Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2013

Σύντομο αφιέρωμα στα Scania που έφτιαξε ο Γκρέμος

Μια μικρή ιστορία για έναν μεγάλο αμαξοποιό από τα Γιάννενα, τον Γκρέμο... 


Κείμενο - φωτογραφίες: Βίκτορας Π.

Στη φωτογραφία αυτή βλέπουμε ένα SCANIA υπερμείζονος τύπου, κατασκευής της γιαννιώτικης αμαξοποιίας "ΓΚΡΕΜΟΣ". 
Βρίσκεται επί της οδού Αβέρωφ, λίγο πιο πάνω από το Κάστρο και εκτελεί το δρομολόγιο 9 ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟ-ΜΩΛΟΣ με κατεύθυνση προς Βελισσάριo (στρατόπεδο, στην έξοδο της πόλης προς Αθήνα).

Το 1ο λεωφορείο αυτού του τύπου κυκλοφόρησε στην πόλη την άνοιξη του 1981 και αντικατέστησε ένα Mercedes LP322 με δίφυλλες πόρτες – σαν αυτά του Βόλου, αλλά λίγο πιο μικρό (με # παρμπριζ 14)

Λίγο αργότερα, νομίζω αρχές καλοκαιριού του 1981, κυκλοφόρησε άλλο ένα ίδιο, με # παρμπριζ 15. Η διαφορά του από το 14, ήταν ότι ενώ οι πόρτες του 14 ήταν απ’ έξω ασπρες-μπλε, του 15 ήταν άσπρες. Δυστυχώς, δεν θυμάμαι για το 15, ποιο λεωφορείο αντικατέστησε.

Το φθινόπωρο του 1981, κυκλοφόρησε το 3ο λεωφορείο αυτού του τύπου, που φαίνεται παρακάτω. Οι πόρτες του, είχαν μια μικρή διαφορά στην κατασκευή, σε σχέση με τα 14 και 15. Αντικατέστησε ένα Volvo του Σαρακάκη.

Το #18, στο αμαξοστάσιο της οδού Πειραιώς, περισώζεται με τη φροντίδα της ΛΑΕΓΕ.





Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.