Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Ταξίδι στο 5ο ΚΤΕΛ, το 1976

Αυτό είναι το τρίτο λεωφορείο της συλλογής μας, ένα Scania Vabis B71 με αμάξωμα Π. Ταγκαλάκη. 


Ο Πολυχρονόπουλος ήταν ένας παλιός αυτοκινητιστής που είχε φορτηγά, ταξί και λεωφορεία στο 5ο ΚΤΕΛ.

Όταν είχαν αρχίσει οι απεργίες του 1976 και κάποιοι θερμοκέφαλοι έκαναν ζημιές στα λεωφορεία για να μην κυκλοφορούν είχε πάει στο αμαξοστάσιο της Θηβών και έκανε άνω - κάτω τη διοίκηση. Κάποιος άσχετος πετάχτηκε και του φώναξε: "Ηρέμησε μπάρμπα. Είναι απόφαση του σωματείου". 


- "Τι είσαι σύ;", αποκρίθηκε ο Πολυχρονόπουλος. 
- "Εισπράχτορας", απάντησε. 
- "Πες στο σωματείο ότι έχω γραμμένες στ' αρχίδια μου τις απόψεις τους εφ' όσον πληρώνω και
Κατασκευάσθηκε το 1958 και κυκλοφορούσε
στις γραμμές του 5ου ΚΤΕΛ με τον αριθμό 27.
ζημιώνομαι από την απεργία και από τους βανδαλισμούς. Όταν θα βάλουν το χέρι στην τσέπη ή αποκαστήσουν τις ζημιές που έκαναν στο Scania, ίσως τους ακούσω", είπε κι έφυγε τσαντισμένος. 

Όλη τη μέρα χρειάστηκε για να φτιάξει με τη βοήθεια ενός ηλεκτρολόγου τις ασφάλειες του Β71 που είχε ξηλώσει κάποιος άθλιος από τη βάση τους. Το λεωφορείο φτιάχτηκε και βγήκε δρομολόγιο με τον Πολυχρονόπουλο οδηγό και εισπράκτορα ταυτόχρονα. 

Στην αφετηρία της Εθνικής Αντιστάσεως περίμενε να πάρει δρομολόγιο για τη Νεάπολη όταν τον πλησίασε ο Παναής, ένας μηχανικός που τον φώναζαν "κουμούνα" επειδή ανήκε στους λαμπράκηδες και δεν ήταν πολιτικοποιημένος.

- "Γιατί δεν κάθεσαι φρόνιμα; Αλλάζουν τα πράγματα. Σπίτια έκανες, λεφτά έκανες, η κόρη σου δεν έχει ανάγκη να δουλέψει. Τι παιδεύεσαι και γιατί κάνεις εχθρούς;", του είπε.

Περιμένει στωικά την ώρα της ανακατασκευής του. 
- "Τους βλέπεις αυτούς εκεί μέσα;" έκανε κι έδειξε τους επιβάτες που είχαν στριμωχτεί σαν σαρδέλες. "Σ' αυτούς τα χρωστάω και γι' αυτούς δουλεύω. Αυτό να πεις στα αφεντικά των σωματείων που κάνουν πολιτική στην πλάτη άλλων"...

Την ιστορία αυτή μου θύμισε ο κυρ Γιώργος που οδηγούσε το 5/61 του Διοικητόπουλου (ένα Scania Vabis Ταγκαλάκη) με αφορμή κουταμάρες που ακούστηκαν σήμερα από κάποιους που δεν διαφέρουν από τον εισπράκτορα της ιστορίας μας, ο οποίος πίστευε ότι με την ήσσονα προσπάθεια μπορεί να εξισωθεί με κάποιον που αγωνίζεται. Ούτε στη ζούγκλα δεν συμβαίνουν αυτά.

Ο καθένας παίρνει τη θέση που του αξίζει όταν είναι σοβαρός, κάτι που διαπιστώνεται αργά ή γρήγορα...

Χ.Κ.Λ. 

Τις φωτογραφίες τράβηξε ο καλός φίλος κ. Β. Παρασαμλής.





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.