Κυριακή, 24 Αυγούστου 2014

Scania Vabis Βλαβιανού, κατεβαίνει την οδό Κοραή το 1964

Καρέ από παλιά ταινία που βρέθηκε στο "Μέγαρον Τέχνης"
στην οδό Ακαδημίας


Αυτό το λεωφορείο είναι ένα μικρό έργο τέχνης. Είναι πολύ απλό στην κατασκευή του, δωρικό, χωρίς στολίδια και φραμπαλάδες. Ωστόσο το θεωρώ "κουκλί". Νευριάζω που περνά ο καιρός, έχουμε τόσα πράγματα να κάνουμε και δεν έχουμε ασχοληθεί όσο πρέπει μ' αυτό. 

Πρόκειται για το 23 του 4ου ΚΤΕΛ, ένα πανέμορφο Scania Vabis Β71 53 με αμάξωμα που έφτιαξε ο Μανώλης Βλαβιανός, ένα από τα λίγα που κυκλοφόρησαν στην Αθήνα. Θαρρώ πως οκτώ Scania πρόλαβε να φτιάξει κι αυτά με διαφορές μεταξύ τους. 


Αυτό που σώσαμε είχε την τύχη να μείνει παραπάνω στην κυκλοφορία, συγκριτικά με τα "αδελφάκια" του. Παλιότερα είχα γράψει συνοπτικά την ιστορία αυτού του οχήματος και την περιπέτεια στην οποία μας είχαν βάλει κάτι κουτοπόνηροι.
Ευτυχώς σώθηκε το λεωφορείο και περιμένει στωικά την ανακατασκευή του δίπλα σε ένα νεώτερο "φίλο" του, ένα άλλο Scania Vabis B71 κατασκευής Ταγκαλάκη από τον Πειραιά, το 232 του 5ου ΚΤΕΛ. Αυτή κι αν είναι μια ακόμα πικρή ιστορία διάσωσης μουσειακού λεωφορείου που ξεκίνησε όμορφα και λίγο έλειψε να εξελιχθεί σε τραγωδία. Θα έρθει η ώρα που θα γράψω αναλυτικά γι' αυτή τη μελανή υπόθεση και θα τα χώσω στα πρόσωπα που θεωρώ υπεύθυνα γι' αυτήν την ανοησία. 

Για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, εδώ και καιρό είχα ζητήσει από έναν φίλο να μου βρει αντίγραφο της ταινίας "Γάμος αλά ελληνικά", που γυρίστηκε το 1964, σε φίλμ ώστε να απομονώσω κάποια ενδιαφέροντα καρέ. 

Η ταινία βρέθηκε, κάποια ενδιαφέροντα καρέ μπορούν να δημοσιευθούν αλλά η έκπληξη ήρθε όταν ξεκινά η σκηνή με το κυνηγητό του Γιώργου Κωνσταντίνου στην Ξένια Καλογεροπούλου στο κέντρο της Αθήνας, από την οδό Κοραή μέχρι τη στάση της Σταδίου, επί της Κλαυθμώνος. 

Όπως θα δείτε, ένα τέτοιο Scania φτιαγμένο από το Βλαβιανό (που μοιάζει πολύ στο 4/23) έτυχε να περνά εκείνη την ημέρα από εκεί, δίπλα από ένα άλλο λεωφορείο κατασκευής Κοτάντζη - Μανταδάκη.  

Αυτή είναι η φωτογραφία: 


Διαβάστε ακόμα: 



Περισσότερες παλιές ιστορίες για
το 4ο ΚΤΕΛ Αθηνών με ένα κλικ εδώ... 





Translate