Pages - Menu

24/06/24

Ἡ ἀφετηρία στή Σωτῆρος Διός, ἡ οἰκία Μιαούλη καί τό Volvo Ἠλιόπουλου

Ἕνα στιγμιότυπο τοῦ 1963, σέ ἕνα σημεῖο
πού δέν ὑπάρχει πιά...
 


Σπάνιο στιγμιότυπο τοῦ 1963 καί συγκεκριμένα ἀπό τήν ἀφετηρία τῆς γραμμῆς «70 Πειραιεύς – Ἀθῆναι» μπροστά στήν Ἀκτή Μιαούλη. Ἐκείνη τήν ἐποχή ὑπῆρχε ἀκόμα ἡ οἰκία Μιαούλη (ἤ κτήριον Ἀνέστη Χατζοπούλου) ἔμπροσθεν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος. Τότε ἡ ὁδός Σωτῆρος Διός τελείωνε μπροστά στό λιμάνι, ὅπως ἡ παράλληλή της, ἡ ὁδός Πουρ. Ἐπίσης, ἡ ὁδός Ἁγίου Σπυρίδωνος ἄρχιζε ἀκριβῶς στήν εἴσοδο τῆς ἐκκλησίας.

Μπροστά στήν ἀφετηρία τῆς γραμμῆς πού κατέληγε στήν Ὁμόνοια διακρίνεται ἕνα ὑπέροχο #Volvo #B615 τοῦ 5ου ΚΤΕΛ μέ ἁμάξωμα Ἠλιόπουλου, τό ὁποῖο ἐπιβιβάζει. 

κείνη τήν ἐποχή, ἡ ἀφετηρία τοῦ λεωφορείου ἔδινε ζωή στό σημεῖο ἀφοῦ ὑπῆρχε τραπεζάκι ἐπί τοῦ καφενείου «Κυκλαδικόν» γιά τόν σταθμάρχη (καί φυσικά τούς ὁδηγούς καί τούς εἰσπράκτορες πού ἐργάζονταν στή γραμμή 70).

Ἐπίσης, ἐπιβάτες περίμεναν τήν ἀναχώρηση ἀπολαμβάνοντας ἕναν καφέ ἤ ἀναψυκτικό. Μποροῦσαν ἀκόμα νά κουρευτοῦν ἤ νά ξυριστοῦν τό κουρεῖο πού ὑπῆρχε ἐκεῖ ἤ ἀκόμα καί νά καθαρίσουν τά παπούτσια τους ἀφοῦ ἀπό τό 1933 -σύμφωνα μέ τόν παλαίμαχο λεωφορειοῦχο Δημήτρη Ἀμαραντίδη- χωροθετήθηκε σέ αὐτό τό σημεῖο ἡ ἀφετηρία τῆς γραμμῆς Οἰμονοίας, ἔστηναν τά κασελάκια τούς τα λουστράκια «νά τσιμπήσουν κανά φράγκο».

 

Ἡ ἀλλαγή τοῦ τοπίου

 

Τό τοπίο ἄλλαξε τό 1972, ὅταν ὁ τότε Δήμαρχος Ἀριστείδης Σκυλίτσης ζήτησε τή μεταφορά τῆς ἀφετηρίας τῶν λεωφορείων ἐπί της Φίλωνος καί Γεωργίου Α’, προχώρησε στήν κατεδάφιση τῆς οἰκίας Μιαούλη καί παρεχώρησε στόν ἱερό ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος, ὄχι μόνο πρόσβαση καί θέα στή θάλασσα ἀλλά καί ἐπιπλέον περιβάλλοντες χώρους ἀπό τήν κατάργηση τῶν δρόμων στήν πρόσοψη καί τίς πλευρές τοῦ ναοῦ ἐπί της Σωτῆρος Διός καί Πουρ.

 

Κείμενο: Λουκιανός Κάλλιμπαν


Γιά δημοσιεύσεις μέ ἀναφορές στό 5ον ΚΤΕΛ
κάντε κλίκ ἐδῶ

Κι ἐδῶ, περισσότερες ἱστορίες γιά τόν παλιό Πειραιᾶ!


Διαβάστε περισσότερα ἐδῶ:

17/03/24

Ἀποκριά στό 4/102, Scania Ταγκαλάκη, στούς Ἀμπελοκήπους

 Μιὰ ἀπίθανη ἀφήγηση γιὰ τὴν ἱστορία μιᾶς φωτογραφίας στὸ τέρμα τοῦ Ἁγίου Δημητρίου μπελοκήπων 


Ἕνα νοσταλγικὸ ταξίδι στὸ χρόνο ἐπεφύλασσε στὴν ὁμάδα μας ὁ ἀγαπητὸς φίλος κ. Ἀλέξανδρος Παπανδρέου, ὁ ὁποῖος ἀνήρτησε φωτογραφία ἀπὸ τὸ προσωπικό του ἀρχεῖο, ἀπὸ μιὰ ἀποκριὰ στὸ μακρυνὸ 1959. Ἀπεικονίζεται ὡς «καουμπόης» μπροστὰ στὸ 102 τοῦ 4ου ΚΤΕΛ, Scania Vabis B7157 κατασκευῆς Ταγκαλάκη, τὸ ὁποῖο βρισκόταν στὸ τέρμα τῆς γραμμῆς «119 Πλατεῖα Κάνιγγος – Ἅγιος Δημήτριος Ἀμπελοκήπων».

