Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2015

Ο θρυλικός "Τιτάνας" Volvo του Μπουχάγιερ στο ΚΤΕΛ Νάξου

Κατασκευάστηκε από τον Πατρινό αμαξοποιό Μπουχάγιερ


Θα μπορούσε να είναι το σήμα κατατεθέν του ΚΤΕΛ Νάξου αυτό το λεωφορείο, αλλά δυστυχώς δεν σώθηκε. Πρόκειται για τον αποκαλούμενο "Τιτάνα" σύμφωνα με τον Νίκο Κοκκινόπουλο, ένα Volvo B54 47 που κατασκευάσθηκε το 1972 από τον Πατρινό αμαξοποιό Μπουχάγιερ για το ΚΤΕΛ Νάξου.

Ο γιος του πρώτου ιδιοκτήτη του λεωφορείου κ. Μιχάλης Πιτταράς μας πληροφορεί ότι η κατασκευή του λεωφορείου όντως άρχισε το 1971, όπως αναφέρουν παλαιά αρχεία αλλά παραδόθηκε το καλοκαίρι του 1972 από το αμαξοποιείο Μπουχάγιερ. 

Κυκλοφόρησε ανήμερα της Αγίας Μαρίνης, στις 17 Ιουλίου 1972, με αριθμό ανεμοθώρακα "1" και αρχικό εξαψήφιο αριθμό κυκλοφορίας, 416 218, με τον οποίο κυκλοφόρησε ως το 1982 οπότε ο λεωφορειούχος Πιτταράς πώλησε το λεωφορείο αυτό στον συνάδελφό του Σφυροέρα.

Μια ιστορική φωτογραφία που απεικονίζει τον "Τιτάνα" με αυτοκόλλητα στον ανεμοθώρακα στα οποία διακρίνεται το "τριφύλλι" του Παναθηναϊκού προέρχεται από την εποχή που ανήκε το λεωφορείο στην οικογένεια Σφυροέρα. 

Το 1984 ο Σφυροέρας αποφάσισε να αποσύρει αυτό το Volvo και να το αντικαταστήσει με ένα Mercedes Benz O 302 S3 Βιαμάξ, ένα από τα τελευταία που κατασκευάσθηκαν από το ελληνικό εργοστάσιο και κυκλοφορούσε επαξίως ως μερικά χρόνια πριν. 

Ο "Τιτάνας" όμως ήταν πολύ σκληρός για να αποσυρθεί και να "πεθάνει" τόσο νέος. Εντάχθηκε και πάλι στο δυναμικό του 18ου ΚΤΕΛ Νάξου με τον συμβολικό αριθμό "13" (όχι εξαιτίας του προηγούμενου "βάζελου" ιδιοκτήτη του) και νέο αριθμό κυκλοφορίας ΑΧ-2972.

Εδώ δείτε φωτογραφία του λεωφορείου στα τέλη της δεκαετίας του '80 όπως μας την έστειλε ο φίλος μας, ο κ. Στέλιος Προμπονάς. 

Παρέμεινε σε λειτουργία για πολλά χρόνια ακόμα, όταν δυστυχώς αντικαταστάθηκε με ένα μεταχειρισμένο χρέπι Ο303 εισαγωγής που κυκλοφορούσε πιο πριν στο ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας. 

Διαβάστε ακόμα: 






Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.