Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014

Ποιος ήταν ο οραματιστής Κώστας Ντάνης του ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας

Ο Γιάννης Τσίγκος κάνει ειδική μνεία
σε έναν πρωτοπόρο των συγκοινωνιών...


Πολλά χρόνια πριν αρχίσουν τα διάφορα γραφεία να εκτελούν δρομολόγια από τη χώρα μας προς άλλους προορισμούς στο εξωτερικό, ένας έμπειρος λεωφορειούχος από το τότε 21ο ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας έκανε κάτι που θα το αντέγραφαν μισό αιώνα μετά.

Όταν άρχισε η μετανάστευση στα τέλης της δεκαετίας του ’50 ειδικά προς τις αποκαλούμενες αναπτυγμένες βιομηχανικά χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και της Μπενελούξ (Κάτω Χώρες), δεν υπήρχαν πολλές επιλογές για τη μετακίνηση εκείνων που αναζητούσαν καλύτερη τύχη. Εκτός από το τραίνο δηλαδη, δεν υπήρχαν άλλες εναλλακτικές.

Τότε, ένας έξυπνος λεωφορειούχος από τη Θεσπρωτία έκανε μια ριζοσπαστική πρόταση. Όπως αφηγείται ο κ. Γιάννης Τσίγκος, ο ιδιοκτήτης του παλιού Mercedes Benz O322 της Βιαμάξ που κυκλοφόρησε εκείνη την εποχή με αριθμό ανεμοθώρακα «20» στο ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας, ο Κώστας Ντάνης, είχε προτείνει την καθιέρωση σταθεράς διεθνούς λεωφορειακής γραμμής από την Ηγουμενίτσα προς το Μόναχο της Γερμανίας.
Η Χωροφυλακή
Παρά τις αντιρρήσεις ορισμένων συντηρητικών μυαλών, ο Ντάνης γέμισε το «καμηλάκι» του με 32 επιβάτες και ξεκίνησε το πρώτο δρομολόγιο. Σύμφωνα με τον κ. Τσίγκο, οι πιτσιρικάδες και οι συγγενείς των μεταναστών είχαν συγκεντρωθεί στην Ειδομενή να τους αποχαιρετήσουν. Λίγο παρακάτω όμως, ένα κλιμάκιο της Χωροφυλακής απαγόρεψε την εκτέλεση του δρομολογίου προς το εξωτερικό.

Τα όργανα επικαλέστηκαν τον (σ.σ. άκαμπτο) κανονισμό λειτουργίας των Κοινών Ταμείων Εισπράξως Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) όπως είχε θεσπιστεί το 1952 που απαγόρευε τέτοιου είδους λειτουργία σε αστικά, ημιαστικά και υπεραστικά λεωφορεία. Ο Ντάνης δεν απογοητεύθηκε αλλά αντιθέτως ως Ηπειρώτης που ήταν, αγύριστο κεφάλι, πείσμωσε. Λίγο καιρό μετά, νοίκιασε τουριστικό λεωφορείο και έκανε ό,τι του απαγόρευσε η Χωροφυλακή με τους άλλους τύπους επιβατικών οχημάτων.


  • Στη φωτογραφία από τον Βασίλειο Παραμυθιώτη, επάνω, ο Ντάνης από την πρώτη ημέρα παραλαβής του λεωφορείου του από τη «Βιαμάξ», σε κυκλοφορία με δοκιμαστικό αριθμό τύπου «Μ». 






Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.