Pages - Menu

20/08/12

Ο διάσημος "καρχαρίας" της Βιαμάξ, το ελληνικό Mercedes Ο315

Έγραψε χιλιάδες χιλιόμετρα ενισχύοντας τις γραμμές του πάλαι ποτέ 3ου ΚΤΕΛ.
Σήμερα περιμένει στωϊκά τη στιγμή που θα αρχίσει η ανακατασκευή του.
Ο θρυλικός "καρχαρίας" της Βιαμάξ...
Μοναδικό του πλεονέκτημα, παρά τα εμφανή σημάδια του χρόνου, η γερή του "καρδιά"... Ο κινητήρας του βρίσκεται σε καλή κατάσταση και μπαίνει σε λειτουργία με την πρώτη ευκαιρία.
Είναι ένα ιστορικό λεωφορείο αστικού τύπου Mercedes Benz Ο315 με αμάξωμα Βιαμάξ. Κυκλοφόρησε από το 1958 έως το 1984 ως το 97 του 3ου ΚΤΕΛ.

Ανήκε στα λεγόμενα "μανδριναίϊκα λεωφορεία" επειδή οι παλιοί του ιδιοκτήτες κατάγονταν από τη Μάνδρα. Δεν είναι τυχαίο ότι το 3ο ΚΤΕΛ εξυπηρετούσε με ιδιαίτερη συνέπεια τις γραμμές που συνέδεαν την Αθήνα, από τις αφετηρίες της πλατείας Κουμουνδούρου, προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Μάνδρα, καθώς και τις τοπικές τους.

Οικογένειες παλαιών λεωφορειούχων από τους "Μανδριναίους" του 3ου ΚΤΕΛ είχαν τα επίθετα Αντωνίου, Νέζη, Μακρυγιάννη, Μαρούγκα και Προκοπίου.

Το συγκεκριμένο όχημα εντάχθηκε στη συλλογή ιστορικών λεωφορείων των αδελφών Λαζαρόπουλου πριν από μερικά χρόνια και σε σύντομο διάστημα θα μεταφερθεί από τις εγκαταστάσεις του Θριασίου στο αμαξοποιείο.

Εδώ, σε δοκιμή λειτουργίας του κινητήρα...

Deutsche Zusammenfassung:

Dieses ist ein historischer städtischer Bus MERCEDES-BENZ O315 mit dem Körper, der von Biamax, der Jahrspitzenbushersteller in Griechenland gebildet wird.
Gespeichert durch Lazaropoulosbrüder und wird völlig bald repariert.

Die Maschine dieses Busses schält ein!

01/08/12

Video: Πράσινο VOLVO Σαρακάκη με πολλά γκάζια...

Το χθες και το σήμερα των αστικών συγκοινωνιών, στο τέρμα του Περάματος.

Σε παλιότερους καιρούς ήταν τα πιο… «βρωμόγκαζα» των αστικών συγκοινωνιών. Τα γερόντια ήταν μέσα στην γκρίνια και έκαναν τραμπάλα από τις χειρολαβές, οι νεώτεροι καταλάβαιναν ότι η αδρεναλίνη είναι σουηδική υπόθεση κι έχει την υπογραφή Volvo.

Ο λόγος για τα θρυλικά Volvo SB 756 με αμάξωμα Σαρακάκη που εξυπηρετούσαν τις γραμμές του Περάματος, του Συντάγματος, του Αγίου Γεωργίου Κερατσινίου και της Χαροκόπου.
Ένα τέτοιο όχημα έχει περισωθεί και συντηρείται ως μουσειακό.
Κι επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, παρακολουθήστε βίντεο με πλάνα από τη δοκιμαστική διαδρομή του λεωφορείου στον Πειραιά. Δεν είναι τυχαίος ο τίτλος: «Ένα VOLVO, όλο νεύρο»...


Οι εικόνες που παρακολουθήσατε είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι οπτικοακουστικού υλικού που θα δημοσιεύουμε σταδιακά στο ιστολόγιο busoldtimers.blogspot.gr για ενημέρωση και ψυχαγωγία.

Φυσικά, τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα…