Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2016

Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ: Τον παντρέψαμε, τον κουρέψαμε και τον πήγαμε με λεωφορεία!

Ακόμα και στο γάμο του, ο Χάρης Λαζαρόπουλος ήρθε με Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία κατασκευής Βιαμάξ και Σαρακάκη!


Κείμενο: 
Παναγιώτης Κατσαδούρης - Νίκος Καλλίδης
Φωτογραφίες: 
Νίκος Καλλίδης, Γιάννης Μπαζαίος, Γιώργος Διαμαντάκης, Στέφανος Καϊτατζής

Ο διευθυντής μας στα περιοδικά της «Τεχνοεκδοτικής», φαίνεται να έχει επηρεαστεί από τον Αρθρούρο Σοπενχάουερ και συγκεκριμένα από το ρητό που λέει πως «ό,τι είναι εξαιρετικό, ωριμάζει αργά». 
Κάπως έτσι πρέπει να ωρίμασε και η σκέψη για γάμο στο νου του Χάρη Λαζαρόπουλου, ο οποίος δεν φαινόταν έως πριν από λίγο καιρό να αποχωριστεί τον τίτλο του «διάσημου εργένη» με τις ωραίες παρουσίες στις εκθέσεις “Athens Classic” δίπλα στα Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία. 


Η εκλεκτή της καρδιά του είναι η φιλόλογος Άννα Περπερίδου, η οποία πέρασε από «συμπληγάδες» μέχρι να τον πείσει (με κόπους και βάσανα) να τον στήσει στα σκαλιά της εκκλησίας. Ο όρος που έβαλε ο Χάρης ήταν σαφής: «Θα έρθω με λεωφορείο και θα φύγουμε με λεωφορείο». 

Τελικά η Άννα έκανε άλλη μια υποχώρηση στο όνομα της αγάπης. Πέρα από τις ετοιμασίες στο σπίτι του Πειραιά και τις οικογένειες που έτρεχαν για να προλάβουν ώστε να γίνει το μυστήριο την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου, η ομάδα «Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία» κινητοποιήθηκε ώστε να είναι έτοιμα τουλάχιστον δύο οχήματα που θα έγιναν το γύρο του… γάμου. 

Πριν από το γάμο φωτογραφήθηκαν με τον γαμπρό, αλλά μετά δεν κατάφεραν να τον ξυρίσουν κιόλας! Γνωρίστε λοιπόν τα πρόσωπα πίσω από τα «Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία», από τα αριστερά: Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γιάννης Μπαζαίος, Μιχάλης Παναγιωτόπουλος, Κωνσταντίνος Ανδρικόπουλος, Παναγιώτης Ανδρικόπουλος, Γιώργος Λάττας, Λευτέρης Κουλούρης, Χάρης Λαζαρόπουλος, Νίκος Καλλίδης, Κωνσταντίνος Σβεντζούρης, Γεώργιος Καραγιάννης και Παναγιώτης Κατσαδούρης. 
Κάθε εμπόδιο για καλό…

Η αρχική σκέψη ήταν να χρησιμοποιηθεί το ιστορικό λεωφορείο υπερμείζονος τύπου Scania Vabis BF76 κατασκευής Ρεντούμη του 1968, το οποίο έχει ανακατασκευαστεί μεν αλλά εξαιτίας ενός προβλήματος που έχει προκύψει στο αμαξοποιείο, δεν κατέστη δυνατή η χρήση του οχήματος. Αυτό το εμπόδιο όμως ήταν η αρχή. Από τότε που τα «Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία» έμειναν άστεγα από το αμαξοστάσιο του Κεραμεικού, όλο και νέα προβλήματα παρουσιάζονται. 

Η δεύτερη επιλογή του Χάρη ήταν το ιστορικό Mercedes Benz OF1317 κατασκευής Βιαμάξ 1970 που εξυπηρετούσε τη γραμμή «Ηλεκτρικός Σταθμός Πειραιώς – Προφήτης Ηλίας» διότι ο γάμος είχε προγραμματισθεί στον ιερό ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς επί της Λαμπράκη, την οποία διέσχιζε αυτό το λεωφορείο επί δεκαέξι χρόνια. Τα αποτελέσματα μιας κακής επισκευής όμως δεν επέτρεψαν τη μετακίνηση ούτε σε αυτό το όχημα. 