Αὐτὴ ἡ φωτογραφία γίνεται ἀκόμα πιὸ συγκινητική, ἂν προσέξει κανεὶς τὴν ἀφήγηση τοῦ κ. Παπανδρέου, γιὰ μιὰ Ἀθήνα ποὺ μοιάζει σὲ ἐλάχιστα πράγματα μὲ τὴ σημερινή.

«Ἡ πινακίδα πάνω ἀπ’ τὸ παρμπρὶζ τῶν "Scania Vabis" ἢ τῶν "Volvo" ἔγραφε «γ. Δήμ. Ἀμπελ.» καὶ πιὸ πάνω στόν ‘παπά’ ἀναγραφόταν ὁ ἀριθμός ‘119'. H ἀφετηρία τῆς γραμμῆς ἦταν ἔξω ἀπὸ τὸ σπίτι μας στὴν Πανόρμου, ἐκεῖ ποὺ βρίσκονται σήμερα τὰ γραφεῖα τοῦ 7ου Δημοτικοῦ Διαμερίσματος τῶν Ἀθηνῶν», θυμᾶται. 


Σὲ ἐκεῖνο τὸ σημεῖο ὁ δρόμος ἦταν χωμάτινος ἐνῷ ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρὰ πρὸς τὰ πάνω εἶχε γίνει ἀσφαλτόστρωση μέχρι τὴν ὁδὸ Ἀργολίδος.  


Τά δρομολόγια


Τὸ λεωφορεῖο ἔφευγε γεμᾶτο ἀπὸ τὴν Πανόρμου ἀπὸ τὰ ξημερώματα ἕως τὶς ἐννιάμιση τὸ πρωί, ἐνῷ ἀντιστρόφως ἐπέστρεφε ἀπὸ τὴν Πλατεῖα Κάνιγγος γεμᾶτο κόσμο ἀπὸ τὴ μιάμιση ἕως τὶς τρεισήμισυ.

«Κατέβαζε τοὺς ἐπιβάτες ἀπέναντι στὴν ἄσφαλτο, ἔκανε ἀναστροφὴ κι ἄραζε μπροστὰ στὴν ἐξώπορτά μας. Εἶχαν φτιάξει μὲ σιδηροκατασκευὴ κι ἕναν θάλαμο, σκοτεινὸ καὶ κρύο. Ἂν τοῦ ἔβαζες ρόδες, νόμιζες ὅτι ἦταν τρέϊλερ γιὰ τὸ λεωφορεῖο», συνεχίζει ὁ κ. Παπανδρέου καὶ ἀκόμα φέρνει στὴ μνήμη του τὸν σταθμάρχη μὲ τὸ χαρακτηριστικὸ καπέλο του, νὰ φορ μιὰ πατατούκα τὸ καταχείμωνο γιὰ νὰ γλυτώσει ἀπ’ τὸ κρύο. Θυμᾶται χαρακτηριστικὰ ὅτι κάτω ἀπὸ τὰ πόδια του, ὁ σταθμάρχης ἔβαζε χοντρὸ χαρτόνι νὰ μὴν πάθει κρυοπαγήματα.

Ἡ γιαγιὰ ἀπὸ τὴν Πόλη

«Ὅταν εἶδε ἡ γιαγιά μου, ἡ Πολίτισσα, αὐτὸ τὸ μαῦρο χάλι κι ἄρχισε νὰ τοῦ πηγαίνει ἑλληνικὸ καφέ, νεράκι, γλυκὸ τοῦ κουταλιοῦ ἢ σπιτικὰ κουλούρια. Καμμιὰ φορὰ μάλιστα, πήγαινε καὶ φαγητὸ ἀπ’ τὸ τσουκάλι τοῦ σπιτιοῦ. Μιὰ μέρα τοῦ εἶπε: ‘Νὰ σὲ πῶ, θὰ παγώσεις ἐδῶ μέσα καὶ θὰ στραβωθεῖς. Θὰ σοῦ δώσουμε ρεῦμα’. Πῆρε λοιπὸν ἕνα καλώδιο μὲ μιὰ λάμπα στὴν ἄκρη, τὸ πέρασε ἀπ’ τὸ σταθμαρχεῖο πάνω ἀπ’ τὰ κάγκελα τοῦ μπαλκονιοῦ καὶ μπῆκε στὴν πρίζα γιὰ νὰ βλέπει καὶ νὰ κάνει τὴ δουλειά του σὲ ἀνθρώπινες συνθῆκες», λέει.

Στὴν ἐρώτηση ἂν ὁ σταθμάρχης ἔβαζε καὶ καμμιὰ «κουκουνάρα» νὰ ζεστάνει τὰ πόδια του, ὁ κ. Παπανδρέου δὲν τὸ ἀποκλείει καὶ σημειώνει ὅτι τότε οἱ λογαριασμοὶ τῆς ΔΕΗ ἐκδίδονταν μὲ τὴν ἀντίληψη τῆς κοινωνικῆς παροχῆς καὶ τῆς κοινῆς ὠφέλειας.



Κι ἀκολουθεῖ ἡ ἐρώτηση, ἂν τό... ἠλεκτροδοτούμενο σταθμαρχεῖο τοῦ τέρματος στὸν Ἅγιο Δημήτριο Ἀμπελοκήπων εἶχε ρεῦμα ὅλο τὸ εἰκοσιτετράωρο. «Ὅταν χρειαζόταν, ὁ σταθμάρχης ἔβγαινε ἀπὸ τὸ κλουβί του καὶ φώναζε: «Κυρὰ Θεανώ! Ἔ, κυρὰ Θεανώ! Ρεῦμα!» Ἡ γιαγιὰ ἔβαζε τὸ καλώδιο στὴν πρίζα κι ὅταν τελείωνε ἡ βάρδια μὲ τὸ τελευταῖο δρομολόγιο, πρὶν ἀκόμα φύγει τὸ λεωφορεῖο, ἡ κυρὰ Θεανὼ ἔβγαζε τὴν πρίζα κι ὁ σταθμάρχης ἀνέβαινε στὴ θέση ἀπέναντι ἀπὸ τὸν ὁδηγὸ γιὰ νὰ πάει στὸ σπιτάκι του».

Σημεῖο ἀναφορᾶς τὸ σταθμαρχεῖο

Ἡ ἀφήγηση τοῦ κ. Παπανδρέου δείχνει πραγματικὰ μιὰ ἄλλη ἀντίληψη ποὺ ὑπῆρχε στὴν κοινωνία, ὅταν ὅλοι ἦταν πιὸ ὑποστηρικτοὶ πρὸς τὸν συνάνθρωπο. Τὸ παράδειγμα τῆς κυρὰ-Θεανώς, τὸ ἀντέγραψαν κι ἄλλοι ἀπὸ τοὺς γείτονες ποὺ ὅταν χρειάστηκε, πήγαιναν ἕναν μεζὲ στὸ σταθμάρχη ἢ στοὺς ὁδηγοὺς καὶ τοὺς εἰσπράκτορες. Δὲν ὑπῆρχε γιορτὴ ἢ ἀργία καὶ νὰ μὴν πάρουν κολατσιὸ ἐκεῖνοι ποὺ δούλευαν πάνω στὸ λεωφορεῖο, τὸ ὁποῖο συνέδεε τὴ γειτονιά μέ τὸ κέντρο τῆς μεγάλης πολιτείας.

«Τότε ὅλοι ἔδιναν. Μὰ ἕνα πιάτο φαΐ, μὰ λίγο ψωμί, μὰ λίγο κρασὶ στὸ διπλανό.. Ὄχι πὼς περίσσευαν δηλαδή, ἀλλὰ ἦταν σὰν μιὰ ἐσωτερικὴ ἐπιτακτικὴ ἀνάγκη τὸ δώσιμο. Καὶ τὸ ἔκαναν ὅλοι. Πῶς νὰ μὴ χαμογελάει ὕστερα ὁ κόσμος; Παρὰ τὴ φτώχεια καὶ τὰ χιλιάδες προβλήματα ἐκείνης τῆς ἐποχῆς, ὁ κόσμος χαμογελοῦσε. Δὲν ἤμασταν κουμπωμένοι βρὲ ἀδερφέ, δὲν τὰ βλέπαμε ὅλα μὲ καχυποψία μὲ μιζέρια μὲ κακία. Ὄξω καρδιὰ κι Ἅγιος ὁ Θεός», ἀφηγεῖται ὁ κ. Ἀλέκος καὶ μᾶς ταξιδεύει ἀρκετὲς δεκαετίες πίσω μὲ ἀφορμὴ τὴν φωτογραφία του «καουμπόη» στὶς ἀποκριὲς τοῦ 1959.

Ἀφήγηση σὰν ἀσπρόμαυρη ταινία

Ὁ ἐπίλογος αὐτοῦ τοῦ σημειώματος ἔχει τὴν ἴδια ἀξία μὲ τὴν ἱστορία ποὺ διαβάσατε ὡς ἐδῶ. Γιὰ νὰ βγεῖ αὐτὴ ἡ φωτογραφία μπροστὰ στὸ λεωφορεῖο, χρειάστηκε ἀγάπη καὶ νοικοκυροσύνη νὰ φτιαχτεῖ μιὰ στολὴ ποὺ δὲν ἦταν ἀγορασμένη ἢ πολυτελής. Ἀρκοῦσαν ἕνα μαῦρο ὑφασμάτινο παντελόνι, ἕνα σιρίτι στὸ πλάι ραμμένο μέ τὸ χέρι, ἕνα καρῶ πουκάμισο, ἕνα μαντήλι τοῦ μπαμπᾶ γιὰ τὸ λαιμό, ἕνα καουμπόικο καπέλο ἀπὸ τὸ ψιλικατζίδικο τῆς γειτονιᾶς καὶ μιὰ πλαστικὴ ζώνη μὲ θήκη πιστολιοῦ κι ἕνα ψεύτικο πιστόλι μὲ χάρτινο ρολὸ καψούλια ἀπὸ κάποιο πανηγύρι.


