Σάββατο, 31 Ιανουαρίου 2015

ΕΡΕΥΝΑ: Πάμε με λεωφορείο, γιατί έτσι μας αρέσει!


Πρώτο σε χρήση, μεταξύ των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς παραμένει το λεωφορείο, κυρίως λόγω του διευρυμένου δικτύου που διαθέτει και όχι λόγω της ποιότητας της υπηρεσίας που παρέχει. 

Ωστόσο, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία Συγκοινωνίες Αθηνών, κυρίως λόγω ελλείψεων προσωπικού (οδηγών) αλλά και ανταλλακτικών, οι προσπάθειες αναδιάρθρωσης του δικτύου το τελευταίο διάστημα φαίνεται ότι έχουν θετική απήχηση στο κοινό.

Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της MRB για λογαριασμό της εταιρείας Συγκοινωνίες Αθηνών, ο βαθμός ικανοποίησης των επιβατών φαίνεται αρκετά ενισχυμένος, γεγονός στο οποίο συνέβαλε σημαντικά και η αναπροσαρμογή των κομίστρων. Οι αλλαγές, μάλιστα, στην τιμή του εισιτηρίου που τέθηκαν σε ισχύ τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαν θετική επίδραση στη συχνότητα των μετεπιβιβάσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των χρηστών.

Η νέα τιμολογιακή πολιτική ώθησε μεγάλη μερίδα των επιβατών στα μαζικά προϊόντα, η αγορά των οποίων σημείωσε ραγδαία αύξηση σε αντίθεση με τις πωλήσεις εισιτηρίων που μειώθηκαν. 

«Πρόκειται για ένα στοίχημα που έχουν όλοι οι συγκοινωνιακοί φορείς, η ενίσχυση της πελατειακής βάσης στα μαζικά προϊόντα, καθώς, εκτός από ρευστότητα, εξασφαλίζει τακτικούς επιβάτες που σε συγκοινωνιακό επίπεδο είναι και το ζητούμενο για κάθε εταιρεία μέσων μαζικής μεταφοράς», δηλώνει στην «Κ» ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Γρηγόρης Δημητριάδης

Το λεωφορείο αποτελεί το κύριο μέσο μετακίνησης, το οποίο ακολουθείται από το Ι.Χ., το μετρό και στη συνέχεια τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Οι άνδρες φαίνεται ότι κάνουν εκτενέστερη χρήση του Ι.Χ. απ’ ό,τι οι γυναίκες, οι οποίες επιλέγουν το λεωφορείο έναντι του Ι.Χ. τους. 

Οι βασικοί λόγοι μη χρήσης των ΜΜΜ είναι ότι οι μετακινούμενοι εξυπηρετούνται περισσότερο με το Ι.Χ. τους, ότι αποφεύγουν γενικώς τις συγκοινωνίες, δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε κάποια στάση ή σταθμό ή δεν τους ικανοποιεί η ταχύτητά τους.

«Αγαπημένο» εισιτήριο

Το «αγαπημένο» εισιτήριο των επιβατών είναι το ενιαίο του 1,20 ευρώ. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι οι μετεπιβιβάσεις έχουν αρχίσει να καθιερώνονται πλέον στις συνήθειες των χρηστών, το 47% των οποίων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί πάνω από ένα μέσο. 

Ο συνδυασμός των μέσων και γενικότερα ο τρόπος οργάνωσης των δρομολογίων ικανοποιεί το 61% των χρηστών. Το ποσοστό αυτό, ωστόσο, υποχωρεί στις περιοχές του Νότιου και Δυτικού Τομέα και στον Πειραιά. Η αξιοπιστία των μέσων, η εύκολη πρόσβαση σε σταθμούς και στάσεις, το κόστος μετακίνησης αποτελούν τους βασικούς παράγοντες προσέλκυσης επιβατών, όπως καταγράφονται από τα στοιχεία της έρευνας.

Αναλυτικά, ο βασικός λόγος χρήσης αστικών συγκοινωνιών είναι ότι βρίσκονται κοντά στους χρήστες (45%), εξυπηρετούν περισσότερο απ’ ό,τι το Ι.Χ. (28%), ενώ το χαμηλό κόστος (σε σχέση με το Ι.Χ.) είναι το τρίτο κατά σειρά (24%) κίνητρο για την επιβίβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ακολουθεί (22%) το φθηνό εισιτήριο. 

Στη συνέχεια, η έλλειψη εναλλακτικής (21%) αποτελεί τον επόμενο λόγο, ενώ στο τέλος της λίστας είναι η αξιοπιστία (13%), η ασφάλεια (9%) και ότι είναι ξεκούραστα (8%). Πρωταρχικός λόγος για τον οποίο δεν χρησιμοποιούνται οι αστικές συγκοινωνίες είναι ότι το Ι.Χ. βολεύει περισσότερο (80%), ενώ ακολουθεί το ότι δεν είναι γρήγορα (20%), δεν είναι κοντά η στάση (15%) και ότι δεν είναι αξιόπιστα (11%). Μεταξύ των ερωτηθέντων το κανονικό εισιτήριο (αξίας 1,20 ευρώ) βρίσκεται πρώτο (54%) στα προϊόντα, ενώ ακολουθούν το μειωμένο εισιτήριο (20%), η μηνιαία κάρτα (30 ευρώ) και η ετήσια κάρτα.

Μετρό και λεωφορείο

Αυξάνονται σταδιακά οι μετεπιβιβάσεις, που είναι και το ζητούμενο σε συγκοινωνιακό επίπεδο προκειμένου τα μέσα να λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους, καθώς σύμφωνα με την έρευνα, 47% κάνουν μετεπιβιβάσεις. 

Η πλειονότητα των μετεπιβιβάσεων συναντάται μεταξύ των ηλικιών 18-24 και ακολουθεί η ομάδα 25-34. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως το 16% δήλωσε ότι πραγματοποιεί μετεπιβιβάσεις συχνότερα απ’ ό,τι στο παρελθόν, ενώ ο συχνότερος συνδυασμός μέσων είναι το μετρό και το λεωφορείο.






Translate