Σάββατο, 2 Φεβρουαρίου 2013

Νόμοι του... Μέρφυ για τα (κυρίως παλιά) λεωφορεία!

Πριν από χρόνια, στο αμαξοστάσιο των Λιοσίων...
Δεν έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από την εποχή που τα Ikarus, τα Magirus, τα Atlas - Balkancar, τα Στάγιερ Ελλάς αλλά και τα θρυλικά "Volvo" του Σαρακάκη όργωναν το δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Ήταν οι εποχές που περίμενες να πάει 12 και ένα μετά τα μεσάνυχτα για να πάς στη Φιλελλήνων με νυχτερινό "040" και να... πετάξει η Βολβάρα από το Σύνταγμα μέχρι τον Πειραιά.



Κάποιες άλλες φορές πήγαινες με την παρέα στη γαλαρία του "Magirus" για να είσαι ψηλά και να απολαμβάνεις την περπατησιά αυτών των απίστευτων λεωφορείων.
Άλλες φορές υπέμενες στωικά τη βαβούρα του Ίκαρου μέχρι να πατήσεις το κουμπί για τη στάση.
Υπήρχε όμως και η σκληρή πραγματικότητα. Έπαιρνες λεωφορείο τις πιο ακατάλληλες στιγμές και σιχτίριζες που δεν μεγάλωσες πριν από την ώρα σου.
Τα Σάββατα έπιανες τη συζήτηση με τους φίλους στην καφετέρια κι αν δεν κορόιδευες κάποιον καθηγητή θα ονειρευόσουν το δίπλωμα οδήγησης ή θα έλεγες πώς δεν παλεύεις με τα λεωφορεία (όσο κι αν τα γούσταρες).

Σε μια τέτοια φάση, μια παρέα που μαζευόταν στην "πασαρέλα" του Πασαλιμανιού -όταν ήταν στις δόξες της και έτριζαν τα πεζοδρόμια από τον ποδόγυρο- μια θρυλική παρέα έβγαλε τους "Νόμους του Μέρφυ" για τα λεωφορεία.
Άλλα είναι αστεία, αλλά είναι κρύα.
Όλα όμως είναι μέσα από την καθημερινότητα, το γκαντεμόμετρο της οποίας μπορεί να στη σπάσει όσο δεν περιμένεις.
 
Δες παρακάτω και θα με θυμηθείς:  

Λίγο πριν από την τελευταία πράξη του "δράματος" στο Θριάσιο Πεδίο...















  • Όσο πιο πολύ κρύο κάνει τόσο πιο πολύ θα αργήσει το λεωφορείο.
  • Αν έχεις αργήσει, θα αργήσει και το λεωφορείο.
  • Αν νομίζεις ότι έχεις αρκετή ώρα πριν φτάσει το λεωφορείο τότε έχεις διαβάσει λάθος τα δρομολόγια.
  • Αν δεν έχεις ψιλά για το εισιτήριο τότε κανείς δεν έχει για να σου χαλάσει.
  • Πολλές φορές ο χρόνος που χρειάζεται για να έρθει το λεωφορείο είναι μεγαλύτερος από τον χρόνο που χρειάζεται για να σε πάει στον προορισμό σου.
  • Αν περνάνε παραπάνω λεωφορεία στην στάση που περιμένεις, τότε θα περάσουν πρώτα όλα τα υπόλοιπα και το δικό σου τελευταίο.
  • Το λεωφορείο που τρέχεις να προλάβεις έχει φύγει 5 λεπτά πριν από την ώρα του και το λεωφορείο που περιμένεις θα καθυστερήσει 5 λεπτά.
  • Όσο πιο πολύ ζέστη κάνει έξω τόσο πιο σίγουρο ότι δεν θα έχει κλιματιστικό μέσα.
  • Αν νομίζεις ότι έχεις χρόνο μέχρι να έρθει το λεωφορείο κι ανάψεις τσιγάρο, τότε θα έρθει αμέσως.
  • Αν όμως θεωρήσεις δεδομένο τον προηγούμενο νόμο κι ανάψεις τσιγάρο για να έρθει το λεωφορείο, τότε αυτό θα αργήσει.
  • Το πρόγραμμα δρομολογίων των λεωφορείων μπορεί να θεωρηθεί ως διήγημα φαντασίας.
  • Αν αργήσεις να πας στην στάση το λεωφορείο θα είναι στην ώρα του.
  • Αν πας στην ώρα σου στην στάση το λεωφορείο θα αργήσει.
  • Ο αριθμός λεωφορείων σε κάθε γραμμή δεν έχει σχέση με το πόσος κόσμος είναι μέσα στο λεωφορείο. Όσα λεωφορεία και να κυκλοφορούν θα είναι πάντα γεμάτα.
  • Όσο πιο πίσω έχει προχωρήσει κάποιος, τόσο πιο σύντομα θα θέλει να κατέβει.
  • Αν την ώρα που προχωράς προς την στάση κοιτάξεις τον δρόμο πίσω σου ποτέ δεν θα δεις το λεωφορείο να έρχεται. Αν δεν κοιτάξεις αυτό θα σε προσπεράσει.
Ελπίζω τουλάχιστον να χαμογέλασες...






Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.