Ὁ κ. Παπανδρέου θυμᾶται τί ἔγινε μετὰ τὸ «κλὶκ» τοῦ φωτογράφου: «Βγῆκε μὲ τὴ μαύρη σφυρίχτρα ὁ σταθμάρχης κι ἀφοῦ ἔδωσε σῆμα ἀναχώρησης μὲ ὅλη τὴ δύναμη τῆς ἀνάσας του, ὁ ὁδηγὸς πῆρε θέση στὸ τιμόνι κι ἔβαλε μπροστὰ στὸ Scania. Ὅσο αὐτὸ γουργούριζε ὁ «τέρμα τὰ μία καὶ τριάντα» ἔκοβε εἰσιτήρια ἀπὸ ἐμπρὸς πρὸς τὰ πίσω, μέχρι νὰ κάτσει στὸ γραφειάκι του. Τότε ἔκλειναν οἱ πόρτες μὲ ἐκεῖνες τὶς μανιβέλες ποὺ μοιάζανε μὲ βρῦσες κάνοντας «τσααααααααααφ»... Ὁ ὁδηγὸς ἔλυνε ἐκεῖνο τὸ πελώριο χειρόφρενο ἀριστερά του, ἔβαζε κατηφόριζε σιγανὰ κι ἔβγαινε στὴν ἄσφαλτο. Ἔστριβε στὴν Κεδρηνοῦ κι ἔτσι ἄλλο ἕνα δρομολόγιο ἦταν ἐν ἐξελίξει»...

Τὸ λεωφορεῖο τῆς ἱστορίας μας δὲν ἔχει σωθεῖ σὲ ἄλλη φωτογραφία ἀπὸ ἀνοικτὲς πηγὲς ἢ ἀπὸ ἀρχεῖα ἐφημερίδων. Τὸ 102 τοῦ 4ου ΚΤΕΛ μένει στὴν ἱστορία χάρη στὸν κύριο Παπανδρέου. 

Γιὰ τὴν ἱστορία, αὐτὸ τὸ λεωφορεῖο κυκλοφόρησε μὲ ἀριθμὸ κυκλοφορίας 44920 ἀπὸ τὶς 29 Νοεμβρίου 1958 ἕως τὴν 1η Αὐγούστου 1981, ὁπότε ἀποσύρθηκε μαζὶ μὲ τὰ 4/63 Scania Vabis Ταγκαλάκη καὶ 4/97 Scania Vabis «ΒΙΟ».

Καλὴ Σαρακοστὴ σὲ ὅλους!


Κείμενον: ΛουκιανὸςΚάλλιμπαν

Φωτογραφίες: Ἀρχεῖο Ἀλέκου Παπανδρέου, 
Ἀρχεῖο ΛΑΕΓΕ, 
Ἀνοικτές πηγές στό διαδίκτυο



Περισσότερες δημοσιεύσεις

γιὰ τὸ 4ο ΚΤΕΛ μὲ ἕνα κλὶκ ἐδῶ.

 

Διαβάστε ἀκόμα:

16/03/24

Ἀποκριάτικη συνεστίασις τῷ 1962 εἰς τήν οἰκίαν Βεργῆ

Ἡ φωτογραφία του Κλεισθένους δημοσιεύεται γιὰ πρώτη φορά, 62 ἔτη μετὰ τὴν λῆψιν της.

 

Ἕνα ἀποκριάτικο πάρτυ τὸ ὁποῖο πραγματοποιήθηκε πρὶν ἀπὸ 62 ἔτη εἰς τὴν οἰκίαν τῆς μεγάλης κυρίας τοῦ ἑλληνικοῦ θεάτρου Ἔλσας Βεργῆ, ἐνεθύμησαν εἰς τὸ κοινὸν οἱ διαχειρισταὶ τοῦ λογαριασμοῦ διά τά φωτορεπορτὰζ τοῦ διασήμου φωτογράφου τῶν καλλιτεχνῶν Κλεισθένη.

Εἰς τὸ φωτογραφικὸν στιγμιότυπον διακρίνονται ὁ Λάμπρος Κωνσταντάρας, ἡ Ἔλσα Βεργῆ, ἡ Ταϋγέτη καὶ ἡ Ἑλένη Χατζηαργύρη.

Ἡ ἀνάρτησις τῶν διαχειριστῶν ἀναφέρει εἰς τήν καθομιλουμένην δημοτικήν ἐπὶ λέξει:

«Τὸν Μάρτιο τοῦ 1962 ἡ μεγάλη κυρία τοῦ ἑλληνικοῦ θεάτρου Ἔλσα Βεργῆ (δεύτερη ἀπὸ δεξιὰ) διοργανώνει στὸ σπίτι της ἀποκριάτικο πάρτι μὲ τὴν παρουσία ἀγαπημένων φίλων καὶ συναδέλφων ἀνάμεσα στοὺς ὁποίους εἶναι οἱ Ταϋγέτη (ἀριστερά), Λάμπρος Κωνσταντάρας, Ἑλένη Χατζηαργύρη καὶ ὁ Κλεισθένης ὁ ὁποῖος ἀπαθανατίζει μὲ τὸν φακό του στιγμὲς ἀπὸ τὴν συγκεκριμένη βραδυά.

 

Παράστασις τοῦ Εὐγενίου Ὄ Νὴλ

 

Τὴν περίοδο αὐτὴ ἡ ἠθοποιὸς ἀνεβάζει στὸ θέατρο ποὺ φέρει καὶ τὸ ὄνομα τῆς στὴν ὁδὸ Βουκουρεστίου, τὸ ἔργο τοῦ Εὐγενίου Ὄ Νὴλ «Παράξενο ἰντερμέτζο» σὲ σκηνοθεσία Γιώργου Θεοδοσιάδη καὶ συμπρωταγωνιστή τόν ἀγαπημένο Λάμπρο Κωνσταντάρα.

