Δευτέρα, 26 Μαΐου 2014

1963: R495 - μυστήριο σε βιτρίνα, ο λόγος Παπανδρέου και η "Βιαμάξ"


Το δημοσίευμα και η φωτογραφία προέρχονται από την "Μακεδονία", ο συντάκτης της οποίας έγραψε:  
"Πούλμαν με 31 επιβάτας από την Θεσσαλονίκην συνεκρούσθη εις τας Αθήνας μετά φορτηγού ενώ μετέβαινον δια τον λόγον του Παπανδρέου. Ετραυματίσθησαν άπαντες, ως και ο οδηγός του φορτηγού. Το πούλμαν αφού εθρυμμάτισεν την προθήκην κατέληξεν εντός υποδηματοποιείου παρά την διασταύρωσιν Αχαρνών-Αγίου Μελετίου".
Και μετά αρχίζουν τα μυστήρια και τα αναπάντητα ερωτήματα...

Μια άλλη εφημερίδα, η "Ελευθερία" έγραψε ότι το λεωφορείο εκτελούσε νυχτερινό δρομολόγιο Θεσσαλονίκης - Λαρίσης - Αθηνών. Σύμφωνα με στοιχεία από τον ερευνητή Γιώργο Αρβανίτη, πρόκειται για Βιαμάξ R495 που ήταν φορτωμένο από την Θεσσαλονίκη με 31 επιβάτες και ανήκε στο τουριστικό γραφείο "Αμφιτρύων". 

Και κάπου εδώ τώρα αρχίζουν τα μυστήρια: 

Το λεωφορείο είναι προφανές ότι δεν είναι τουριστικό αλλά υπεραστικό τύπου Ε. Οι πινακίδες του είναι 179519 σύμφωνα με το ρεπορτάζ και επομένως ανήκει στη δύναμη του ΚΤΕΛ Χανίων (αλλά φορτώνει - μάλλον ναυλωμένο - στην Θεσσαλονίκη!!!) ενώ και ο οδηγός του αναφέρεται ως κάτοικος Λάρισας! 

Το ίδιο το λεωφορείο κατασκευής 1963 (και κυκλοφορίας Ιουνίου 1963 "κατά τας γραφάς") έχει ζημιά 140.000 δραχμών (εκείνης της εποχής) σύμφωνα με την Βιαμάξ η οποία ήδη - στην τετράμηνη ζωή του - το έχει ξαναεπισκευάσει!!! Μάλλον στη συνέχεια στάθηκε πιο τυχερό αφού αποσύρθηκε στα 33 του το 1996 συνεχίζοντας την καριέρα του μετά τα Χανιά (#65) στο ΚΤΕΛ Ηρακλείου στα τοπικά δρομολόγια του ΚΤΕΛ αρχικά ως 142 και στη συνέχεια ως 153.

Σημείωση για τους παλιούς ερευνητές: 

Την ίδια ημέρα τα ξημερώματα στο Στάδιο συγκρούεται ΕΙΧ με το υπ' αρ. 16393 λεωφορείο της ΗΕΜ. Με δεδομένο ότι τα Regal του 1938 είχαν πινακίδες 20xxx υπάρχει περίπτωση να "ζούσε" μέχρι τότε κάποιος από τους προηγούμενους τύπους της εταιρίας; 

Και μια απορία για το τέλος: 

Μήπως το μυστηριώδες R495 ήταν ναυλωμένο από τους ΣΕΚ; 





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.