20/04/20

Όταν μια Lancia Fulvia έγινε... ακορντεόν από OP315 Βιαμάξ του 4ου ΚΤΕΛ

Δύο σπάνια στιγμιότυπα από ένα ατύχημαπου συζητήθηκε και απασχόλησε τον Τύπο


Φωτογραφικό στιγμιότυπο που παραχώρησε ο 91χρονος πλέον κ. Γεώργιος Ουζούνογλου από το Περιστέρι στην ομάδα «Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία» απεικονίζει την ισχυρή σύγκρουση που προκάλεσε την άνοιξη του 1973 οδηγός αυτοκινήτου Lancia Fulvia στο αστικό λεωφορείο υπ’ αριθμόν ανεμοθώρακος 62 του 4ου κλιμακίου του ΕΚΤΕΛ, Μερσεντές Μπενζ ΟΡ 315/57, κατασκευής «Βιαμάξ».

«Το λεωφορείο βρισκόταν σε συντήρηση και μετά τους μηχανικούς, κατέβαινα να κοιτάξω τις σούστες. Άκουσα δυο – τρεις φορές να μου κορνάρει κάποιος που ήταν πίσω μου αλλά δεν με προσπερνούσε.

»Όταν άνοιξα για να στρίψω από το κατάστημα της Νινόν προς την Ιερά Οδό είδα από τους καθρέφτες ένα αερόσουστο της Βιαμάξ να με ακολουθεί και μέχρι να πάρω τη στροφή, κατάλαβα από τον καθρέφτη δεξιά ότι είχε χωθεί ένα κόκκινο Λάντσια με προσπεράσει. Έβαλε φόρα ο βλάκας να με περάσει από δεξιά, δεν υπολόγισε και με… εμβόλισε! (…)

»Αν έπαθα κάτι; Αστειεύεστε. Τα λεωφορεία τότε ήταν οχήματα για άντρες, όχι κουδουνίστρες για μωρά. Ο ‘καρχαρίας’ δεν κατάλαβε τίποτε ενώ το Λάντσια τσαλακώθηκε σαν άδειο πακέτο από «Παλλάς» μαλακό», διηγήθηκε και μας έδειξε τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει ο ασφαλιστής του Ταμείου Αλληλοβοηθείας του 4ου ΚΤΕΛ.

«Ξήλωσε λίγο τη λαμαρίνα αλλά ο σκελετός έμεινε άθικτος. Το πήγα μετά στη Βιαμάξ και το σένιαραν σε χρόνο μηδέν, διόρθωσαν κάποιες φθορές ενώ το έβαψαν κιόλας. Αν προσέξεις, το είχαμε ετοιμάσει ξύνοντας και βάφοντας με μίνιο σκουριές και λακούβες που είχε το αμάξωμα από τον καιρό», μας είπε. Όταν τον ρωτήσαμε γιατί δεν το είχε βάψει νωρίτερα, μας είπε ότι περίμενε να βγει ρύθμιση για να βγάλουν όλοι «κατοστάρια», κάτι που δεν έγινε λόγω των πολιτικών εξελίξεων της εποχής.


Όσον αφορά στον οδηγό της Λάντσια, έχει ενδιαφέρον η αφήγηση: «Αν τρόμαξε; Μάλλον, αλλά ήταν ένας χαζούλιακας 25 χρονών που ήθελε να κάνει τον ατίθασο σαν τον Τζανετάκο στις ταινίες. Όταν τον είδα ακίνητο στη θέση του οδηγού, φοβήθηκαν μην είχε πάθει κάτι αλλά είχε παγώσει σαν άγαλμα. Με δυο – τρία χαστούκια ήρθε στα ίσα του και παραδέχθηκε την υπαιτιότητά του», θυμήθηκε ο κ. Ουζούνογλου, ο οποίος υποσχέθηκε να βρει κι άλλες φωτογραφίες του 4/62.

Το λεωφορείο κυκλοφόρησε στις 16 Σεπτεμβρίου 1958 και όπως μας είπε ο κ. Ουζούνογλου, ελέγχθηκε στην Υπηρεσία Συγκοινωνιών με άλλα τρία λεωφορεία του 3ου ΚΤΕΛ που είχαν πάει για έγκριση κυκλοφορίας εκείνη την ημέρα. Ήταν το «αδελφάκι» 3/64 που φτιάχτηκε μαζί με το 4/62 στη «Βιαμάξ» καθώς και δύο Scania του 3ου (σ.σ. πιθανώς το 3/146 κατασκευής Ελευθεριάδη και το 3/147 κατασκευής Κοτάντζη – Μανταδάκη).

Το 4/62 αποσύρθηκε από την κυκλοφορία την 1η Φεβρουαρίου 1982, αποσύρθηκε σε μάντρα του Κηφισού και «πέθανε» μερικά χρόνια αργότερα…

Περισσότερες παλιές ιστορίες για
το 4ο ΚΤΕΛ Αθηνών με ένα κλικ εδώ... 

Διαβάστε περισσότερα: 


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου





Translate