Ἡ Ἔλσα Βεργῆ ὑπῆρξε ἀπὸ τὶς σπουδαιότερες μορφὲς τῆς γενιᾶς της καὶ μιὰ κορυφαῖα τραγωδὸς ποὺ ὑπηρέτησε γιὰ μισὸ αἰῶνα μὲ πάθος καὶ συνέπεια τὸ θέατρο σὲ ἔργα τοῦ παγκόσμιου δραματολογίου ἐνῷ σὲ ἡλικία 15 ἐτῶν ἦταν μέλος τοῦ χοροῦ στὴν πρώτη ἁφὴ τῆς Ὀλυμπιακῆς Φλόγας ποὺ ἔγινε στὶς 20 Ἰουλίου τοῦ 1936 στὴν Ἀρχαία Ὀλυμπία γιὰ τοὺς Ὀλυμπιακοὺς Ἀγῶνες τοῦ Βερολίνου. Ἀδημοσίευτη μέχρι σήμερα φωτογραφία».

Αὐτὰ ποὺ θέλει νὰ διαβάζει ἕνας ἄνδρας 

στὴν κατηγορία Mens' guide 


05/02/24

Αὐτή ἡ νύχτα μένει: Ἡ σκηνή πού ἔγινε viral ἀπό τό κοινό!

Ἡ ἐπεισοδιακὴ ἄφιξη δύο τραγουδιστριῶν ἀπὸ τὴν Ξάνθη στὸ Ἀγρίνιο μὲ τὸ λεωφορεῖο


Μιὰ σκηνὴ ποὺ ἀγαπήθηκε ἤδη στὸ πρῶτο ἐπεισόδιο τῆς σειρᾶς «Αὐτὴ ἡ νύχτα μένει» ἦταν ἡ σκηνὴ μὲ τὴν ἄφιξη τοῦ λεωφορείου στὸ Ἀγρίνιο, τὸ 1984. Οἱ ἠθοποιοὶ Κόρα Καρβούνη καὶ Ἠλιάνα Μαυρομμάτη ὑποδύονταν τὶς λαϊκὲς τραγουδίστριες ποὺ ἔφυγαν ἀπὸ τὴν Ξάνθη καὶ πῆγαν νὰ βροῦν καλύτερη τύχη στὸ νυχτερινὸ κέντρο «Τὸ Ὄνειρο».

Κάπως ἔτσι ἄρχισαν ὅλα σὲ αὐτὸ τὸ σήριαλ μυθοπλασίας ποὺ βασίζεται στὸ ὁμώνυμο βιβλίο τοῦ Θάνου Ἀλεξανδρ καὶ τὸ σενάριό του ἔγραψαν ἡ Ἰωάννα Κανελλοπούλου καὶ ὁ Γιῶργος Μακρς, ἐνῷ ἡ Κατερίνα Φιλιώτου τὸ σκηνοθέτησε.

Ἄρχισε νὰ προβάλλεται στὸν #Alpha_TV τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 2022 καὶ ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ καθήλωσε τὸ κοινὸ μὲ τὶς ἑρμηνεῖες καὶ τὴ ἀπεικόνιση τῆς ἑλληνικῆς πραγματικότητας στὶς ἀρχὲς τῆς δεκαετίας τοῦ 1980, σὲ μιὰ φάση ὁλοκληρωτικῆς μετάβασης τῆς κοινωνίας ἀπὸ τὰ συντηρητικὰ πρότυπα τῶν προηγούμενων ἐποχῶν καὶ τὴν αὐστηρότητα τῆς πρώτης μεταπολιτευτικῆς περιόδους, σὲ μιὰ ἄλλη ἐποχή.

Στὸ βίντεο ποὺ ἀκολουθεῖ θὰ δεῖτε τὸ ἱστορικὸ αὐτοφερόμενο #R495 #Βιαμὰξ νὰ φθάνει στὸ σταθμὸ τῶν ὑπεραστικῶν λεωφορείων τοῦ #ΚΤΕΛ_Αἰτωλοακαρνανίας στὴν Ε.Ο. Ρίου – Ἀγρινίου 60 καὶ νὰ ἀποβιβάζει. Τὸ διακεκριμένο μέλος τῶν #busoldtimershellas κ. Κωνσταντῖνος Σβεντζούρης στὸ ρόλο τοῦ ὁδηγοῦ φαίνεται νὰ δέχεται τὴν ἐπίπληξη τῆς Κόρας Καρβούνη ὅσα ἄφησε πίσω της στὴν Ξάνθη κι ὅσα καλύτερα ἐλπίζει νὰ βρεῖ στὸ «Ὄνειρο».

Δεῖτε ἐδῶ τὴ σκηνή πού ἔγινε viral καὶ μέσα σὲ ἕνα χρόνο, τὴν εἶδαν περισσότεροι ἀπὸ 38 χιλιάδες χρῆστες τοῦ YouTube μόνο ἀπὸ τὸ κανάλι μας!


Κείμενον: Λουκιανός Κάλλιμπαν


Διαβάστε περισσότερα:

12/01/24

Ἡ ἱστορικὴ ἀλλαγὴ χρωματισμοῦ εἰς τὰ Ο405N τῆς Ε.ΘΕ.Λ.

