Δευτέρα, 29 Απριλίου 2013

ΤΑΚΗΣ ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ: Ο επιχειρηματίας – θρύλος πέρασε στην Ιστορία (PHOTO - VIDEO)


Ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του Ιωάννη, διατήρησε τον Όμιλο που κατατάσσεται στις ισχυρότερες ελληνικές επιχειρήσεις, καθιέρωσε τα λεωφορεία “VOLVO” στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες ενώ χαρακτηρίζεται ως ένας ευπατρίδης της ελληνικής επιχειρηματικότητας


Ta θρυλικά "πράσινα" του Πειραιά είχαν την υπογραφή "ΣΑΡΑΚΑΚΗ"

Του Χ.Κ. Λαζαρόπουλου

Το τελευταίο χαιρετισμό απέτισε ο κόσμος της αυτοκίνησης στον Τάκη Σαρακάκη, σήμερα, στο Α’ Νεκροταφείο.

Ο Τάκης Σαρακάκης
Ο πρόεδρος του Ομίλου Επιχειρήσεων «Σαρακάκη», ο Δημήτριος Σαρακάκης απεβίωσε το Σάββατο, σε ηλικία 90 ετών. Πολλές φορές συνήθιζε να αυτοσαρκάζεται για την ηλικία του. 

Σε μια έκθεση αυτοκινήτου στο παλαιό Δυτικό Αεροδρόμιο, ο «κυρ Τάκης» είχε πει στον υποφαινόμενο: «Ξέρεις ότι έχω την ίδια ηλικία με τον Όμιλο; Το μόνο κακό ή καλό είναι ότι εγώ κάποτε θα φύγω. Ο Όμιλος θα παραμείνει και θα συνεχίσει την πορεία του με τη γνώση και το δυναμισμό της νεώτερης γενιάς».

Ο εκλιπών έζησε τον πατέρα του, τον Γιάννη, να επιβλέπει οποιαδήποτε εργασία στις επιχειρήσεις. 

Απ’ όταν οικοδομήθηκε το εργοστάσιο, τα συνεργεία και τα γραφεία στη λεωφόρο Αθηνών έως και στις παραδόσεις των λεωφορείων ο Γιάννης Σαρακάκης ήταν παρών. Γνώριζε τους πελάτες προσωπικά και ιεραρχούσε τη δουλειά όπως την περιγράψαμε παραπάνω: Εργοστάσιο – συνεργεία – γραφεία.

Έτσι και ο Τάκης Σαρακάκης συνέχισε μετά το 1975 να εργάζεται και να αναπτύσσει τον όμιλο που κατάφερε να κυριαρχήσει στο χώρο της αυτοκίνησης και της κατασκευής λεωφορείων. Ο εκλιπών ήταν πίσω από δύο κινήσεις «ματ» μόλις ανέλαβε την τύχη του Ομίλου.

VOLVO B10M "Δεινόσαυρος" Σαρακάκη
Ήρθε σε επαφή με τους Σουηδούς της “VOLVO” και πολύ σύντομα οργάνωσε εκπαιδεύσεις επιστημονικού προσωπικού και τεχνιτών στην κατασκευή αρθρώσεων για λεωφορεία. 

Σε πολύ σύντομο διάστημα παρουσίασε ένα επαναστατικό λεωφορείο, το θρυλικό Volvo B10M «Δεινόσαυρος» που ήταν αρθρωτό μήκους 18 μέτρων και με χωρητικότητα 40 καθημένων και 101 ορθίων επιβατών. Ο σχεδιασμός του λεωφορείου ήταν τόσο όμορφος που αγαπήθηκε.

Πρώτα ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης παρήγγειλε την πρώτη παρτίδα αρθρωτών λεωφορείων το 1978 ενώ ταυτόχρονα πήρε και λεωφορεία υπερμείζονος τύπου για να αποσύρει την παλαιότερη σειρά. Μερικά από τα πορτοκαλί αρθρωτά της Θεσσαλονίκης εξυπηρέτησαν ως μισθωμένα της Επιχείρησης Αστικών Συγκοινωνιών, μεγάλες «ακτινικές» γραμμές των Αθηνών. Οι οδηγοί της ΕΑΣ λάτρεψαν τους «Δεινόσαυρους» επειδή διέθεταν στιβαρό αμάξωμα κι έναν από τους καλύτερους κινητήρες που έβγαλε ποτέ η “VOLVO”.

Θρυλικό VOLVO SB 85 του ΚΤΕΛ Χανίων. 
Εκατό «Δεινόσαυροι» κατέκλυσαν την Αθήνα το 1981 και έως το 2005 εξυπηρετούσαν το επιβατικό κοινό με τον καλύτερο τρόπο. 

Το δημοφιλέστερο επίθετο στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη ήταν αυτό του «Σαρακάκη». Παλιά στελέχη του Ομίλου όπως ο κ. Βασίλης Νταής ή και ο κ. Γιάννης Κονταράτος πήγαιναν την τυπική μηνιαία επίσκεψη και οι μηχανικοί δεν έλεγαν «Καλώς τον Βασίλη» ή «Καλώς τον Γιάννη» αλλά υποδέχονταν τον… Σαρακάκη!

