Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2015

Σπάνια φωτό: Ο Βιλλιώτης και το Scania του, στο ΚΤΕΛ Σαλαμίνος


Δεν θα μπορούσα να μην γράψω και να μην σχολιάσω τη φωτογραφία - θησαυρό που ανακάλυψε και μας έστειλε ο βετεράνος οδηγός κ. Γιώργος Δεμέστιχας από τη Σαλαμίνα. Απεικονίζει το λεωφορείο με τον αριθμό "9" των αδελφών Βιλλιώτη, στους οποίους ανήκε. 

Η γνωριμία με την οικογένεια Βιλλιώτη πηγαίνει πολλές δεκαετίες πίσω, όταν οι χήρα και οι κόρες του αυτοκινητιστή Ευάγγελου Αργυράκη, του παππού μου, εκμεταλλεύονταν δύο αστικά λεωφορεία του 3ου ΚΤΕΛ Αθηνών. Ήταν ένα Scania Vabis με αμάξωμα Ελευθεριάδη κι ένα Mercedes Benz με αμάξωμα Βιαμάξ.

Το πρώτο ήταν το 3/131, στο τιμόνι του οποίου ανέβηκε σε κάποια στιγμή ο νεαρός τότε Θωμάς Βιλλιώτης από τη Σαλαμίνα. Όπως έλεγε η γιαγιά μου Μάρω Αργυράκη, ήταν ένας σεμνός και νοικοκυρεμένος νέος, αλλά κυρίως καλός επαγγελματίας. Πρόσεχε το Scania σαν να ήταν δικό του ενώ αρκετές φορές είχε εκμυστηρευτεί σε άλλους συναδέλφους του ότι θα έπαιρνε δικό του λεωφορείο.

Στα μέσα της δεκαετίας του '60, ο Θωμάς κατάφερε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Μαζί με τον αγαπημένο του αδελφό τον Νίκο, έβγαλαν από το αμαξοποιείο των "Γιάννηδων", την ΕΛΒΙΑΜ (που αποτελεί το ακρωνύμιο της "Ελληνικής Βιομηχανίας Αμαξωμάτων).

Το Scania Vabis B75 που βλέπετε στη φωτογραφία που ανακάλυψε ο Γιώργος είναι ένα από τις τέσσερις θρυλικές "σουηδέζες" που έγραψαν ιστορία και χιλιόμετρα στο ΚΤΕΛ Σαλαμίνος εξυπηρετώντας τους κατοίκους και χιλιάδες παραθεριστές επί τρεις δεκαετίες, από τις αρχές της δεκαετίας του '60 ως τα μέσα της δεκαετίας του '90.

Ήταν το "3", το "4", το "6" και το "9". Με το "9" είχαμε πάθος, είναι η αλήθεια, επειδή ανήκε στην οικογένεια Βιλλιώτη που τη γνωρίζαμε και ήταν ολόιδιο με τον "άσσο" του Προφήτη Ηλία, δηλαδή το Scania Vabis με αριθμό ανεμοθώρακα "1" στο κλιμάκιο των λεωφορείων που εξυπηρετούσαν τη γραμμή "901 / Ηλεκτρικός Σταθμός Πειραιώς - Προφήτης Ηλίας".

Ο Νίκος Βιλλιώτης έμεινε στο βολάν του "9" έως ότου συνταξιοδοτήθηκε. Το όχημα αντικαταστάθηκε το 1994 και "κόπηκε" το 1996 παρά τις προσπάθειές μας να το σώσουμε. 

Σε αρχειακό υλικό που υπάρχει ακόμα στην "Τεχνοεκδοτική" υπάρχουν πλήρη φίλμ με στιγμιότυπα από τη συντήρηση και τις επισκευές του λίγο καιρό πριν αποσυρθεί, το καλοκαίρι του 1993 και το φθινόπωρο του 1994. 

Σύμφωνα με νεώτερη ενημέρωση που δεχθήκαμε στις 9 Απριλίου 2016 από τον κ. Α. Βιλλιώτη στη φωτογραφία διακρίνονται ο οδηγός Θανάσης Μάθεσης και ο εισπράκτορας Γιάννης Τσεβάς.

Διαβάστε ακόμα:






Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.