Πότε ἤλλαξαν αἱ χρωματικαὶ
ἀποχρώσεις τῶν ἀστικῶν λεωφορείων


Μετὰ τὴν κατάργησιν τῶν Συγκοινωνιακῶν Ἐπιχειρήσεων καὶ τὴν σύστασιν τῆς Ε.ΘΕ.Λ., ἅπαντα τὰ λεωφορεῖα «ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ» Ο405Ν ἐνετάχθησαν εἰς τὸν στόλον της καὶ ἠλλάγησαν τὰ χρώματά των.

Εἰς τὴν παροῦσαν δημοσίευσιν παρουσιάζεται τὸ ὑπ' ἀριθμὸν κυκλοφορίας ΥΕΚ - 5232 καὶ ἀριθμὸν ἀλεξηνέμου 232 λεωφορεῖον μείζονος τύπου «ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ» Ο405Ν τὸ ὁποῖον ἐφωτογραφήθη εἰς τὴν ἀφετηρίαν τῶν λεωφορείων Νέας Σμύρνης εἰς τὴν Ὁδὸν Σταδίου τὴν Τρίτην 06 Ἰανουαρίου 2004. 

Τὸ λεωφορεῖον αὐτὸ ἐξετέλει δρομολόγια εἰς τὴν γραμμὴν 110 (Νέα Σμύρνη – Παλαιὸν Φάληρον).

Κείμενον: Κυριάκος Γκλεζάκος 

Φωτογραφία: Ἀπ. Κουρμπέλης / Ὁμὰς Ἐρεύνης τῆς Ἱστορίας τῆς Ἀθηναϊκῆς Συγκοινωνίας, ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΜΦΟΡΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ (Τόμος 1ος: Λεωφορεῖα καὶ Τρόλλεϋ), Ἐκδόσεις Μίλητος, Ἀθῆναι 2007.


Διαβάστε περισσότερα:

10/01/24

Ἀναπάντεχη συνάντηση ἑλληνικῶν λεωφορείων στὸ τέρμα Περάματος

Δεῖτε τὸ σπάνιο στιγμιότυπο ἀπὸ
τὴν αἰφνιδιαστικὴ δοκιμὴ τοῦ VOLVO SB756 


Ἕνα ὑπέροχο φωτογραφικὸ κάδρο μας ἀπέστειλε φίλος τῆς σελίδας ἀπὸ αἰφνιδιαστικὴ δοκιμαστικὴ διαδρομὴ ποὺ πραγματοποίησε τὸ ἱστορικὸ Volvo SB756 Σαρακάκης ἀπὸ τὰ «Παλιὰ Ἑλληνικὰ Λεωφορεῖα», πρὶν ἀπὸ δύο χρόνια.

Στὸ τέρμα τοῦ Περάματος, τὸ ἱστορικὸ λεωφορεῖο φωτογραφήθηκε ἀνάμεσα σὲ δύο διαδόχους του στὴ γραμμὴ «843», τὸ Volvo #B7LA #Σαρακάκης #Ἀθηνά μὲ ἀριθμὸ ἀνεμοθώρακος #188 καὶ τό #Μercedes #C97.405GN #ΕΛΒΟ μὲ ἀριθμὸ ἀνεμοθώρακος #719 τῆς Ο.ΣΥ.

Ἀπολαῦστε τὴν εἰκόνα ποὺ ἀκολουθεῖ:



Περισσότερες δημοσιεύσεις 

γιὰ τὰ θρυλικὰ SB756 μὲ ἕνα κλὶκ ἐδῶ


Διαβάστε περισσότερα: 

08/01/24

Τεχνική σύνοψις περί τῶν ἐν Ἀθήναις ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ Ο405Ν

Χρήσιμα στοιχεῖα διὰ τὴν ἱστορίαν τῶν θρυλικοτέρων λεωφορείων τῆς τελευταίας τριακονταετίας


Ἀκολουθεῖ κείμενον τοῦ κ. Κυριάκου Γκλεζάκου:

Τὸ 1993 αἱ Συγκοινωνιακαὶ Ἐπιχειρήσεις σκοποῦσαι τὴν ἀνανέωσιν τοῦ στόλου τῶν ἐν Ἀθήναις (κατὰ τὸ πλεῖστον) κυκλοφορούντων λεωφορείων "ΜΑΓΚΙΡΟΥΣ Ντώϋτς" διὰ 300 λεωφορείων μείζονος τύπου "ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ" Ο405Ν, ἅτινα ἐκινοῦντο διὰ κινητῆρος πετρελαίου ἀποδόσεως 250 γερμανικῶν ἵππων ἢ 184.000 βάττ.
Ἡ μετάδοσις κινήσεως ὑπηρετεῖτο διὰ αὐτομάτου κιβωτίου ταχυτήτων ZF Ecomat 5 HP 500. Αἱ διαστάσεις των ἦσαν: 11,910 μ. x 2,500 μ. x 2,935 μ. Ἠδύναντο νὰ μεταφέρουν 38 καθημένους καὶ 68 ὀρθίους ἐπιβάτας. Αἱ γραμμαὶ τὰς ὁποίας ἐξυπηρέτουν ἀνεγράφοντο εἰς εἰδικὸν ἠλεκτρονικὸν πίνακα, ἐλεγχόμενον διὰ μικροϋπολογιστοῦ ἄνωθεν τοῦ ὁδηγοῦ καὶ ἡ ἕδρα των ἦτο Ἁμαξοστάσιον εἰς Ἑλληνικόν. 

