Πέμπτη, 14 Αυγούστου 2014

Χάσμα γενεών λεωφορείων στον Πειραιά, καλοκαίρι 1982

Πώς ήταν οι αφετηρίες της πλατείας Καραϊσκάκη
στο λιμάνι, πριν από 32 χρόνια 



Οι αφετηρίες της πλατείας Καραϊσκάκη στον Πειραιά δεν είχαν πάντοτε το χάλι που παρουσιάζουν σήμερα, όπου τα διερχόμενα αυτοκίνητα όσων πηγαίνουν στα ταξιδιωτικά πρακτορεία ή των εύκαιρων που δεν θέλουν να σταθμεύσουν στον υπόγειο χώρο του ΟΛΠ καταλαμβάνουν τη λωρίδα δίπλα στο δεξιό πεζοδρόμιο απ' όπου αναχωρούσαν οι γραμμές "845", "824", "825" και "826". 

Σήμερα σας παρουσιάζουμε μιαα φωτογραφία που τραβήχθηκε το καλοκαίρι του 1982 από εκείνο του σημείο και δείχνει πόσο διαφορετική και όμορφη ήταν εκείνη η εποχή. 


Η Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών (ΕΑΣ) διήγαγε αισίως το τέταρτο έτος της λειτουργίας της και με τα λεωφορεία που παραλάμβανε έθετε εκτός υπηρεσίας τα παλαιά, αλλά πανέμορφα λεωφορεία που είχαν οι μέτοχοι των αθηναϊκών ΚΤΕΛ.

Εδώ βλέπετε τις δύο διαφορετικές γενιές σε ένα στιγμιότυπο με σημειολογικό χαρακτήρα. Η παλιά γενιά απέρχεται και η νεώτερη έχει μείνει. Ένα πανέμορφο Scania Vabis B71 κατασκευής Πέτρου Ταγκαλάκη, το οποίο ήταν το 5/67 (αρ. κυκλ. ΥΟ-4192), αναχωρεί για να εκτελέσει το δρομολόγιο "825 / Πειραιεύς - Άγιος Αντώνιος". 

Προσέξτε στο λεωφορείο του 1958 τα αυτοκόλλητα που χρησιμοποιούνταν ακόμα και για... ηλιοπροστασία. Αυτά κατασκευάζονταν στο χρωματοπωλείο του Βουλάλα, που βρισκόταν στο ύψος του γκαράζ Δρακουλινάκου, στις αρχές της λεωφόρου Θηβών στην Παλιά Κοκκινιά. Ως γνωστόν λίγο παραπάνω ήταν η έδρα του 5ου ΚΤΕΛ και απέναντι ακριβώς ήταν η πρότυπη βάση επισκευών και συντήρησης των πειραϊκών λεωφορείων, όπου σήμερα έχει χτισθεί το 18ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιώς. 

Στο πλήρες Scania Vabis υπάρχει και η ένδειξη "Χωρίς εισπράκτορα" με τα χαρακτηριστικά τετράγωνα γράμματα. Αυτό το αυτοκόλλητο με το μπλε φώτο και τα τετράγωνα λευκά στοιχεία είχε διανεμηθεί σε όλα κλιμάκια της ΕΑΣ μετά το 1979 οπότε και άρχισε η σταδιακή κατάργηση των εισπρακτόρων από τα "μισθωμένα λεωφορεία" του πρώην ΕΚΤΕΛ. 

Στα δεξιά βρίσκεται το αρθρωτό Volvo B10M "Δεινόσαυρος" κατασκευής Σαρακάκη με αριθμό κυκλοφορίας ΥΝ-6940, δρομολογημένο εκείνη την ημέρα στο δρομολόγιο "741 / Πειραιάς - Άγιοι Ανάργυροι" μέσω Κηφισού, στον άξονα που εξυπηρετεί σήμερα το δρομολόγιο "420". 

Διαβάστε ακόμα: 





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.