Παράλληλα, επί Τάκη Σαρακάκη, ο όμιλος παρουσίασε τα θρυλικά μοντέλα υπεραστικών
Volvo SBAV του ΚΤΕΛ Κέρκυρας.
λεωφορείων SBAV που αγαπήθηκαν από τους μετόχους των ΚΤΕΛ και διαδέχθηκαν το «σκυλί» SB 85 (όπου SB σημαίνει Saracakis Bros). 

Μερικά από τα τελευταία SBAV κυκλοφορούν ακόμα και στολίζουν τους ελληνικούς δρόμους. Ακόμα και στη δεκαετία του ’90, ο Όμιλος παρουσίασε σημαντικές προτάσεις σε αστικά και σε υπεραστικά λεωφορεία όπως είναι ο «Αλέξανδρος» της Θεσσαλονίκης, η «Αθηνά» της Αθήνας αλλά και ο “Atrotos” για τα ΚΤΕΛ.

Το ελληνοαμερικανικό επιμελητήριο

Ο πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννος Γραμματίδης δήλωσε για τον θάνατο του Τάκη Σαρακάκη:

Οι τρεις γιοι του Τάκη Σαρακάκη
«Έχασε τη μάχη με το θάνατο ένας ακόμα μεγάλος ευπατρίδης, ο Τάκης Σαρακάκης, τελευταίος των ιδρυτών του μεγάλου ομίλου Σαρακάκη, που προσέφερε πολλά στην ελληνική επιχειρηματικότητα.
» Ο Τάκης Σαρακάκης, υπήρξε σεμνός, μετριοπαθής, οργανωτικός και μετέδιδε πνεύμα εργατικότητας και ευθύνης στα στελέχη του. Προσέφερε πολλά στην πατρίδα και η απώλειά του έρχεται σε μία στιγμή που η χώρα έχει ανάγκη της προσφοράς τέτοιων πατριωτών.
» Αφήνει πίσω του τρείς εξαίρετους διαδόχους τον Γιάννη, τον Δημήτρη και τον Αλέξανδρο, που διέπονται από τα ίδια χαρίσματα με εκείνα του πατέρα τους. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει».

Το προφίλ του Ομίλου

Το 2012 ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, συμπλήρωσε 90 χρόνια παρουσίας στην επιχειρηματική ζωή της Ελλάδας, με κυριότερη τη δραστηριότητα στον χώρο της αυτοκίνησης.

Εκπροσωπεί τις εταιρείες: 

Honda (επιβατικά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανές θαλάσσης, γεννήτριες, αντλίες, κινητήρες κ.λπ.), Volvo (φορτηγά, λεωφορεία, μηχανές θαλάσσης, μηχανήματα έργων), Mitsubishi Motors (επιβατικά, ελαφρά επαγγελματικά), Mitsubishi Fuso (φορτηγά), Renault Trucks (επαγγελματικά οχήματα), Komatsu/Komatsu Forklift (μηχανήματα έργων και ανυψωτικά μηχανήματα), Hiab (γερανοί), Tadano (γερανοί), DuPont (χρώματα αυτοκινήτων και βιομηχανικά χημικά), Heli (ανυψωτικά μηχανήματα), OMG (ανυψωτικά μηχανήματα), SDMO (ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη).

Ο Τάκης Σαρακάκης δεν αποτελεί μνήμη. Είναι παράδειγμα προς μίμηση. Ήταν ένας επιχειρηματίας που στήριξε την εθνική οικονομία, έδωσε δουλειά σε χιλιάδες εργαζομένους, επένδυσε στην έρευνα και στην ανάπτυξη δείχνοντας ότι στην Ελλάδα μπορούμε να κάνουμε τα πάντα όταν η ιδιωτική πρωτοβουλία τολμά. 

Από αριστερά:  ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Αλέξανδρος Δ. Σαρακάκης, ο Επίσημος Συνεργάτης Honda & Mitsubishi στο νομό Πιερίας Δημήτριος Χ Κωτίκας, ο Πρόεδρος του Ομίλου Δημήτριος Ι. Σαρακάκης,
ο νεότερος Χαρίλαος Δ. Κωτίκας, ο παλαιότερος συνεργάτης του Ομίλου Χαρίλαος Κωτίκας (από το 1956)
και ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Ιωάννης Δ. Σαρακάκης ενώ στο πορτραίτο απεικονίζεται ο ιδρυτής του Ομίλου,
Ιωάννης Σαρακάκης (1895-1975).










Translate

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Αυτό το ιστολόγιο αναφέρεται στα παλιά αστικά και υπεραστικά λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ιδιωτική συλλογή των αδελφών Χάρη και Βαγγέλη Λαζαρόπουλου, καθώς και του «Συλλόγου Μελέτης της Ιστορίας των Συγκοινωνιών» με παλιά λεωφορεία, το αμάξωμα των οποίων κατασκευάστηκε από ελληνικά εργοστάσια.

This blogspot shows the old urban and long distance buses that circulated in Greece. Gives particular accent in the private collection of Lazaropoulos brothers, as well as “Association of Study of History of Transport” with old buses, the car body of which was manufactured by Greek factories.


Dieses blogspot zeigt die alten städtischen und Langstreckenbusse, die in Griechenland verkehrten. Gibt bestimmten Akzent in der Privatsammlung der Lazaropoulos Brüder, sowie „Verbindung der Studie der Geschichte des Transportes“ mit alten Bussen, dessen Autokörper durch griechische Fabriken hergestellt wurde.