 30 am.

D: Schnappschuß vom Anlassen einer völlig reparierten Maschine Scania Vabis D10 einer alten Art griechischer Bus b-7558 „Scania Vabis mit Eleftherios Eleftheriades Körper, der in seiner Fabrik bei Palaea Kokkinia, Piraeus bildete, 1961. Dieses ist ein umbauender alter Bus von Ch. & V. Lazaropoulos Bros. Aufnahme: Samstag, den 23. Mai 2009, 9:47: 30 morgens.

http://www.youtube.com/watch?v=HQRlmDYqazA&feature=channel

Στην τελική ευθεία για επανακυκλοφορία

GR: Πλήρως επισκευασμένο μουσειακό αστικό λεωφορείο της δεκαετίας του '60, μάρκας Scania Vabis, τύπου BF 76 με κινητήρα D 11 και αμάξωμα κατασκευασμένο από τον Κωνσταντίνο Ρεντούμη στην Αθήνα. Επιμέλεια ανακατασκευής: Β. & Χ. Λαζαρόπουλος, ανάδοχος έργου: Θεόδωρος Σκουλίδης. Λήψη: Σάββατο, 13 Ιουνίου 2009, 5:03:48 μμ.
EN: Completely remanufactured museum urban bus Scania Vabis BF 76, made at middle 60s at Athens, Greece, by Konstantinos Rentoumis Body Works. It has repaired engine Scania Vabis D 11. Assiduity of reconstruction: LAEGE - Lazaropoulos Bros, contractor of work: Theodore Skoulides. Reception: Saturday, 13 June 2009, 5:03: 48 pm.
D: Scania Vabis Bus des vollständig remanufactured Museums städtischer BF 76, gebildet an den mittleren sechziger Jahren in Athen, Griechenland, durch Körper-Arbeiten Konstantinos-Rentoumis. Es repariert Maschine Scania Vabis D 11. Emsigkeit der Rekonstruktion: LAEGE - Lazaropoulos Bros, Fremdfirma der Arbeit: Theodore Skoulides. Aufnahme: Samstag, den 13. Juni 2009, 5:03: 48 P.M.

12/08/09

Οι αφετηρίες στον Πειραιά

Κείμενο: Χ.Κ. Λαζαρόπουλος.
Φωτογραφίες: Εκδόσεις ΤΥΠΟC, αρχείο «ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ».

Οι κυριότερες αφετηρίες βρίσκονταν στα κεντρικότερα σημεία της πόλεως. Οι γραμμές που συνέδεαν τον Πειραιά με τα νέα προάστια βρίσκονταν στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, πλαγίως του Δημοτικού Θεάτρου, ενώ αφετηρίες υπήρχαν και πίσω από το χώρο του παλαιού δημαρχείου, γνωστές και ως «Αφετηρία» του Ωρολογίου».
Μετά την απομάκρυνση των Λεμονάδικων, πίσω από την πλατεία Καραϊσκάκη δημιουργήθηκαν αφετηρίες δεκάδων γραμμών.

Στα δύο ρεύματα της οδού Εθνικής Αντιστάσεως είχαν εγκατασταθεί οι αφετηρίες των περισσότερων τοπικών γραμμών του Πειραιά ενώ στην πλατεία Λουδοβίκου, μπροστά στο σταθμό του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, υπήρχε ο μεγαλύτερος κόμβος συνδυασμένων μέσων.
Λίγα πράγματα θυμίζουν εκείνη την εποχή και την ορθολογική οργάνωση που είχε γίνει. «Στις αφετηρίες της πλατείας Καραϊσκάκη συνυπήρχαν μια εποχή λεωφορεία του 3ου και του 5ου ΚΤΕΛ. Με τον τρόπο αυτό, οι μέτοχοι διαφορετικών ΚΤΕΛ γνωρίζονταν μεταξύ τους, όπως οι οδηγοί και οι εισπράκτορες», αφηγείται ο κ. Νίκος Νικολόπουλος.
Πλατεία Καραϊσκάκη
Ο ιδιοκτήτης του 5/144 θυμάται πως κάθε εποχή, η πλατεία ήταν σημείο αναφοράς για όσους εργάζονταν στις συγκοινωνίες. «Το καλοκαίρι απολαμβάναμε τη σκιά των δέντρων και τη μυρωδιά της θάλασσας, το φθινόπωρο συμμετείχαμε στην αγωνία των μαθητών για τα σχολεία και τα φροντιστήρια, το χειμώνα νοιώθαμε τη θαλπωρή της στολισμένης πόλης και της φάτνης, την άνοιξη αισθανόμασταν τις μυρωδιές από τις αγγελικές, τα πεύκα και τις λεύκες», λέει και χαϊδεύει το κάτασπρο μουστάκι του με το δεξιό χέρι του.

Στην πλατεία Καραϊσκάκη βρίσκονταν οι αφετηρίες των γραμμών προς Δάσος Χαϊδαρίου, Δαφνί, Ελευσίνα, Αγίους Αναργύρους μέσω Αιγάλεω, καθώς οι τοπικές προς τις συνοικίες που αναπτύχθηκαν γύρω από το λιμάνι (Χαραυγή, Ευγένεια, Άγιος Αντώνιος, Άγιος Μηνάς). Έως το 1991 δεν άλλαξε τίποτα εκεί.
Λίγο πριν σημειωθούν τα γνωστά έκτροπα με την ΕΑΣ, κάποιοι φωστήρες κατήργησαν αυτές τις αφετηρίες με αποτέλεσμα να ξεσηκωθούν οι επιβάτες. Όταν επέστρεψαν τα λεωφορεία, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες σε σιωπηλή συμφωνία με το δήμο Πειραιά κατέλαβαν μία λωρίδα όπου στάθμευαν τα λεωφορεία των γραμμών Ελευσίνος, Αγίου Αντωνίου, Αμφιάλης και Αγίου Μηνά, ενώ γκρεμίστηκαν τα υπόστεγα για τους επιβάτες.
Η εικόνα των αφετηριών του λιμανιού σήμερα, δεν είναι και η καλύτερη παρότι εξυπηρετεί πολύ μεγάλο ποσοστό επιβατών. Δημοτικό Θέατρο Δίπλα από το Δημοτικό Θέατρο, στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου, υπήρχαν οι αφετηρίες των λεωφορείων ένωναν τον Πειραιά με τα νότια και τα βόρεια προάστεια. «Στην τότε βασιλέως Κωνσταντίνου περνούσε το τραμ. Οι αφετηρίες των λεωφορείων ήταν διάσημο σημείο μετεπιβίβασης από το κέντρο του Πειραιά προς όλες τις κατευθύνσεις» επισημαίνει ο κύρ-Λάζαρος, οδηγός του 5/159.
Οι αφετηρίες μετακινήθηκαν στην οδό Κλεισόβης στο Χατζηκυριάκειο έως τη δεκαετία του 1980, οπότε καταργήθηκαν πολλές γραμμές που συνέδεαν τον Πειραιά με την Κηφισιά, τον Άγιο Στέφανο, το Ψυχικό και άλλες περιοχές. Οι αφετηρίες στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως άφησαν ιστορία.
Από το 1948 και μετά, στις δύο πλευρές αυτής της εμπορικής οδού του Πειραιά υπήρχαν οι αφετηρίες και τα τέρματα των βασικότερων τοπικών και μεσαίων γραμμών που συνέδεαν το λιμάνι με την Παλιά Κοκκινιά, τα Άσπρα Χώματα, το Γ´ Νεκροταφείο, τη Νεάπολη, τον Κορυδαλλό και την Αγία Βαρβάρα. «Όσο υπήρχαν εκεί τα λεωφορεία, τα καταστήματα είχαν δουλειά.
Οι καταστηματάρχες φρόντιζαν ώστε οι διανομείς να έρχονται πολύ νωρίς το πρωί για να μην παρακωλύουν το συγκοινωνιακό έργο», εξηγεί ο παλαιός οδηγός κ. Γ. Μπαφάκης.
Λεωφορειόδρομοι
Στη δεκαετία του 1990, σχεδιάστηκε η δημιουργία λεωφορειοδρόμων στη μέση των οδών Εθνικής Αντιστάσεως και Γούναρη με αποτέλεσμα να καταργηθούν οι αφετηρίες και να απαξιωθούν ορισμένες τοπικές γραμμές, όπως η «907 - Παλ. Κοκκινιά», η οποία και καταργήθηκε αδικαιολόγητα. Κάποιες άλλες μεταφέρθηκαν στις νέες αφετηρίες του Ξαβερίου ενώ οι γραμμές της Νεαπόλεως έγιναν κυκλικές.

Η απομάκρυνση των αφετηριών προκάλεσε οικονομική κρίση και αναδουλειά σε παραδοσιακά εμπορικά καταστήματα (όπως τα Υφάσματα Ιωσηφίδη, τα Μπαχαρικά Μάνος, ο Άσσος). Οι λεωφορειόδρομοι των οδών Εθνικής Αντιστάσεως και Δ. Γούναρη έχουν καταργηθεί με ευθύνη του Δήμου Πειραιά και της Τροχαίας ενώ η εποπτεία των δρομολογίων γίνεται πλέον χάρη στην εμπειρία ορισμένων σταθμαρχών που έχουν απομείνει στο δίκτυο. Παλιές αφετηρίες υπήρχαν επίσης στην οδό Φίλωνος όπου ξεκινούσε το λεωφορείο που συνέδεε τον Πειραιά με την Ομόνοια, αλλά και στην οδό Μακράς Στοάς (πλαγίως της μητροπόλεως Πειραιώς), όπου βρισκόταν η αφετηρία των λεωφορείων προς Αγία Παρασκευή και Αγίους Αναργύρους μέσω Κηφισού.

Με το αφιέρωμα αυτό, το «Car&Truck» δίνει μια διαφορετική διάσταση στις συζητήσεις για την αναμόρφωση του δικτύου αστικών συγκοινωνιών και τις επικείμενες απομακρύνσεις αφετηριών από κεντρικά σημεία της Αθήνας και του Πειραιά.

16/07/09

Ειδικό αφιέρωμα από το "Mega Πρωϊνό"

Απόσπασμα από την εκπομπή "Mega Πρωϊνό" που μεταδόθηκε την Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009. Ο κ. Χάρης Λαζαρόπουλος με το ρεπόρτερ κ. Γιάννη Σωτηρόπουλο και τους παρουσιαστές κ.κ. Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Δημήτρη Τάκη μιλούν για την ανακατασκευή του ιστορικού Scania Vabis 6/23 της συλλογής Λαζαρόπουλου, ένα μοναδικό μουσειακό Scania Vabis BF76 που κατασκευάσθηκε από τον αμαξοποιό Κωνσταντίνο Ρεντούμη και ανακατασκευάζεται από τον κ. Θεόδωρο Σκουλίδη.

Στη μετάδοση ο κ. Λαζαρόπουλος μετέφερε τη δέσμευση που έδωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών κ. Δημήτρης Πλατής για τη δημιουργία του Εθνικού Μουσείου Μεταφορών (Ε.Μ.ΜΕ.) στις εγκαταστάσεις του παλαιού σιδηροδρομικού εργοστασίου του ΟΣΕ στη Λεύκα της Παλιάς Κοκκινιάς.

Με την προοπτική αυτή συμφωνεί και ο δήμαρχος Πειραιά κ. Παναγιώτης Φασούλας, ο οποίος μάλιστα το συνδέει με την ανάπτυξη του άξονα πρασίνου και πολιτισμού στο παλαιό εργοστάσιο Δηλαβέρη, το πρώην κτήμα Ρετσίνα, το εργοστάσιο του ΟΣΕ, τη μετατροπή της ΧΡΩΠΕΙ σε Μητροπολιτικό Πάρκο και την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης του Πειραιά.

07/07/09

Νέο διαφημιστικό με παλιό λεωφορείο

Το νέο τηλεοπτικό μήνυμα που δημιούργησε η διαφημιστική εταιρεία "Big Shot" για λογαριασμό γνωστής εταιρείας παροχής τηλεφωνικών υπηρεσιών. Γυρίστηκε πρόσφατα στην Παλιά Κοκκινιά σε ένα ανακατασκευασμένο λεωφορείο Μερσεντές (Mercedes Benz) Ο322 με ελληνικό αμάξωμα "Βιαμάξ".


Εκτός από τη θέση του οδηγού και το εσωτερικό εμπρόσθιο μέρος, διακρίνονται επίσης τα συστήματα αλλαγής δρομολογίων και στο εξωτερικό πλάνο, μερικά παλαιά δρομολόγια που είναι περασμένα στις ταμπέλες του λεωφορείου.

29/04/09

Ελληνικό ρεκόρ στα ιστορικά λεωφορεία

Δημοσιεύεται το εξής κείμενο στο περιοδικό "Car&Truck" στο τεύχος που κυκλοφορεί:

«Ένας δικός μας άνθρωπος, ο ειδήμων των ιστορικών (αλλά και των νεώτερων) λεωφορείων κ. Χάρης Λαζαρόπουλος συμπεριλήφθηκε μαζί με τον αδελφό του κ. Βαγγέλη Λαζαρόπουλο στη φετινή έκδοση του «Βιβλίου των ελληνικών ρεκόρ». Τα δύο αδέλφια καταχωρήθηκαν στο κεφάλαιο των μεγάλων συλλογών ως οι συλλέκτες με το μεγαλύτερο στόλο… ιστορικών λεωφορείων.

Στο λιτό κείμενο της σελίδας 116 αναφέρεται το έργο, η δραστηριότητα και οι στόχοι τους για τη διάσωση ιστορικών λεωφορείων με αμαξώματα ελληνικής κατασκευής. Η συνοδευτική φωτογραφία απεικονίζει τους Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλο να μελετούν ένα αρχιτεκτονικό σκαρίφημα για την ανακατασκευή ενός ιστορικού Scania Vabis B7153, του 23 του 4ου ΚΤΕΛ με αμάξωμα Βλαβιανού.
Ελπίζουμε να καταχωρηθούν και στην επόμενη έκδοση των ελληνικών ρεκόρ με ακόμα περισσότερα λεωφορεία, αλλά και το όνειρό τους για τη συγκρότηση του Εθνικού Μουσείου Μεταφορών στο παλιό εργαστάσιο του ΟΣΕ στη Λεύκα της Παλιάς Κοκκινιάς».





28/04/09

Μουσειακό λεωφορείο συμπρωταγωνιστεί σε διαφήμιση

Διαφημιστικό μήνυμα που γυρίστηκε πρόσφατα για εταιρεία παροχής τηλεφωνικών πληροφοριών από τη διαφημιστική εταιρεία "Big Shot".

"Πρωταγωνιστεί" ο ηθοποιός κ. Γιάννης Παπαθανάσης ενώ διακρίνεται ένα πολύ όμορφο Mercedes Benz O322 με αμάξωμα Βιαμάξ.

Το μουσειακό λεωφορείο διατέθηκε από τη ΛΑΕΓΕ.





Translate