Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2013

Mercedes Biamax στην 3η Αθηναϊκή Έκθεση κλασσικών οχημάτων

Ο ηθοποιός Γιάννης Παπαθανάσης θα έρθει φιλικά στην έκθεση και θα φωτογραφηθεί με φίλους των παλαιών λεωφορείων (και όχι μόνο)...
Ιδιοκτήτες συλλεκτικών οχημάτων βάζουν το κλειδί στη μίζα και «πατούν» γκάζι για ένα συναρπαστικό ταξίδι στο παρελθόν.
 
Προορισμός τους… οι χώροι του Μεσογειακού Εκθεσιακού Κέντρου (ΜEC) στην Παιανία, όπου από σήμερα μέχρι και τις 20 Μαρτίου οι επισκέπτες θα ταξιδέψουν στην ιστορία της μετακίνησης του 20ου αιώνα.
Αφηγητές… πάνω από 200 αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες ακόμη και ποδήλατα τα οποία κατασκευάστηκαν μεταξύ 1917- 1985.
 
Στιγμιότυπο από το "στήσιμο" των οχημάτων στο εκθεσιακό κέντρο MEC στην Παιανία
To "Βιαμάξ" της ΛΑΕΓΕ
 
Ξεχωριστή στάση θα αποτελέσει ένα μοναδικό υπεραστικό λεωφορείο του 1962 που κατασκευάσθηκε εξ ολοκλήρου από ελληνικά χέρια στο εργοστάσιο της "Βιαμάξ". Είναι ένα αυτοφερόμενο Mercedes Benz R495που σχεδιάστηκε από τον Έλληνα σχεδιαστή Αντώνιο Ρίζο και εξέπληξε τους Γερμανούς της Mercedes Benz AG. Τέτοιου είδους λεωφορεία κυκλοφόρησαν ως τουριστικά μοντέλα R514 (όπου R σημαίνει Ρίζος). Μία ακόμα μορφή της ελληνικής αυτοκίνησης ήταν ο σχεδιαστής Ιωάννης Δρακούλης, ο οποίος είναι ο "πατέρας" πολλών ελληνικής κατασκευής λεωφορείων που κυκλοφόρησαν στις δεκαετίες του '60 και '70 στους ελληνικούς και τους ευρωπαϊκούς δρόμους δείχνοντας τη δυναμική που είχε η ελληνική αμαξοποιΐα και βιομηχανία εκείνη την εποχή. To όχημα έχει ανακατασκευαστεί βάσει των αρχικών σχεδίων από τη ΛΑΕΓΕ.
 
Τι άλλο θα γίνει στην έκθεση

Πέρα εξάλλου από τις εντυπωσιακές αντίκες των τεσσάρων και δύο τροχών, στο πολιτιστικό αυτό γεγονός το οποίο διοργανώνεται για τρίτη φορά στην Αθήνα από το εξαμηνιαίο συλλεκτικό περιοδικό Classic Century, οι επισκέπτες θα θαυμάσουν σπάνιες εικόνες από την αρχή του προηγούμενου αιώνα που συνδέονται με τη μετακίνηση του ανθρώπου της εποχής.
 
Παράλληλα, στο χώρο θα λειτουργούν διάφορα περίπτερα επαγγελματιών που σχετίζονται με τη μηχανοκίνηση ενώ όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για τον τρόπο διάσωσης-συντήρησης ενός κλασικού αυτοκινήτου θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις επιδείξεις των ειδικών. «Φυσικά, δεν θα λείψουν οι προβολές βίντεο με ράλι, καλλιστεία οχημάτων, αγώνες slot cars» όπως σημειώνει και ο εκδότης του Classic Century και διοργανωτής της έκθεσης Μιχάλης Ρασιδάκης ο οποίος θυμίζει ότι η είσοδος είναι δωρεάν ώστε «να συμμετάσχουν όλοι, λάτρεις του αυτοκινήτου και μη, σε αυτό το μοναδικό πολιτιστικό γεγονός καθώς πέρα από την ιστορία των τροχών διηγείται την ιστορία της καθημερινής μετακίνησης αλλά και μιας ιδιαίτερης τέχνης και τεχνικής που χαρακτηρίζει τα κλασικά οχήματα».
 
Πού και πότε
 
Η έκθεση διοργανώνεται στο Mεσογειακό Εκθεσιακό Κέντρο, Λεωφ. Αθηνών - Λαυρίου 301, Παιανία
Ωράριο λειτουργίας: Παρασκευή 15 Μαρτίου 17:00-22.00, Σάββατο, Κυριακή και Καθαρά Δευτέρα 10.00-22.00, Τρίτη 19 και Τετάρτη 20 Μαρτίου 17:00-22.00

Ποιοι θα είναι στο λεωφορείο

Στους χώρους της έκθεσης θα είναι κατά διαστήματα το έμψυχο δυναμικό της ΛΑΕΓΕ για κάθε χρήσιμη διευκρίνιση και πληροφορία.
Την Κυριακή και την Καθαρά Δευτέρα, μαζί μας θα είναι ο ηθοποιός κ. Γιάννης Παπαθανάσης για συζήτηση και χιουμοριστικά δρώμενα...
 
Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη.





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.