Pages - Menu

09/11/15

"Κατοστάρι" Scania Vabis BF76 Ρεντούμη σε δρομολόγιο, το 1997...

Ιστορικά φωτογραφικά στιγμιότυπα από ένα θρυλικό Scania Vabis BF76 κατασκευής Κωνσταντίνου Ρεντούμη για το 6ο ΚΤΕΛ


Δημοσιεύουμε σήμερα δύο σπάνιες φωτογραφίες από την ιστορική επανεμφάνιση αστικού λεωφορείου Scania Vabis BF76 υπερμείζονος τύπου που κατασκευάστηκε από τον Κωνσταντίνο Ρεντούμη και σώθηκε από τους Χ. & Β. Λαζαρόπουλο.  

Το λεωφορείο αυτό αγοράσθηκε τον Νοέμβριο του 1996 από τους παλιούς ιδιοκτήτες του στο Αγρίνιο όπου έκανε τη... "δεύτερη θητεία" του, μετά την απόσυρσή του από την Αθήνα. Επί δύο εβδομάδες γίνονταν εντατικές εργασίες για την επισκευή και την αποκατάσταση ζωτικών δικτύων λειτουργίας του οχήματος ώστε να κινηθεί. 

Οι εργασίες έγιναν με επιμέλεια και προσοχή, με αποτέλεσμα αυτό το όμορφο Scania Vabis BF76 Ρεντούμη να επιστρέψει στην πόλη που κατασκευάσθηκε και τους επιβάτες της οποίας εξυπηρέτησε από τον θρυλικό Μάιο του 1968 ως την πρωτοχρονιά του 1986 ως το 6/23, δηλαδή το 23 του 6ου ΚΤΕΛ

Μετά την επιστροφή του λεωφορείου στα "πάτρια εδάφη", αποκαταστάθηκαν όλες οι ζημιές που είχαν προκληθεί στα τζάμια και στο αμάξωμα από ανεγκέφαλους στόκους που νομίζουν ότι τα παλιά λεωφορεία είναι στόχοι εκτόνωσης της ανοησίας τους. Το 6/23 έκανε τα πρώτα του βήματα με βόλτες στον Πειραιά και μία τιμής ένεκεν διαδρομή μπροστά από το αμαξοστάσιο του 6ου ΚΤΕΛ στον Άγιο Δημήτριο Μπραχαμίου όπου υπάρχει ακόμα και σήμερα κλιμάκιο της ΟΣΥ.

Η πρώτη επίσημη επανεμφάνιση του οχήματος, όμως, έγινε στον γύρο Αθηνών του 1997, οπότε κι έκανε τιμής ένεκεν δύο κυκλικά δρομολόγια από το Καλλιμάρμαρο Στάδιο μέχρι την Ομόνοια με την συμμετοχή φίλων των "Παλιών Ελληνικών Λεωφορείων". Ήταν τόσο συγκινητική η επανεμφάνιση του Scania ώστε στο περιοδικό των λεωφορειόφιλων της Ολλανδίας έγινε εκτενής αναφορά του γεγονότος. 

Η πρώτη φωτογραφία που ανασύραμε από το αρχείο μας είναι αυτή: 


Και η δεύτερη αυτή: 


Οδηγός τότε ήταν ο κ. Σταύρος Τσαλτούμης, ο οποίος συμπλήρωσε τον Ιούνιο που μας πέρασε 20 έτη ενασχόλησης με τα "Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία". 

Το 6/23 υπέστη γενική επισκευή κινητήρος το 2000 από τον αείμνηστο Κωνσταντίνο Λαζαρόπουλο ενώ το 2009 σημειώθηκε πλήρης ανακατασκευή του αμαξώματος αλλά και διακόσμηση. 

Από τότε, το λεωφορείο έχει κάνει μικρής αποστάσεως δρομολόγια δοκιμής, αλλά πολύ σύντομα θα είναι και πάλι κοντά μας, μάχιμο, να γράψει χιλιόμετρα με το γλυκό ήχο του, την διαχρονική γοητεία του και την αρχοντιά με την ΕΛΛΗΝΙΚΗ κατασκευή του. 

Περισσότερα για τα Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία, εδώ... 

Διαβάστε ακόμα: