Σάββατο, 27 Δεκεμβρίου 2014

Μια παρέα, μια βόλτα, ένα υπέροχο ιστορικό Volvo...

Η επανεμφάνιση ενός επισκευασμένους μουσειακού ελληνικού λεωφορείου έκλεψε καρδιές...

Κείμενο: Άννα Περπερίδου
Φωτογραφίες: Γιώργος Διαμαντάκης 

Τα φετινά Χριστούγεννα ήταν διαφορετικά σε όλα. Από τα τέλη Νοεμβρίου, ο Βαγγέλης ανέλαβε να κάνει μια μεγάλη χάρη στον μεγάλο αδελφό του. "Θες να το φτιάξουμε, αλλά θα βοηθήσεις" είπε στον Χάρη και δεν το σκέφτηκε πολύ. Κατέβασε το Volvo SB 756 στις εγκαταστάσεις του Κηφισσού κι άρχισε αμέσως τη δουλειά, ο ίδιος, με τα χέρια του και με τα εργαλεία του... 

Δεν το σκέφτηκε πολύ. Άρχισε με το κυριότερο πρόβλημα αυτού του λεωφορείου, το οποίο όπως πολλοί θα γνωρίζετε είναι τα συστήματα λειτουργίας των πορτών του. Ούτε αλλαγές, ούτε μετατροπές, ούτε τίποτε άλλο δεν χρησιμοποιήθηκε αλλά οι παλιές μπουκάλες και ηλεκτροπνευματικές που λύθηκαν σε ό,τι συνετέθησαν για να ξανασυναρμολογηθούν με μια μικρή πατέντα σε τόρνο που τις έκανε καινούργιες!

Οι πόρτες δουλεύουν καλύτερα κι από την εποχή που ήταν καινούργιες. Αμέσως μετά άρχισε η αμαξοδουλειά, οι αντικαταστάσεις λαμαρινών, οι αλλαγές σε φορμάικες της οροφής, οι μονώσεις στην οροφή, τα ηλεκτρικά και φυσικά τα μηχανικά. Καθημερινά από το πρωί ως αργά το βράδυ ο Βαγγέλης έφτιαχνε στον Κηφισό ενώ ο Χάρης όποτε έβρισκε ελεύθερο χρόνο πήγαινε εκεί που έβλεπε έναν θρύλο του Πειραιά να ξανανοιώνει. 

Το ημερολόγιο έγραφε Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014 όταν το "πράσινο" με τον αριθμό "34" βγήκε από τις εγκαταστάσεις της ΛΑΕΓΕ όπως όταν πρωτοβγήκε στο φως του ήλιου, τον Απρίλιο του 1981, μέσα από το αμαξοποιείο του εργοστασίου Σαρακάκη. Ύστερα από 33 χρόνια, αυτό το λεωφορείο έρχεται να συγκινήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό κριτή. 

Σταθερός φίλος και διαχρονικός υποστηρικτής της προσπάθειας των αδελφών Λαζαρόπουλου,
ο διακεκριμένος φωτορεπόρτερ κ. Γιώργος Διαμαντάκης. 
Όπως ανακοινώθηκε από το "busoldtimers.blogspot.gr", το δρομολόγιο προγραμματίσθηκε για τη δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων. Λίγο μετά τις 10 το πρωί της 26ης Δεκεμβρίου 2014 το Volvo ανέβηκε στα παλιά λημέρια του, στο Ξαβέριο. 

Δεκάδες φίλοι των παλιών ελληνικών λεωφορείων το υποδέχθηκαν με φωτογραφικές μηχανές και κάμερες. Μπήκαν μέσα, ταξίδεψαν μαζί του σε δύο δρομολόγιο στην τροχιά της γραμμής "040 / Πειραιάς - Σύνταγμα". Η ημέρα έκλεισε στα Καλύβια όπου οι Χάρης και Βαγγέλης Λαζαρόπουλος μαζί με τον Γιώργο Σπανό έκαναν ένα ταξίδι στο χρόνο όταν οι παρέες μαζεύονταν να πούνε τα δικά τους, να γλεντήσουν με τα παιδιά και τις οικογένειές τους, νοικοκυρεμένα και ελληνικά. 








Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.