Ὡς χαρακτηριστικὸν χρῶμα των υἱοθετήθη τὸ κυανοῦν. 

Ἀπεσύρθησαν ἐκ τῆς δημοσίας κυκλοφορίας τὴν Κυριακὴν 24 Δεκεμβρίου 2023 ὁπότε ἐξετελέσθη τὸ πρῶτον καταγεγραμμένον δρομολόγιον, σταθμεύσαν ὀριστικῶς εἰς τὸ Ἁμαξοστάσιον τῆς Ἀνθούσης.

Φωτογραφία: Τὸ ἀστικὸν λεωφρεῖον "ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ" Ο405Ν ὑπ' ἀριθμὸν κυκλοφορίας ΥΕH-7439 καὶ ἀριθμὸν ἀλεξηνέμου 60 τῆς 5ης Συγκοινωνιακῆς Ἐπιχειρήσεως, φωτογραφηθὲν τὴν Κυριακὴν 28 Νοεμβρίου 1993 εἰς Ἅγιον Τρύφωνα Τερψιθέας. Ἐξυπηρέτει τὴν γραμμὴν 159 (Ἀθῆναι – Ἀργυρούπολις) (Ἀπόστολος Κουρμπέλης, Ὁμὰς Ἐρεύνης τῆς Ἱστορίας τῆς Ἀθηναϊκῆς Συγκοινωνίας, ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΜΦΟΡΕΙΑ ΕΙΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ (Τόμος 1ος: Λεωφορεῖα καὶ Τρόλλεϋ), Ἐκδόσεις Μίλητος, Ἀθῆναι 2007).


Διαβάστε περισσότερα:


Πάλι ἔριξε τὸ Instagram ἡ Κάρτνεϋ (ΦΩΤΟ)

Ἡ πρώτη ἐμφάνισή της μετὰ
τὴν περιπέτεια μὲ τὸ μυστηριώδες τρόλλ 


Ἡ γυναῖκα – ἔκφραση τῆς ἀμερικανικῆς θηλυκότητας, ἡ Κάρτνεϋ Στόντεν (Courtney Stodden) τάραξε πάλι τὰ κοινωνικὰ δίκτυα μὲ μιά... «παγίδα δίψας» στὸ Instagram φορῶντας τά... ἀπαραίτητα καὶ ὄντας στὸ πνεῦμα τῶν ἑορτῶν.

Μὲ ἕνα καυτὸ καὶ κατακόκκινο μπικίνι καὶ μὲ καστανᾶ μαλλιά, ἡ 29χρονη Κάρτνεϋ ποζάρει κρατῶντας μιὰ ἁλυσίδα καὶ ταράζει τὴν ἀμερικανικὴ κοινὴ γνώμη καὶ δηλώνει τὴν ἐπιστροφή της, μετὰ τὴν ὑπόθεση ἔντονου διαδικτυακοῦ ἐκφοβισμοῦ ἀπὸ τὸ τρὸλ Chrissy Teigen.

Δεῖτε τὴν ἀνάρτηση: 


Αὐτὰ ποὺ θέλει νὰ διαβάζει ἕνας ἄνδρας 

στὴν κατηγορία Mens' guide 



04/01/24

ΟΣΥ: Ἀπεσύρθη τὸ μακροβιώτερο ἐν ὑπηρεσίᾳ Mercedes #O405N

Στιγμιότυπα ἀπὸ τὶς τελευταῖες ἡμέρες λειτουργίας του  



Ὕστερα ἀπὸ 30 χρόνια συνεχοῦς ὑπηρεσίας τὸ Mercedes-Benz O405N #116 τοῦ ἁμαξοστασίου τῆς Ἀνθούσας ἔσβησε τὴν μηχανή του κάνοντας τὸ τελευταῖο καταγεγραμμένο δρομολόγιο στὶς 27 Δεκεμβρίου 2023, ἐξυπηρετῶντας τὴ γραμμὴ «036», κερδίζοντας τὸ ρεκὸρ μακροβιωτέρου λεωφορείου ἐν ὑπηρεσία στὴν Ἀθήνα μὲ τριάντα χρόνια πλήρους ὑπηρεσίας.

Ἀκολουθεῖ φωτογραφικὸ ἀφιέρωμα σὲ ὑπηρεσία.

Ὁ ὑπογράφων εὐχαριστεῖ ἐκ καρδίας τοὺς φίλους ὁδηγοὺς ποὺ βοήθησαν στὴ λήψη φωτογραφιῶν.

