Δευτέρα, 5 Μαρτίου 2012

De Lijn: Τρία πανέξυπνα σποτ (video)

Του Χ.Κ. Λαζαρόπουλου

Όταν βρέθηκα για πρώτη φορά στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας πήγα με την προκατάληψη ότι θα δω μια βιομηχανική πόλη, ριπαρή και γκρίζα. Κάθε άλλο! Το Γκέτεμποργκ είναι μια πόλη, όπως θα ήθελα να είναι ο Πειραιάς.

Έχει τεράστιες ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές, εργοστάσια (αν και  όπου γυρίσεις το βλέμμα σου πρωταγωνιστεί η Volvo), πράσινο, απίθανο δίκτυο τροχιοδρόμων (τραμ) και ίσως το καλύτερο πλέγμα ποδηλατοδρόμων που έχω δει στα (αρκετά) ταξίδια που έτυχε να κάμω λόγω δουλειάς στην Ευρώπη.

Ένα απόγευμα (από εκείνα τα τελευταία ανοιξιάτικα που σκοτεινιάζει κατά τις τρεις το ξημέρωμα) πήγα μια βόλτα μέσα στην πόλη. Εκεί πρωτοείδα κόσμο να καπνίζει αυστηρά έξω από κλειστούς χώρους. Σ' ένα εμπορικό κέντρο, οι καπνιστές πήγαιναν σε ειδική γωνία κοντά στο πεζοδρόμιο και απαγορευόταν να καπνίσουν ακόμα και κάτω από τη σκιά ενός παραπετάσματος!

Μου έκανε εντύπωση με πόση τάξη και πόση πειθαρχία έχουν οικοδομήσει την εθνική ευτυχία (ή και δυστυχία για όσους δεν αντέχουν τόση τελειότητα) οι Σουηδοί. Καμαρώνουν όταν σου λένε πως έχουν το καλύτερο κοινωνικό κράτος στην Ευρώπη διότι οι πολιτικοί άρχοντες είναι δίπλα στους πολίτες. Ένοιωσα έκπληξη όταν έμαθα ότι ο βασιλιάς πήγε στα ναυπηγεία και πήρε πρωϊνό μαζί με τους εργαζομένους και πληροφορήθηκε τα αιτήματά τους. Ούτε ντουντούκες, ούτε μαγκιά -κλανιά!

Τα ασπρογάλαζα Volvo του Γκέτεμποργκ είναι συνεχώς γεμάτα με επιβάτες. Κι όχι όπως στην Ελλάδα που ισχύει ο κανόνας των τριών "Μ" (Μαθητές - Μετανάστες - Μισά). Όλοι παίρνουν το λεωφορείο για να έχουν δουλειά όσοι εργάζονται στις συγκοινωνίες, για να δικαιολογείται η φορολόγησή τους από το κράτος, για να προστατευθεί το περιβάλλον από την αλόγιστη χρήση των Ιδιωτικής Χρήσεως αυτοκινήτων.

Όλα αυτά θυμήθηκα και τα μοιράζομαι μαζί σας χάρη σε μια σειρά τριών καταπληκτικών διαφημιστικών βίντεο που είδα από τη βελγική εταιρεία  "De Lijn". Είναι η εταιρεία αστικών και ημιαστικών συγκοινωνιών που μεταφέρει τους Βέλγους.

Είναι δημόσια κι ο στόλος της διαθέτει 3.650 λεωφορεία και 359 τροχιοδρομικές μονάδες (τραμ). Η κυβέρνηση της μικρής χώρας του Βορρά έψαξε τρόπους να πείσει τους πολίτες της να αφήσουν στο σπίτι τα αυτοκίνητα και να μετακινηθούν με τα συγκεκριμένα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Τα τρία αυτά σποτάκια υπήρξαν η ναυαρχίδα της δημόσιας πειθούς. Ας τα απολαύσουμε και ας εκτιμήσουμε επιτέλους την αξία των συγκοινωνιών:






Εννοείται ότι αναμένουμε τα σχόλιά σας...





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.