«Οι λύσεις είναι δύο και δεν υπάρχει θέμα αξιοπιστίας» σχολίασε ο οδηγός Γιώργος Δεμέστιχας, ένας φίλος από τα παλιά, ο οποίος έχει οδηγήσει σειρά παλαιών ιστορικών λεωφορείων από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 ως σήμερα. Όλοι συμφώνησαν τελικά πως έπρεπε να κυκλοφορήσουν το αυτοφερόμενο Βιαμάξ R495 και το Volvo SB 756 Σαρακάκη. Η αλήθεια είναι ότι πιο πολύ απ’ όλους ενθουσιάστηκε ο Λευτέρης Κουλούρης, ο οποίος έχει δηλώσει το πάθος του για τα παλιά «πράσινα» και με ό,τι έχει σχέση με τα αμαξώματα Σαρακάκη. 



Bachelor στα λεωφορεία

Ο Χάρης επέμενε να γίνει «φρεσκάρισμα» στα λεωφορεία. Ο αμαξοποιός Διονύσης Τσούτσας (που ξέρει καλά τι σημαίνει «γκρίνια από τον Λαζαρόπουλο») έπεσε με τα μούτρα στο μάζεμα του «πράσινου» και στη συντήρηση της «Αλίκης». Οι συγκυρίες έφεραν έτσι τα πράγματα ώστε η παρέα δεν είχε την ευκαιρία να θυμηθεί τις παλιές -καλές- κραιπάλες. Το καθιερωμένο… «batchelor» δεν έγινε εκεί που ήθελαν ορισμένοι αλλά στο αμαξοποιείο όπου προετοιμάζονταν τα λεωφορεία! 

Ο Χάρης και ο Θεμιστοκλής ποζάρουν. 
Σε ρόλο «από μηχανής θεού» εμφανίστηκε ο καλός φίλος και μέλος της ομάδας Κωνσταντίνος Σβεντζούρης από την Καρδίτσα. «Ρε σεις είστε τρελλοί; Δεν θα ερχόμουν στο γάμο;», είπε μόλις τον είδαμε μπροστά μας όπως όταν εμφανίστηκε στην Κέρκυρα το καλοκαίρι του 2015, στη σύναξη των ιστορικών «Βιαμάξ». 


Μπορεί ο κ. Κ. Σβεντζούρης να φωτογραφήθηκε στο "πράσινο" αλλά οδήγησε το αυτοφερόμενο. 
Ο στολισμός των λεωφορείων με λεωφορεία και λουλούδια έγινε από τον Κώστα στο «Floweristas» και σε ρόλο «σταθμάρχη» ο Νίκος Παναγιωτόπουλος έδωσε αναχώρηση στις έξι για να μαζέψουμε τον γαμπρό. Το μυστήριο είχε προγραμματιστεί για τις επτά το απόγευμα αλλά χρειαζόταν και η απαραίτητη βόλτα μέσα από το κέντρο του Πειραιά. Έγινε πανζουρλισμός, στιγμιότυπα του οποίου είδαν οι φίλοι μας στη σελίδα του Facebook. 

Οι κ.κ Κατσαδούρης, Καραγιάννης και Νίκος Παναγιωτόπουλος βλέπουν το «πουλάκι», περιμένοντας τον γαμπρό.
Φωτογραφίζει ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος. 
Πέρα από το γεγονός ότι ο γάμος αποτελεί γεγονός που συζητιέται ως σήμερα, μέσα στα ατού του ήταν τα λεωφορεία που έφεραν το γαμπρό και πήραν το ζεύγος για τη δεξίωση, η κουμπάρα (σ.σ. συγγνώμη κύριε διευθυντά μου), οι Πόντιοι οργανοπαίκτες που έβγαλαν τη νύφη στο μπαλκόνι της μέχρι να την κατεβάσει ο έτερος κουμπάρος και φυσικά οι λιχουδιές του κτήματος «Νικολέλη». 

Νυφικό και κουκλίστικο το αυτοφερόμενο της Βιαμάξ στη στάση «Ελληνίς» περιμένει να… επιβιβάσει. 
Δεν θα αναφερθούμε στα πρόσωπα (πολιτικούς, δημοσιογράφους, στρατιωτικούς, φίλους, συγγενείς, κλπ) που ήρθαν εκτός από την οικογένεια της «Τεχνοεκδοτικής» που βρέθηκε εκεί να τιμήσει τον άνθρωπό της. Όσον αφορά στα δρομολόγια προς και από το κτήμα, ένα θα σας πούμε: εμπειρία ζωής με γέλιο, κέφι και αγάπη για τα Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία. Χάρη και Άννα να έχετε βίο ανθόσπαρτο!

Χάρης: «Έχω και λεωφορεία, πάμε μια βόλτα;»
Άννα: «Δεν πάμε στη δεξίωση που μας περιμένει κι ο κόσμος;»… 

Ομορφιές στο κτήμα Νικολέλη...















Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.