 

Κείμενον – Εἰκόνες: Γεώργιος Σαρρής










Διαβάστε περισσότερα:



02/01/24

Τέσσερα λεωφορεῖα στὸ "Decemberfest" τῶν Busoldtimers (ΦΩΤΟ)

Ἡ ἐκδήλωση πού ξεκίνησε δειλά τό 2014 στήν Ἀκτή Ξαβερίου τοῦ Πειραιᾶ γίνεται σημεῖο ἀναφορᾶς γιά τά Παλιά Ἑλληνικά Λεωφορεῖα 


Γιὰ δέκατη φορά πραγματοποιήθηκε ἡ κλασσικὴ διαδρομὴ ἱστορικῶν λεωφορείων ἀπὸ τὸν Πειραιᾶ πρὸς τὸ Πέραμα καὶ ἐν συνεχείᾳ στὴν Ἀθήνα, μὲ τὴν αἰγίδα τῆς Ἑλληνικῆς Ὁμοσπονδίας Ὀχημάτων Ἐποχῆς (ΕΟΟΕ) καὶ τοῦ Συλλόγου Ἱστορικοῦ καὶ Παλαιοῦ Αὐτοκινήτου (ΣΙΣΠΑ), καθὼς καὶ τὴν ὑποστήριξη τῆς ΛΑΕΓΕ.

Σημεῖο συναντήσεως τῶν ἱστορικῶν λεωφορείων ὁρίστηκε πάλι ἡ Ἀκτὴ Ξαβερίου ὅπου ὑπάρχει τὸ περιθώριο γιὰ φωτογραφήσεις καὶ λήψη ὀπτικοακουστικοῦ ὑλικοῦ.

 


Οἱ διαδρομές


Ἡ πρώτη διαδρομὴ πραγματοποιήθηκε πρὸς τὸ Πέραμα μὲ ἄμεση ἐπιστροφή. Προηγήθηκε τό #34, #Volvo #SB756 #Σαρακάκης ἀφοῦ ἡ ἐκδήλωση καθιερώθηκε ἀπὸ τὸ 2014 πρὸς τιμὴν τοῦ συγκεκριμένου τύπου λεωφορείου. Στὶς 31 Δεκεμβρίου 2001 αὐτὰ τὰ λεωφορεῖα ἀποσύρθηκαν ἀπὸ τὴν κυκλοφορία δίνοντας τὴ θέση τους καὶ τὴν εὐθύνη τοῦ συγκοινωνιακοῦ ἔργου στὴν ΕΘΕΛ, κλείνοντας ἔτσι ἕνα σημαντικὸ κεφάλαιο τῆς συγκοινωνιακῆς ἱστορίας ποὺ ἄνοιξε τὸ 1955 ἀπὸ τοὺς ΕΗΣ.

Ἀκολούθησε τὸ 6/23 #Scania Vabis #BF76 #Ρεντούμης, τὸ ὁποῖο παρουσιάστηκε στὸ κοινὸ καὶ κυκλοφόρησε γιὰ πρώτη φορά, μετὰ τὴν ἐξ ὁλοκλήρου ἀνακατασκευή του.


Στὴ δεύτερη διαδρομὴ ἀπὸ τὸν Πειραιᾶ στὸ Σύνταγμα, προστέθηκαν στὸ κομβόϊ τὸ μοναδικὸ ἐν κυκλοφορίᾳ τουριστικὸ λεωφορεῖο #Mercedes #O303 κατασκευῆς #Βιαμὰξ κι ἕνα ἀπὸ τὰ κλασσικὰ ὑπερυψωμένο #O303 τὰ ὁποῖα ἄφησαν ἱστορία στὴ Γερμανία καὶ στὴν Ἑλλάδα ἐξυπηρέτησαν χιλιάδες ἐπιβατῶν ὡς ὑπεραστικὰ λεωφορεῖα ἀλλὰ καὶ περιηγητῶν ὡς τουριστικά. 



Καὶ ἐγένετο... Decemberfest!

 


Φίλοι τῶν #busoldtimershellas συγκεντρώθηκαν τόσο στὶς ἀφετηρίες τοῦ Ξαβερίου, ὅσο καὶ στὸ τέρμα του Περάματος γιὰ νὰ φωτογραφήσουν τὰ ὀχήματα. Γιὰ μιὰ φορὰ ἀκόμα ἦταν συγκινητικὲς οἱ ἀντιδράσεις τοῦ κόσμου, εἰδικὰ στὸν Πειραιᾶ, στὰ Ταμπούρια καὶ στὸ Πέραμα. Νέοι ἀλλὰ καὶ μεγαλύτεροι ἦρθαν νὰ ξαναδοῦν καὶ νὰ φωτογραφήσουν τὸ πράσινο, νὰ ἀκούσουν τὸν ἦχο τοῦ κινητῆρα του καὶ νὰ ζητήσουν ἀπὸ τὰ μέλη τῆς ὁμάδας νὰ γίνονται περισσότερες ἀνάλογες ἐκδηλώσεις μέσα στὴ χρονιά.



















Στὸ τέλος τῆς ἐκδηλώσεως ἔγινε δεκτὴ μὲ ἀπόλυτη πλειοψηφία ἡ πρόταση τοῦ μέλους τῶν Busoldtimers Hellas κ. Εὐάγγελου Μαρίνη (γιοῦ τοῦ μηχανικοῦ της Βιαμὰξ Χρήστου Μαρίνη) νὰ ὀνομαστεῖ "Decemberfest" ἡ ἐτήσια ἐκδήλωση τῶν ἱστορικῶν λεωφορείων.

 






Κείμενον: Λουκιανός Κάλλιμπαν

Φωτογραφικὴ κάλυψις: Δημήτρης Παναγιωτόπουλος


Περισσότερες δημοσιεύσεις 

γιὰ τὰ θρυλικὰ SB756 μὲ ἕνα κλὶκ ἐδῶ


Διαβάστε περισσότερα: