Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2014

Σκαμπετζάκης: Γιατί αναστήσαμε την «Ομορφούλα» O302

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο συλλέκτης Δημήτρης Σκαμπετζάκης γράφει για το μεγάλο εγχείρημα που έκανε με τον Απόστολο Κυριαζή να ανακατασκευάσουν πλήρως ένα ιστορικό Mercedes Benz O302 από το ΚΤΕΛ Φθιώτιδος 


Ο εξαιρετικός φίλος κ. Ανδρέας Αλέγρης είναι το πρόσωπο από το οποίο μάθαμε ότι υπάρχουν άλλοι δύο λάτρες των παλιών ελληνικών λεωφορείων, οι κ.κ. Δημήτρης Σκαμπετζάκης και Αποστόλης Κυριαζής.

Αγόρασαν δύο παλιά υπεραστικά λεωφορεία Mercedes Benz O302 Βιαμάξ για να τα επισκευάσουν. 

Το πρώτο απ’ αυτά είναι το πρώην «10» του ΚΤΕΛ Φθιώτιδος, η αποκαλούμενη «Ομορφούλα», το λεωφορείο που ανήκε στον βετεράνο αυτοκινητιστή Γ. Παραπέρα.

Πέρα από τις ιστορίες και τις λεπτομέρειες, ζητήσαμε από τον κ. Σκαρπετζάκη να γράψει δυο κουβέντες για την απόφαση και το έργο που κάνει με τον κ. Κυριαζή. Από τον έτερο «καππαδόκη» πήραμε τις φωτογραφίες που θα απολαύσετε σ’ αυτήν την πρώτη ανάρτηση.

Διαβάστε τώρα το κείμενο:

Η ιστορία των «δύο φίλων» 
  • Του Δημήτρη Σκαμπετζάκη

Ο θαυμασμός για το λεωφορείο ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία. Ήμασταν σχεδόν 6 ετών πιτσιρικάδες.

Δεν διαχωρίζαμε το αστικό, από το υπεραστικό ή από το τουριστικό λεωφορείο. Αρκούσε που ανεβαίναμε σαν επιβάτες και κάναμε μια διαδρομή είτε μεγάλη, είτε μικρή. Δεν είχε σημασία αν ήταν ταξίδι ή σχολική εκδρομή!

Τα μάτια ήταν πάντα κολλημένα στο ταμπλώ και στις κινήσεις του οδηγού. Ίσως μάς έκαναν εντύπωση τα πολλά όργανα στο καντράν. Ίσως οφειλόταν στη θέα από ψηλά, από τα μεγάλα παρμπρίζ που πλαισιώνονταν από τους μεγάλους καθρέπτες και το χαρακτηριστικό ρολόι.

Με την πάροδο του χρόνου ο ζήλος για τα Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία μεγάλωνε ολοένα και περισσότερο.

Τι ζήσαμε μικροί

Ζούσαμε για τη στιγμή της ημερήσιας εκδρομής. Αναζητούσαμε κάποιο ταξίδι με τους γονείς μας. Θέλαμε την κατάλληλα αφορμή για κάποια εκδρομή στο χωριό με το ΚΤΕΛ. Αρκούσε άλλες φορές, μια βόλτα με αστικό λεωφορείο μέσα στη πόλη. Πάντοτε είχαμε ιδιαίτερη αδυναμία στα Mercedes O302, τα οποία ήταν πάρα πολλά κατά τη δεκαετία του 1980.

Την άνοιξη του 2000 οι δρόμοι μας συναντήθηκαν σε ένα αστικό λεωφορείο του ΟΑΣΘ, στη γραμμή «58». Με τον Αποστόλη αρχίσαμε να μιλάμε κι από τα πρώτα λεπτά της συνομιλίας μας φάνηκε το ενδιαφέρον που είχαμε για τα λεωφορεία.

Τι να επισημάνω! Είχαμε ίδιες απόψεις, ίδια ενδιαφέροντα, ίδια τρέλα! Αρχίσαμε να κάνουμε διαδρομές με το αυτοκίνητο σε διάφορα μέρη της Ελλάδος ώστε να βρούμε και να φωτογραφήσουμε παλιά λεωφορεία τα οποία είχαν εγκαταλείψει σε χωράφια, αυλές ή και βουνά.

Το πρώτο μας Ο302

Όνειρό μας ήταν να εντοπίσουμε κάποιο λεωφορείο σε σχετικά καλή κατάσταση και να το αναπαλαιώσουμε. Το όνειρο έγινε πραγματικότητα όταν μάς δόθηκε η ευκαιρία να αγοράσουμε ένα O302 από λεωφορειούχο του ΚΤΕΛ Σερρών. Αυτό το λεωφορείο είχε φύγει από τις Σέρρες και το βρήκαμε στο Ναύπλιο να λειτουργεί ακόμα σαν εκπαιδευτικό.

Δεν περιγραφόταν η χαρά μας. Το ανεβάσαμε στη Θεσσαλονίκη κι άρχισαν αμέσως οι εργασίες αποκατάστασης. Σκεφθήκαμε να το έχουμε «συνεταιρικά», ωστόσο, τα σχέδια μας άλλαξαν όταν μάθαμε ότι επρόκειτο να αποσυρθεί ένα άλλο Ο302 που προερχόταν από το ΚΤΕΛ Φθιώτιδος και κυκλοφορύσε σαν εκπαιδευτικό στη Λαμία.

Η "Ομορφούλα" εν υπηρεσία στο ΚΤΕΛ Φθιώτιδος.
Αυτό ήταν το πρώην «10», το λεωφορείο που δεν γνώριζαν με τον αριθμό του παρπρίζ του αλλά με το επίθετο «Ομορφούλα», με το οποίο το είχε βαφτίσει ο ΑΕΚτζής ιδιοκτήτης του, ο Παραπέρας. Το λεωφορείο ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη κι αφού εκτιμήσαμε ότι ήταν σε κακή εξωτερική κατάσταση το αμάξωμά του, αποφασίσαμε να δώσουμε προτεραιότητα στην ανακατασκευή της «Ομορφούλας».

Στο δρόμο για τη Θεσσαλονίκη...


Έτσι καταφέραμε να αποκτήσουμε από ένα Ο302 έκαστος. Τώρα καταφέραμε να επισκευάσουμε και να ανακατασκευάσουμε πλήρως εσωτερικά και εξωτερικά αυτό το λεωφορείο που είναι έτοιμο να μας ταξιδεύσει στο παρελθόν…  

Κάντε κλικ πάνω στις φωτογραφίες που ακολουθούν για να απολαύσετε τα στάδια αποκατάστασης αυτού του μουσειακού πλέον Ο302 Biamax:































 Διαβάστε ακόμα: 





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.