Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

ΕΡΕΥΝΑ: Περιμένεις 39 λεπτά για λεωφορείο για 104' μετακίνησης

Περιμένουμε περισσότερο από μισή ώρα στις στάσεις λεωφορείων. Τι δείχνει έρευνα 


Περίπου 39 λεπτά κάθε μέρα ξεροσταλιάζουμε στις στάσεις λεωφορείων κάθε μέρα. Η χώρα μας κατατάσσεται στην 4η θέση παγκοσμίως για το χαμένο χρόνο περιμένοντας τα ΜΜΜ.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, επιβάτες σε όλο τον κόσμο βιώνουν μεγάλης διάρκειας αναμονές μέχρι την έλευση του πολυπόθητου μέσου μεταφοράς, όπως καταδεικνύει έρευνα του moovit που πραγματοποιήθηκε σε 12.000 επιβάτες, 17 μητροπολιτικών περιοχών σε όλο τον κόσμο, τον περασμένο Ιούλιο και Αύγουστο.

Συνολικά μέσα στη διάρκεια μιας ημέρας οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Ελλάδας (αφορά κυρίως Αθήνα και Θεσσαλονίκη) περιμένουν κατά μέσο όρο 39 λεπτά μέχρι τελικώς να μετακινηθούν και βρίσκονται στην τέταρτη θέση μετά τους κατοίκους της Ρώμης (44 λεπτά αναμονή), του Ρίο ντε Τζανέιρο (41 λεπτά) και της Μπογκοτά (41 λεπτά).

Η διάρκεια μετακίνησης των Ελλήνων με τις αστικές συγκοινωνίες πλησιάζει τις δύο ώρες (102 λεπτά) ημερησίως, ενώ το 59% δηλώνει ότι αυτό που τους ενοχλεί περισσότερο είναι ότι δεν γνωρίζουν ακριβώς πότε θα περάσει το λεωφορείο ή το τρένο από τη στάση. Επόμενο στον κατάλογο των παραπόνων των Ελλήνων επιβατών είναι οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια (24%) και ο συνωστισμός μέσα στα οχήματα σύμφωνα με το 8% των ερωτηθέντων. 

Το 7% δήλωσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν ξέρει σε ποιο δρομολόγιο να επιβιβαστεί, ενώ μόλις το 2% έθεσε το θέμα της μη αίσθησης ασφάλειας.

Από τους Ελληνες ερωτηθέντες, το 28% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί αστικές συγκοινωνίες πέντε ημέρες την εβδομάδα, το 27% κάθε ημέρα, το 15% έξι ημέρες, το 10% τέσσερις ημέρες, το 9% δύο ημέρες, το 6% τρεις και το 4% μόλις μία ημέρα την εβδομάδα. Πάνω από δύο ώρες (πάνω από 121 λεπτά) δαπανά το 27% των ερωτηθέντων για τις μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες, μεταξύ 61 και 120 λεπτών το 33% και μεταξύ 31 και 60 λεπτών ξοδεύει το 27% των κατοίκων της χώρας. Μέσα σε μισή ώρα πραγματοποιεί τις μετακινήσεις του το 13% του πληθυσμού. 

Περίπου μισή ώρα χρειάζεται να περιμένει στη στάση το 62% των ερωτηθέντων μέχρι να έρθει το λεωφορείο ή το τρένο, ενώ το 28% δηλώνει ότι η διάρκεια αναμονής κυμαίνεται μεταξύ μισής και μιας ώρας. Από μία έως δύο ώρες περιμένει στη στάση το 6%, ενώ το 4% δηλώνει ότι η διάρκεια αναμονής μπορεί να ξεπεράσει και τις δύο ώρες.

Μπορεί η κατάσταση εντός συνόρων να μην είναι η καλύτερη δυνατή, ωστόσο και άλλες χώρες της Ευρώπης, της Βόρειας και της Νότιας Αμερικής φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες.

Είναι ενδεικτικό ότι τη μεγαλύτερη αναμονή, μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, εμφανίζει η Ρώμη, με μέση αναμονή τα 44 λεπτά. Λίγες θέσεις παρακάτω βρίσκονται το Σαντιάγο, η Πόλη του Μεξικού και το Λος Αντζελες με 39 λεπτά αναμονή (όσο και η χώρα μας). Ακολουθεί το Σάο Πάολο (38 λεπτά), το Μπουένος Αϊρες (35 λεπτά), η Κωνσταντινούπολη (34 λεπτά), το Λονδίνο (32 λεπτά), η Μαδρίτη και η Νέα Υόρκη με 31 λεπτά. Στο Τελ Αβίβ η διάρκεια αναμονής φτάνει τα 24 λεπτά, στο Παρίσι και στο Μιλάνο τα 23 λεπτά και στη Βαρκελώνη τα 22 λεπτά.


Τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι μεγάλη μερίδα των ερωτηθέντων δαπανά σημαντικό χρόνο στις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η οποία σε όλες τις περιπτώσεις ξεπερνά τη μία ώρα ημερησίως. Μπορεί η διάρκεια της μετακίνησης να σχετίζεται και με το μέγεθος της κάθε πόλης, ωστόσο στην πλειονότητα των περιπτώσεων σχετίζεται και με την έκταση των κυκλοφοριακών προβλημάτων. 

Στο Λος Αντζελες για παράδειγμα η μέση διάρκεια μετακίνησης ξεπερνά τις δύο ώρες και ανέρχεται στα 133 λεπτά, όπως επίσης και στην Μπογκοτά (134 λεπτά). Ο κάτοικος της Νέας Υόρκης βρίσκεται σχεδόν δύο ώρες (114 λεπτά) μέσα τις συγκοινωνίες, της Ρώμης 111 λεπτά, της Κωνσταντινούπολης 105 λεπτά και του Λονδίνου 104 λεπτά. 

Ακολουθεί η Ελλάδα (μέση διάρκεια μετακίνησης 104 λεπτά), η Μαδρίτη με 100 λεπτά, το Παρίσι με 98 λεπτά, το Τελ Αβίβ με 90 λεπτά, το Μιλάνο με 88 λεπτά και η Βαρκελώνη με 85 λεπτά.

Δες τα στοιχεία της έρευνας σε διαγράμματα κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα που βλέπεις εδώ: 

Πηγή: Καθημερινή

Διαβάστε ακόμα: 





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.