Πέμπτη, 7 Αυγούστου 2014

ΟΑΣΘ: Όλο το σχέδιο "σοκ και δέος" για την εξυγείανσή του

Περικοπή μισθών και νέα τιμή εισιτηρίου
για μείωση ελλειμμάτων στον ΟΑΣΘ


Μείωση μισθών 5%, αναπροσαρμογή της τιμής του εισιτηρίου και περιορισμό της συνεισφοράς του ελληνικού Δημοσίου στην κάλυψη των ελλειμμάτων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για την περίοδο 2015-2017 προβλέπουν οι δύο κοινές υπουργικές αποφάσεις (ΚΥΑ) που υπογράφηκαν χθες από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Την ίδια στιγμή πληθαίνουν οι φωνές όσων βλέπουν με καχυποψία το σχέδιο και επιμένουν στην εκτίμηση ότι υπάρχει συγκεκριμένη στρατηγική απαξίωσης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης με σκοπό την πώλησή του σε τιμή ευκαιρίας σε "επενδυτές" από το εξωτερικό.  Σχετικό ρεπορτάζ δημοσιεύσαμε πρόσφατα και προκάλεσε ποικίλες όχι μόνο σε κυβερνητικά γραφεία, αλλά και σε καντρίλιες της Θεσσαλονίκης όπου παίζονται περίεργα παιγνίδια εναντίον των μετόχων του ΟΑΣΘ και των εργαζομένων.   


Με τις ρυθμίσεις αυτές διευθετούνται οικονομικές εκκρεμότητες από το 2010. Επίσης, σημειώνεται ότι κατά την εξαετία 2008-2013 ο κρατικός προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε με το ποσό των 695 εκατ. ευρώ σε ταμειακή βάση ή 687 εκατ. ευρώ σε δεδουλευμένη βάση (114,5 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, κατά μέσο όρο) για τη χορήγηση της αντισταθμιστικής καταβολής στον ΟΑΣΘ. Με βάση τις υπογραφείσες αποφάσεις, σημειώνονται τα ακόλουθα:

Πρώτον, το κόμιστρο από 01.10.2014 θα αναπροσαρμοστεί βάσει μελέτης, λαμβάνοντας τα νέα δεδομένα. Δεν είναι σίγουρο, αν τελικά το κόμιστρο θα μειωθεί ή θ’ αυξηθεί. Στόχος πάντως είναι να διαμορφωθεί στο μικρότερο δυνατό ύψος για την ενίσχυση των εσόδων του ΟΑΣΘ προκειμένου να επιτευχθεί η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού με αύξηση των ιδίων εσόδων του και η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των φορολογουμένων με τη μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής που καταβάλλει το ελληνικό Δημόσιο.

Δεύτερον, οι οικονομικές εκκρεμότητες που αφορούν την περίοδο 2010-2013 τακτοποιούνται με πρόσθετη καταβολή από το υπουργείο Οικονομικών στον ΟΑΣΘ ποσού 120,7 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυξάνει τον προαναφερθέντα μέσο όρο για την εξαετία 2008-2013 στο επίπεδο των 135 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

Τρίτον, η αντισταθμιστική καταβολή του έτους 2014 αναπροσαρμόζεται στο ποσό των 102,8 εκατ. ευρώ.

Τέταρτον, η αντισταθμιστική καταβολή για την τριετία 2015-2017 μειώνεται στα ακόλουθα ποσά:

• για το 2015: 53,2 εκατ. ευρώ,
• για το 2016: 47 εκατ. ευρώ, και
• για το 2017: 44,1 εκατ. ευρώ.

Ο κρατικός προϋπολογισμός για την τριετία 2015-2017 από τη διευθέτηση του ζητήματος της αντισταθμιστικής καταβολής μειώνει τη δημόσια δαπάνη περίπου κατά 85 εκατ. ευρώ κατ’ έτος και συνολικά περίπου κατά 250 εκατ. ευρώ, ωθώντας τους εμπλεκόμενους σε ισορροπημένες ρυθμίσεις εξορθολογισμού.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ συμμετέχουν με περικοπή 5%, αναδρομικά από 01.01.2014, των πάσης φύσεως απολαβών τους. Σημειώνεται, επίσης, ότι ειδικός όρος στην ΚΥΑ προβλέπει ότι, στην περίπτωση που δεν επιτευχθούν οι στόχοι των συμβατικών εσόδων, ο ΟΑΣΘ θα αναλαμβάνει την αντιμετώπιση του όποιου ελλείμματος προκύψει χωρίς την επιπρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

Διαβάστε περισσότερα: 





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.